Beantwoord

Eigen Pfsense modem ingesteld geen internet

  • 4 March 2022
  • 9 reacties
  • 558 Bekeken

Ik heb een eigen Pfsense router geïnstalleerd.

Ik heb de VLAN ID van 300 toegevoegd en krijg netjes een IP adres.

Helaas krijg ik alleen het internet niet werkend.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt

icon

Beste antwoord door RickvDiem 5 March 2022, 14:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Ik heb een eigen Pfsense router geïnstalleerd.

Ik heb de VLAN ID van 300 toegevoegd en krijg netjes een IP adres.

Helaas krijg ik alleen het internet niet werkend.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt

ondertussen kan heb ik wel routes en kan ik google pingen maar mijn laptop geeft bij de intterface geen internet aan

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RickvDiem 

Heb je de mediaconverter al eens even stroomloos gehaald of een ander apparaat aangesloten ipv je laptop?

Reputatie 7
Badge +3

@RickvDiem

Wat bedoel je met “ik krijg wel een IP”, is dat via de DHCP uit je LAN?

VLAN aangemaakt op deze manier, juiste interface gekozen

 

Daarna de assignment gedaan naar de WAN

 

Hoe staan je firewall rule, heb je naast de lockout rule nog een andere rule onder je LAN interface staan?

 

Dan zou je op de voorpagina onder gateway het volgende moeten zien als de WAN interface is verbonden

 

 

Hallo @RickvDiem 

Heb je de mediaconverter al eens even stroomloos gehaald of een ander apparaat aangesloten ipv je laptop?

Ja die is al een keer gereset

@RickvDiem

Wat bedoel je met “ik krijg wel een IP”, is dat via de DHCP uit je LAN?

VLAN aangemaakt op deze manier, juiste interface gekozen

 

Daarna de assignment gedaan naar de WAN

 

Hoe staan je firewall rule, heb je naast de lockout rule nog een andere rule onder je LAN interface staan?

 

Dan zou je op de voorpagina onder gateway het volgende moeten zien als de WAN interface is verbonden

 

 

Ik zie dat mijn WAN DHCP server online is. Ik heb inderdaad VLAN 300 toegewezen aan de WAN interface. Bij de LAN kant heb ik een IPv4 rule die all verkeer toestaat. Die heb ik ook een voor IPv6. Daarnaast heb ik de standaard anti lockout rule die ook op jouw foto is te zien. Als ik een server buiten mijn adres wil pingen krijg ik de melding request timed out

Reputatie 7
Badge +15

@RickvDiem

T-Mobile biedt nog geen volledige ondersteuning voor IPv6, misschien die rule eens verwijderen?

Reputatie 7
Badge +3

@RickvDiem 

Als ik een server buiten mijn adres wil pingen krijg ik de melding request timed out

eerste vraag die ik toch heb, werkt het algemene internet nu wel of niet. Dus kun je gewoon met je browser lekker surfen, of is dat ook niet mogelijk.

Als algemeen internet het wel doet, is die betreffende server ergens op het internet het nige wat je op dit moment niet kan bereiken?

 

Wat @Waqqas ook al aangeeft, TMT ondersteunt nog geen IPv6. Die zou je onder de WAN dan ook op ‘None’ kunnen zetten.

 

Reputatie 6
Badge

Ik heb een eigen Pfsense router geïnstalleerd.

Ik heb de VLAN ID van 300 toegevoegd en krijg netjes een IP adres.

Helaas krijg ik alleen het internet niet werkend.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt

ondertussen kan heb ik wel routes en kan ik google pingen maar mijn laptop geeft bij de intterface geen internet aan

heb je NAT wel aanstaan?

Firewall/NAT/Outbound moet waarschijnlijk op automatic outbound NAT staan….

Alle dingen stonden goed op een ding na namelijk ik had om een van de reden een lan upstream gateway aan mijn LAN toegevoegd. Toen ik deze verwijderde geen problemen. Was mijn eigen stomme fout. Nu werkt alles prima