Eigen router of Zyxel T54

  • 8 June 2023
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

Hallo,

Ben recent verhuisd en overgestapt naar T-Mobile thuis. Ik heb mijn eigen router meegenomen, een Asus ROG GS-AX5400. Ik heb deze router momenteel ingeplugd in de Zyxel T54 van Tmobile en dus ook 2 netwerken in huis.

Ik heb boven in de slaapkamers erg slecht wifi bereik, (kan dit door de dikke betonnenvloer inclusief vloerverwarming komen? twee netwerken? Gaat om een twee vloers appartement) en heb dus zo'n access point via WiFi plus aangevraagd, toen ik eigenlijk een beetje hier op de forums terecht kwam en dus ook tegenkwam dat ik mijn eigen router kan gebruiken en de T54 eigenlijk weer in de doos kan doen. Als ik de WX5600 in de gang van de slaapkamers plaats terwijl de hoofdrouter in de woonkamer staat, brand het verbindingslampje ook oranje dus optimaal is dit ook niet.

Asus maakt gebruik van AiMesh, kan ik er vanuit gaan dat de Zyxel WX5600 hier niet mee werkt? En dus eigenlijk nog een router erbij moet aanschaffen als node voor boven. Indien het draadloos niet echt helpt wordt het een kabel trekken naar de node.

Zijn er nog voordelen als ik gebruik blijf maken van de T54+WX5600 tegenover de GS-AX5400 (en waarschijnlijk een AX58U als node)?

Waqqas 10 maanden geleden

Hallo @Myste 

Betonnen muren/vloeren kunnen inderdaad het WiFi signaal beïnvloeden.

De Asus en Zyxel werken niet in een AiMesh opstelling.

Het voordeel van eigen apparatuur is wel dat je zelf de controle hebt over je thuisnetwerk en geen router hebt met een custom firmware. Voor de Zyxel versterker betaal je ook nog eens €2,50 per maand zolang je abonnement loopt en daarna moet je hem retourneren dus dan is een eenmalige investering goedkoper en beter want die blijft van jou.

Indien je de node boven bekabeld kan aansluiten dan kun je rekenen op hogere en stabiele snelheden 👍

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Myste 

Betonnen muren/vloeren kunnen inderdaad het WiFi signaal beïnvloeden.

De Asus en Zyxel werken niet in een AiMesh opstelling.

Het voordeel van eigen apparatuur is wel dat je zelf de controle hebt over je thuisnetwerk en geen router hebt met een custom firmware. Voor de Zyxel versterker betaal je ook nog eens €2,50 per maand zolang je abonnement loopt en daarna moet je hem retourneren dus dan is een eenmalige investering goedkoper en beter want die blijft van jou.

Indien je de node boven bekabeld kan aansluiten dan kun je rekenen op hogere en stabiele snelheden 👍

Reageer