Beantwoord

Eigen modem verkrijgt geen IP


Ik heb een eigen modem voor glasvezel sinds gisteren verkrijgt geen IP-adres

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 April 2022, 19:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nikos1969 

Welke router heb je en heb je daar succesvol VLAN 300 voor internet in geconfigureerd met Dynamische IP?

Even de stroom van de mediaconverter verwijderen kan ook helpen.

ik heb 2 jaar een usg pro met een vlan300 voor internet sinds gisteren geen IP adres

Reputatie 7
Badge +15

@nikos1969 

En als je de T-Mobile modem weer terug plaatst heb je dan wel internet?

Misschien de USG even resetten en opnieuw instellen?

i ga te usg resetten 

Reputatie 7
Badge +15

Maar met de T-Mobile modem heb je wel internet dus het is geen storing bijvoorbeeld?

i ga te usg resetten 

Zeker weten doe ik het niet, maar als de USG Pro dezelfde Firmware gebruikt als de USG-3P - en daar lijkt het wel op - houdt er dan rekening mee dat de laatste Firmware versie (4.4.56) voor issues kan zorgen bekend is dat versie 4.4.51 stabiel en zonder enige issues werkt.

 

ik heb nu een media converter met een utp kabel en werkt nu perfect probleem is met de sfp direct in de usg pro 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nikos1969, slim dat je het navraagt op de Community, zo kun je deskundigheid van al onze users gebruiken! 👍

Ik zie net dat je op het WBA-netwerk Glasvezel afneemt (KPN is netbeheerder); dat betekent dat ik een MAC-release voor je kan uitvoeren zodat jouw eigen modem de kans krijgt om het juiste IP-adres vanuit de DHCP gepusht te krijgen en te subscriben. Kan ik dit voor je uitvoeren of werkt het nu wel zoals het hoort?

graag een MAC release

Reputatie 7
Badge +16

@nikos1969 Helemaal goed: sluit jij de Zyxel aan op de converter? Dan voer ik de release uit en kun je jouw USG als het goed is connecten.

@nikos1969 Helemaal goed: sluit jij de Zyxel aan op de converter? Dan voer ik de release uit en kun je jouw USG als het goed is connecten.

ik heb nu mij Draytek modem van T-Mobile angesloten 

Reputatie 7
Badge +16

@nikos1969 Aah super dankjewel voor je snelle medewerking! De MAC-release is uitgevoerd. Je kunt binnen maximaal vijftien minuten de USG koppelen.