Eigen router icm Met ZTE H186 modem

  • 15 May 2022
  • 2 reacties
  • 214 Bekeken

Sinds een paar dagen T-mobile Zakelijk Internet op DSL. Monteur heeft een ZTE H186 modem geplaatst met daarachter een Comtrend router. De Comtrend router wil ik vervangen door mijn eigen (MikroTik) Router. De MikroTik krijgt echter geen IP-adres van het modem.

Iemand tips om de eigen router te laten communiceren met het DSL-modem?


This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7

Hi @JohanBuurs,

Thanks voor je bericht en mijn excuus dat er nog niet eerder een antwoord is gevonden hier op de Community. Ben je inmiddels tot een oplossing gekomen? We zijn erg benieuwd!  

Beste Boris,

Het probleem is opgelost: Gewoon stoppen met T-Mobile Zakelijk Internet. We gaan nu naar een partij die wel een professionele dienst kan leveren.

Ik kan iedere ondernemer dan ook van harte afraden om T-Mobile Zakelijk Internet te nemen:

  • IP-adres/range voor het eigen netwerk kan niet aangepast worden
  • De geleverde router kan helemaal niet geconfigureerd of uitgelezen worden. Logging van eventuele datalekken waar de ondernemer voor verantwoordelijk is kunnen niet bekeken worden
  • Port 5060 voor een eigen Sip-provider wordt geblokt (of “gereserveerd voor eigen telefonie diensten” zoals jullie dat zelf noemen, Geheel in strijd met de wet: Dit is in strijd met de netneutraliteit.
  • Technische ondersteuning wordt niet geleverd. De klantenservice maakt voor elk probleem een ticket aan en er wordt beloofd dat er binnen 1 werkdag geregeerd wordt. Dit gebeurt helemaal niet en een bedrijf met storing aan haar internet-aansluiting pas na 1 werkdag helpen heeft ook helemaal niets met zakelijk internet te maken
  • Het voorgaande in ogenschouw nemende begrijp ik ook niet dat dit product duurder moet zijn dan T-Mobile thuis.

Het leek allemaal mooi, maar T-Mobile maakt niets van haar beloftes waar!