Beantwoord

Draytek Vigor 130 —> *sense

  • 2 October 2022
  • 5 reacties
  • 193 Bekeken

Beste lezers,

Vandaag een Draytek Vigor 130 opgepikt. Ik wil thuis aan de slag met pfSense of OPNsense. Ik heb TM VDSL Internet Only.

Moet ik dan nog een VLAN tag aan de Draytek  meegeven? Of doe ik dat vanuit pfSense of OPNsense? Zie hieronder de “handleiding” die ik heb gevonden. 

De bedoeling is dat het als volgt eruit komt te zien:

ISRA - Draytek in bridge - *sense machine - TP-Link SG108pe (PoE Switch) - diverse clients en ap’s. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 October 2022, 23:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dear-Fail 

Ik had deze topic nog gevonden die erg nuttig kan zijn.

Je volgt dus die instructies zoals die daar staan, LAN 1 naar de WAN poort van je eigen router en tag VLAN 300 aan de WAN interface van je eigen router met connection type Dynamic IP.

Hallo @Dear-Fail 

Ik had deze topic nog gevonden die erg nuttig kan zijn.

Je volgt dus die instructies zoals die daar staan, LAN 1 naar de WAN poort van je eigen router en tag VLAN 300 aan de WAN interface van je eigen router met connection type Dynamic IP.

Ik zal het topic eens doornemen. Bedankt voor de hulp!

Hallo @Dear-Fail 

Ik had deze topic nog gevonden die erg nuttig kan zijn.

Je volgt dus die instructies zoals die daar staan, LAN 1 naar de WAN poort van je eigen router en tag VLAN 300 aan de WAN interface van je eigen router met connection type Dynamic IP.

Ik zal het topic eens doornemen. Bedankt voor de hulp!

@Waqqas, als ik het dus goed begrijp hoef ik de tag niet op de Draytek in te stellen?

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Dear-Fail

Nee dat hoeft niet. Deze kan toevoegen op de WAN van je eigen router. 

@TechRacing93,

Dankjewel! Ik ga er deze week wanneer niemand thuis is maar eens mee aan de slag :p

Reageer