Beantwoord

Easymesh (T54 Zyxel)

  • 2 August 2022
  • 3 reacties
  • 1707 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik heb een 2-pack Xiaomi AX3000 (Mesh system) gekocht, dit om de wifi bereik / snelheid te verbeteren.
1 tower wil ik in de woonkamer plaatsen (verbonden via wall outlet), zodat de TV, PS5 en dergelijke via Wifi kunnen worden verbonden via een snelle 5Ghz verbinding.

 

De andere tower wil ik op zolder plaatsen. Ook deze tower kan ik aansluiten op een wall outlet.
Wat ik wil creëren is dus dat beiden towers een 5Ghz verbinding uitzenden in het verlengde van de Zyxel T54 Router. En overschakelen indien nodig als je of beneden bent met de laptop / smartphone, of op zolder werkt.

Iemand enig idee hoe ik dit met de Zyxel voor elkaar krijg? Ik krijg dit namelijk nergens gevonden.
EasyMesh staat wel aan. Echter krijg ik ze op een of andere reden ook niet in de Zyxel MPro Mesh app verbonden met de router.

 

Hopelijk weet er iemand een oplossing. Alvast bedankt voor het mee denken.

icon

Beste antwoord door itsmesnitchess 4 August 2022, 22:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 1

Hallo @Waqqas ,

 

Na het resetten van beiden towers, kwam ik er achter dat ze in de Router modus verkeerden, dit was om te zetten naar Access point modus, via LAN. Ook was er via het admin paneel via de browser meer in te stellen dan via de app. Hier kwam ik voorheen niet bij om een of andere reden.

 

Dit was dus exact wat ik wilde, alleen mis ik nu de functie dat de smartphone of laptop sneller schakelt bij minder goed bereik op een van de verdiepingen tussen de twee Xiaomi towers.

Ik neem dit echter voor lief en heb het Wifi netwerk van de Zyxel ook uitgeschakeld.
Werkt als een tierelier en overal in huis nu 800+ Mbps.

 

Dank voor het meedenken!

 

Topic kan dicht

 

Met hartelijke groet,

Tom van Asselt

Reputatie 1

Hallo @Waqqas

Super bedankt voor je snelle antwoord.

Ik kwam er achter dat tower 2 zich vanzelf installeert zodra tower 1 geconfigureerd is. Want ik zag eerder twee SSIDS (van tower 1 en 2) echter verdween die van tower 2 na het configureren van tower 1.

Echter denk ik, dat tower twee het wifi signaal automatisch overneemt, terwijl die ook via de wall outlet verbonden is.

 

Maar dit kan ik wellicht inzien in de tower instellingen of op een andere manier testen. Maar moet ik even uitzoeken zodra ik weer thuis ben.

 

Ik ga inderdaad, als beiden towers snel genoeg functioneren het wifi signaal van de Zyxel afknallen.

 

Ik laat mijn bevindingen later op de dag of morgen weten.mocht iemand anders nog ideeën of ervaring met de xiaomi ax3000 hebben, let me know!

Dank!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @itsmesnitchess 

Ik denk dat de Zyxel niet samen met de Xiaomi in een mesh netwerk kan werken, wat je misschien wel zou kunnen doen :

1 Xiaomi rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten en dan inloggen op de web interface, bij network settings kiezen voor, connection type Dynamic IP, geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig, bij ISP other/custom ISP selecteren en bij VLAN id 300 voor internet en dan de andere boven plaatsen.

Of beide Xiaomi routers achter de Zyxel met de WiFi op de Zyxel uit, eventueel bij operating mode Acces Point Mode kiezen in de Xiaomi router als dat kan.