Beantwoord

chromecast verbindt niet


Hoi hoi, mijn chromecast maakt opeens geen verbinding meer met de wifi, alles al geprobeerd, chromecast gereset enz. In de laatste fase geeft hij aan dat hij geen verbinding  kan maken...Iemand een tip? 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 7 July 2022, 08:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo It's Me 1968,

Is de smartphone / tablet verbonden met hetzelfde WiFi signaal als waar je de chromecast mee verbindt?

Heb je één gecombineerd 2.4 / 5 GHz WiFi signaal of gescheiden? Als je één signaal hebt (Meestal bij Zyxel modem) zou je de 5 GHz tijdelijk uit kunnen zetten, de chromecast kan hier niet (goed) mee verbinden. Hiervoor log je in op het modem (Zie admin gegevens op het kaartje achterop).

Mocht je WiFi versterkers in huis hebben zet deze dan ook even uit, zodat je daar niet op verbindt.

Mvg. Marcel

Hoi hoi,  

Ja , mijn telefoon  zit op dezelfde wifi, chromecast  verbind ook met telefoon,  maar in de laatste stap naar verbinden geeft hij aan dat ww niet klopt of netwerk  naam , ik heb een Huawei  modem , is de 2.4 ghz verbinding..

 

Reputatie 7

Hi @It's Me 1968, super dat je meteen al van fijne tips bent voorzien door @Marcel MCi! Merci voor deze terugkoppeling. Graag verwijs ik je naar het volgende topic waar ook nog enkele aanvullende tips in staan als je hinder met de Chromecast ondervindt: Ik wil casten zonder lasten! | T-Mobile Community. Kan je aangeven of het hierna weer is gaan werken? Ik hoop het! 🤞

Hoi hoi,  alles al geprobeerd,  gekke  is dat mijn beide  chromecast  apparaten dezelfde  melding geven...dit is allemaal  instaan na een storing ,waardoor ik een hotspot code heb gekregen,  monteur is geweest, en vervolgens  kan ik niet meer verbinden...snap er niets van 

Reputatie 7
Badge +1

Probeer het eens met de app Google Home, eerste even de Chrome cast(en) resetten en vervolgens de aanwijzingen op de app opvolgen, het wil soms werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @It's Me 1968 

Kun je eens de Chromecast resetten en de Google Home app verwijderen en opnieuw installeren? Kijk dan eens of het lukt na alles opnieuw instellen?

Dank voor jullie reacties:)

Ik heb bij beide chromecast  apparatuur  een resset gedaan,  en ook de app opnieuw  gedownload .

Mijn telefoon  zit gewoon op het wifi netwerk,  maar chromecast  komt er niet op..helaas  ..

Nogmaals  dank voor jullie reacties  en hulp! 

Reputatie 7

Hi @It's Me 1968, super dat je zo met alle tips aan de slag bent gegaan! Ik had onzettend gehoopt dat we er met zijn allen voor konden zorgen om de Chromecast weer werkend te krijgen. Ik zou je nu dan ook willen adviseren om contact op te nemen met de Helpdesk van Chromecast. Laat je het hier weten of zij jou hebben kunnen voorzien van de oplossing? Fingers crossed! 🤞

Hoi hoi , 

Nou mensen, ben er achter...de monteur heeft de instelling  van het netwerk op 5g gezet, maar dit niet doorgegeven  aan mij...niet handig, maar het is nu opgelost,  wel zelf achter moeten komen.

Fijne avond ...

Reputatie 7
Badge +4

Toch bedankt voor de terugkoppeling daar kunnen wij en andere klanten hopelijk in de toekomst gebruik van maken. Fijne avond en geniet van het mooie weer ☀️