Beantwoord

Draytek Vigor 2132F vervangen door eigen Router

  • 16 January 2022
  • 9 reacties
  • 410 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allen,

Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb nog zo’n oud beestje van T-Mobile, de Draytek Vigor 2132F. Ik heb al sinds het begin last van uitvallende WiFi en zelfs bedraad internet voor mijn TV loopt soms vast. Ik dacht het op te kunnen lossen met WiFi Mesh zyxel van t-mobile. Alleen de monteur van Gideon kon er maar 1 werkend krijgen. Ook geen succes, dus retour.
 

Ik las wat interessante topics, en toen zag ik Hidden.nld Hoe mooi is dat, je eigen spullen inzetten is mogelijk. 
 

Ik heb de spullen welke benodigd zijn aangeschaft, de handleidingen waren zo helder en duidelijk, dat moet makkelijk zijn. Maar helaas…..

 

De volgende apparatuur heb ik:

  • TP-Link MC220L (un) v4.0
  • TP-Link TL-SG105E 
  • NETGEAR AX1800 router

Ik merk hierbij op bij het instellen van de switch ik van de dhcp geen IP adres krijg. Ik heb alles gecontroleerd en dit forum (en Google) afgezocht. Ook handmatig krijg ik het niet voor elkaar.

Wat zie ik hierbij over het hoofd!?! Help!! Kan iemand mij de juiste richting wijzen….

Ik zie het graag tegemoet.

icon

Beste antwoord door denniswissink 18 January 2022, 23:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @denniswissink 

Volgens het internet heeft die router vlan ondersteuning, dan zou je hem rechtstreeks op de mediaconverter kunnen aansluiten.

Advanced>Advanced Setup> VLAN/Bridge Settings > Enable VLAN-tag en dan kan je je huidige vlan 10 naar vlan 300 wijzigen voor internet en dan nog een regel toevoegen voor IPTV VLAN 640.

Als je op het nieuwe tv platform T-Mobile TV zit dan is vlan 640 niet nodig.

Reputatie 2

Ik ga het vanavond proberen. Ik laat van mij horen

Reputatie 7

Hi @denniswissink, top om te zien hoe goed @Waqqas je heeft geholpen! Fijn dat je dit gelijk gaat proberen. Ik ben heel benieuwd en kijk uit naar je terugkoppeling. Fingers crossed dat dit werkt! 🤞

Reputatie 2

Nou, bloed zweet en tranen… echt alles geprobeerd, helaas resultaat 0. Van netwerk reboot, Factory resets. Denk dat het eerder in het proces zit.

Ik heb Internet Premium (glas), geen TV, Telefoon  etc.

Ik heb onderstaande hardware, ik kan dus beide bovenstaande situaties doen. 

  • TP-Link MC220L (un) v4.0
  • TP-Link TL-SG105E 
  • NETGEAR AX1800 router

Ik krijg simpelweg geen IP adres van TMT DHCP.

Iemand nog lumineuze ideeen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@denniswissink 

Kan je van beide manieren eens de configuratie in je router en switch laten zien? Misschien dat daar iets in te zien is.

Reputatie 7
Badge +5

2e afbeelding optie zou normaal gesproken moeten werken.

Duidelijke zaak dus om de juiste instelling in de  Netgear AX1800 te gaan vinden.

Rommelen met die extra manageble switch kan het nodeloos gecompliceerd gaan maken. Niet doen.

Probeer voor de Internet → mediaconverter → router → eigen netwerk te gaan.
Probeer voor de Internet → TP-link MC220L → Netgear AX1800 → eigen netwerk te gaan.

Hier nog een MC220 medegebruiker die het heeft opgelost

En de handleiding geeft aan om de IGMP proxy optie uit te zetten

Reputatie 2

Wel nu, heb er heel de dag niets aan gedaan. Zit ik er vanavond 15 min. Ik de settings nalopen van de router, zie ik al een groen lampje voor internet branden. Eigenlijk staat alles nu goed, ik heb internet, en alles werkt. 
 

Waar het nu in zat?!? Ik vermoed factor tijd. Na een netwerk reset duurt het even voordat alles weer up is.

 

Super bedankt voor het meedenken. Heeft mijn grijze cellen weer geactiveerd en weet ik nu hoe mijn netwerk is opgebouwd. 
 

Case closed….

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @denniswissink! Weet dat je hier altijd aan de bel mag trekken, de Community staat voor je klaar! 😁

Reputatie 2

Yay, super fijn om te lezen @denniswissink! Weet dat je hier altijd aan de bel mag trekken, de Community staat voor je klaar! 😁

Dat is goed om te weten! Ik vind het ook een interessante Community, leuk om te lezen, om hulp te vragen, en eventueel ook mijn kennis te delen. Thanks TM collectief 👍🏼🤗