De nieuwe WX5600

  • 20 April 2023
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 3

Hallo, 

Ik ben recentelijk overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Ik heb daarbij de Zyxel T-54 router ontvangen. Deze heb ik in de meterkast geplaatst en omdat daarbij niet mijn volledige woning wordt bereikt heb ik daarbij de WX5600 Plus genomen om in ieder geval het wi-fi bereik te verbeteren.

 

De installatie van de WX5600 Plus is goed verlopen en de verbinding met de Zyxel is tot stand gekomen.

 

Toch heb ik een vraag voor wat betreft de kwaliteit van het signaal en dan bedoel ik het aantal Mb/sec. De snelheid is niet toegenomen dan vóórdat ik de WX5600 Plus in gebruik heb genomen. Er was reeds een signaal van de Zyxel aanwezig. 

 

Had de snelheid hoger moeten zijn dan ervoor? Of is het de bedoeling van de WX5600 alleen om het bereik te vergroten?

 

Bedankt. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel281 

De WiFi specificaties van beide apparaten zijn vergelijkbaar, de WX5600 werkt samen met de router in een mesh opstelling om het bereik te vergroten en zal niet voor hogere snelheden zorgen 

Reputatie 3

Hallo @Michel281 

De WiFi specificaties van beide apparaten zijn vergelijkbaar, de WX5600 werkt samen met de router in een mesh opstelling om het bereik te vergroten en zal niet voor hogere snelheden zorgen 

Om eerlijk vind ik de techniek van de Netgear RBS50 Multiroom te prefereren. 

Reputatie 7
Badge +15

@Michel281

Je mag natuurlijk altijd je eigen WiFi apparatuur gebruiken en WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen, bij glasvezel kan je de router vervangen door een andere router met VLAN ondersteuning.

VLAN 300 tag je dan aan de WAN zijde.

Reputatie 3

@Michel281

Je mag natuurlijk altijd je eigen WiFi apparatuur gebruiken en WiFi op de Zyxel-T54 uitschakelen, bij glasvezel kan je de router vervangen door een andere router met VLAN ondersteuning.

VLAN 300 tag je dan aan de WAN zijde.

Ik heb zelf de Netgear RBR50 en ik zal mij daar eens in verdiepen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Michel281 

Hier een topic wat wel een beetje aansluit op wat @Waqqas aanhaalt, trouwens daar ook.

 

Reageer