eigen modem vervangen

  • 30 January 2023
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Help help.

ik heb een nieuwe router en deze vervangt namelijk de zyxel t50. Ik heb een media converter al standaard inzitten van de provider. Ik krijg alleen geen internet. Mijn converter paar keer opnieuw gestart en mijn asus gt axe 11000 pro ook alleen werkt dit niet. De drie linker lampjes van de converter branden ook niet meer. Ik ben nog een rookie in dit gebied en wil graag hulp van jullie. Ik heb al wat aantal dingen gelezen over dhcp en mac resetten maar oh god lukt mij dit niet. Ik stuur een paar fotos mee.

 

TMTV 1 jaar geleden

Hoi @Matsoe,

Begrijp ik goed dat niet alle lampjes op de mediaconverter branden? Zou je voor de zekerheid alles eens aan willen sluiten zoals het bedoeld is, dus met de Zyxel en zonder je Asus? Het lijkt er namelijk op dat er helemaal geen verbinding op de glasvezel is. Dan gaat het sowieso niet lukken, dus we moeten eerst zeker weten dat dat werkt.

Daarop vooruitlopend: allemachtig wat een router! Ik ga ervan uit dat je hem direct achter de mediaconverter wilt hangen, dus zonder de Zyxel ertussen. Ik kan in de handleiding en in je screenshots geen mogelijkheid vinden om een VLAN in te stellen. Dat is wel nodig om verbinding te krijgen. De beste optie daarvoor zou zijn om een managed switch ertussen te zetten, want ik neem aan dat je deze router graag wilt houden.

Ik hoor graag je bevindingen zodat we van daaruit verder kunnen!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Matsoe, welkom op de Community! Ik wil hier voor toch vragen aan: @TMTV, @louisL en @Waqqas, of ze hun expertise hierop kunnen losbranden. Houd je topic goed in de gaten!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Matsoe,

Begrijp ik goed dat niet alle lampjes op de mediaconverter branden? Zou je voor de zekerheid alles eens aan willen sluiten zoals het bedoeld is, dus met de Zyxel en zonder je Asus? Het lijkt er namelijk op dat er helemaal geen verbinding op de glasvezel is. Dan gaat het sowieso niet lukken, dus we moeten eerst zeker weten dat dat werkt.

Daarop vooruitlopend: allemachtig wat een router! Ik ga ervan uit dat je hem direct achter de mediaconverter wilt hangen, dus zonder de Zyxel ertussen. Ik kan in de handleiding en in je screenshots geen mogelijkheid vinden om een VLAN in te stellen. Dat is wel nodig om verbinding te krijgen. De beste optie daarvoor zou zijn om een managed switch ertussen te zetten, want ik neem aan dat je deze router graag wilt houden.

Ik hoor graag je bevindingen zodat we van daaruit verder kunnen!

Reputatie 6
Badge

Help help.

ik heb een nieuwe router en deze vervangt namelijk de zyxel t50. Ik heb een media converter al standaard inzitten van de provider. Ik krijg alleen geen internet. Mijn converter paar keer opnieuw gestart en mijn asus gt axe 11000 pro ook alleen werkt dit niet. De drie linker lampjes van de converter branden ook niet meer. Ik ben nog een rookie in dit gebied en wil graag hulp van jullie. Ik heb al wat aantal dingen gelezen over dhcp en mac resetten maar oh god lukt mij dit niet. Ik stuur een paar fotos mee.

 

Een eigen router dien je in te stellen zo dat die DHCP doet op VLAN 300. Zpals @TMTV al zei lijkt je router dat niet te kunnen. Dat betekent een andere router of evt een managed switch die VLAN300 kan uitpakken voor je eigen router.

 

Reputatie 6
Badge

Kijk trouwens eens onder het IPTV menu, ik begrijp dat de VLAN setting bij Asus daar soms verstopt is

Ik heb het helaas opgegeven en de router teruggestuurd hebben jullie andere alternatieven routers ? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matsoe 

Heb je naast internet ook tv en/of vast bellen? Er zijn heel wat routers in online webshops te vinden met VLAN ondersteuning, het beste is om even te kijken welke router jij wilt en de prijs natuurlijk.

Vergeet niet om in de specificaties te kijken of er VLAN ondersteuning aanwezig is.

Reageer