Beantwoord

Dramatische verbinding met mijn powerline adapter

  • 5 February 2022
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds mijn overstap naar T-Mobile wilt mijn TP Link adapter maar max 4-5 MBps halen.
Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt met de maximale snelheid.

Rechtstreeks van modem naar apparaat is wel in orde.
Kan er iets zijn dat de Zyxel modem iets tegenhoud qua snelheid voor een Powerline adapter ?

 

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door eric 5 February 2022, 16:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RabonaQ7 

Welke snelheid haal je bedraad op de Zyxel en hoeveel haalde je eerst via de powerlines.

Zover ik weet houdt het Zyxel modem niks tegen, welke type adapters heb je?

@Waqqas 

Bedraad via de Zyxel haal ik mijn maximale internet verbinding 100Mbps ongeveer
Voorheen via mijn KPN modem haalde ik ook gewoon 100Mbps, dus het ligt niet aan de powerline adapter.

Het gaat om de TP Link TL PA411.

Gr.

Reputatie 7
Badge +14

Het ligt helaas wel aan de powerline adapters. Vanuit het modem krijg je de maximale snelheid. De T-mobile verbinding is dus in orde. De Zycel “weet” niet dat jij een powerline adapter gebruikt.Tussen het modem en de eerste powerline adapter is het gewoon een ethernet kabel. Dan zit er het elektriciteitsnet bij jou thuis tussen en aan de andere kant weer een powerline met een ethernet kabel.

Zou het kunnen dan je een andere electriciteitsgroep gebruikt in vergelijking met je oude situatie. Daar zijn powerline adapters nogal gevoelig voor.

@eric 

Dank voor de reactie, wel raad want voorheen met mijn oude provider en oude modem heb ik nooit problemen gehad. 
Zelfde elektriciteit groep, zelfde powerline, zelfde ethernet kabel

Reputatie 2

Probeer eens of een reset verbetering geeft.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/312/

Reputatie 7
Badge +15

@RabonaQ7 

Heb je ze ook allebei even van het stroom gehaald, resetten indien mogelijk en opnieuw pairen of heb je alleen de modem verwisselt bij de overstap?