Beantwoord

Draytek modem omruilen voor de Wifi 6 Zyxel?

  • 3 April 2023
  • 9 reacties
  • 240 Bekeken

Ik zou graag mijn steeds meer haperende end of life Draytek modem die geen updates meer krijgt omruilen voor een nieuwe Wifi 6 Zyxel modem, is dat mogelijk? Zodat ik kan ook uitbreiden met Wifi 6 plus voor een stabielere wifi dekking.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2023, 12:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn wel mogelijkheden om een modem te laten omruilen door een moderator. Maar dan krijg je de Z50 (met wifi 5). De Z54 (met wifi 6) is vanwege de beperkingen van beschikbaarheid alleen voor nieuwe klanten.

Als de Drytek gewoon goed functioneerd kun je die ook nog even laten hangen totdat de Z50 niet meer wordt geleverd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @glasvezelgebruiker, welkom op onze Community!

Zoals Eric hier benoemt leveren we, voor als nog, de T-50 aan bestaande klanten die in bezit zijn van een DrayTek. Ik kan de swap voor je in gang zetten als je dat zou willen. Er dient wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren. Kan ik de omruiling voor je in gang zetten? Ik hoor het graag! 

Dank @eric 

Hi @glasvezelgebruiker, welkom op onze Community!

Zoals Eric hier benoemt leveren we, voor als nog, de T-50 aan bestaande klanten die in bezit zijn van een DrayTek. Ik kan de swap voor je in gang zetten als je dat zou willen. Er dient wel een monteur langs te komen om de Media Converter te installeren. Kan ik de omruiling voor je in gang zetten? Ik hoor het graag! 

Dan wacht ik liever tot de Z54 beschikbaar komt voor bestaande klanten, enig idee wanneer dat ongeveer zou zijn?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @glasvezelgebruiker 

Je geeft aan dat je met de Draytek een haperende verbinding ervaart, de Zyxel-T50 is ook een prima router met 2,4 GHz en 5 GHz. Ook ontvangt de Zyxel-T50 nog steeds nieuwe updates en indien je graag WiFi 6 wilt dan kan je apart een WiFi 6 repeater aanschaffen 👍

Hier lees je meer over de Zyxel-T50.

Reputatie 7
Badge +9

@glasvezelgebruiker op dit moment is het nog niet duidelijk wanneer dit zal gaan gebeuren.

Ik lees dat het inmiddels wel mogelijk is, ik zou ook graag mijn Draytek Vigor2132F omwisselen voor een Zyxel T56.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @glasvezelgebruiker, dat kan zeker. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Bedankt @Tommie van Odido, de monteur is langs geweest, dat was binnen 5 min klaar. Daarna kon ik online een wifi plus bestellen en die kwam vandaag binnen. Dat was eveneens een kwestie van het utp kabeltje van de oude range extender ompluggen naar het nieuwe mesh point, makkelijk!

Het is nu een stuk stabieler en tevens veel sneller, ik haal draadloos de maximale snelheid van mijn telefoon en laptop met wifi 6.

Moet de oude AVM Fritz! WLAN 1750E uit 2018 retour of naar de milieustraat?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @glasvezelgebruiker, dat is fijn om te horen!

De AVM FR!TZ mag je inderdaad naar inleverpunt voor gebruikte apparaten brengen, deze hoeven wij niet meer terug.

Reageer