Beantwoord

Change router

  • 17 October 2022
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Dag

Ik heb een mobiele glasvezelverbinding die wordt aangesloten op een converter, een klein apparaatje aan de muur. Er is een uitgang voor een ethernetkabel en deze kabel wordt aangesloten op de router die de mobiele telefoon voor mij heeft geleverd. Alles werkt prima bij gebruik van de router van t mobile.

Ik zou hun router (VMG8825-T50) willen vervangen en mijn eigen router gebruiken. De router die ik heb is de zyxel NBG6604. De fout die ik krijg is "uw isp dhcp werkt niet correct".

Zijn er instellingen die ik op mijn router moet wijzigen om het laten werken?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 October 2022, 10:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ok82mar 

Deze router heeft volgens mij geen VLAN ondersteuning of zie je die optie wel ergens in de interface? Zou je van die pagina eens een foto kunnen maken?

Indien er geen VLAN ondersteuning is dan kun je hem wel achter de Zyxel aansluiten in de DMZ van de Zyxel-T50 en WiFi ook uit op de Zyxel-T50.

Reputatie 7
Badge +3

@ok82mar 

Onder WAN lijk je te kunnen kiezen voor “IPoE Encapsulation”, zit daar ook niet een optie in de dropdown voor het kiezen van VLAN?

Er zal dan wel een extra invulveld moeten komen, waar men dan 300 in zou moeten kunnen vullen.

Maar wat @Waqqas ook al aangeeft, uit het manual komt niet naar voren dat hij iets met VLAN’s kan. Maar dit manual is uit 2017, wie weet is de firmware nu in 2022 wel uitgerust met die optie.

 

Hallo @ok82mar 

Deze router heeft volgens mij geen VLAN ondersteuning of zie je die optie wel ergens in de interface? Zou je van die pagina eens een foto kunnen maken?

Indien er geen VLAN ondersteuning is dan kun je hem wel achter de Zyxel aansluiten in de DMZ van de Zyxel-T50 en WiFi ook uit op de Zyxel-T50.

 

Beste Waqqas,

Sorry voor het late antwoord , Het is me echt helemaal niet gelukt. Ik heb de router teruggestuurd naar het bedrijf na verschillende pogingen die mislukten,

Nu ben ik op zoek naar een router die ik op afstand kan bedienen, Het werkt gemakkelijk op het netwerk.Is er een advies?

MVG

OK

 

@ok82mar

Onder WAN lijk je te kunnen kiezen voor “IPoE Encapsulation”, zit daar ook niet een optie in de dropdown voor het kiezen van VLAN?

Er zal dan wel een extra invulveld moeten komen, waar men dan 300 in zou moeten kunnen vullen.

Maar wat @Waqqas ook al aangeeft, uit het manual komt niet naar voren dat hij iets met VLAN’s kan. Maar dit manual is uit 2017, wie weet is de firmware nu in 2022 wel uitgerust met die optie.

 

Beste Pieter_B,
Sorry voor de late reactie, het is me niet echt gelukt. Ik heb de router na verschillende mislukte pogingen teruggestuurd naar het bedrijf,
Nu ben ik op zoek naar een router die ik op afstand kan bedienen, hij werkt gemakkelijk op het netwerk, is er enig advies?
MVG

OK

Reageer