Beantwoord

extern bureaublad foutcode 0x204?

  • 25 January 2023
  • 25 reacties
  • 505 Bekeken

Goedendag, 2jaar zonder problemen gewerkt met extern bureaublad. Zyxel T50

Sinds kort foutcode 0x204?

Iemand een idee?

Bvd, Jan

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 26 January 2023, 21:20

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ballonbon.nl, welkom op onze Community! Voor dit soort vragen hebben we een aantal (super) slimme Superusers! Misschien dat: @louisL@TMTV of @Pieter_B je hiermee uit de brand kunnen helpen. Goodluck!

@Ballonbon.nl 

Zie dit stukje misschien heb je er wat aan.

Link.

https://nl.pcerror-fix.com/vast-afgelegen-bureaublad-fout-0x204/

@Ballonbon.nl

Als U even via Google zoekt op foutcode 0x204.

Iets met beveiliging instellingen in Windows als ik het zo lees.

Dat komt vast na een update van Windows.

Dag Peter,

 

Dank je. Ik heb tutorials bekeken maar het is niet gelukt. Ik heb het opgegeven. Het is jaren goed gegaan.

Ik vind het onbegrijpelijk dat windows pro het aanbied maar voor de niet IT-er het niet te doen.

Heb nu maar de google extensie geinstaleerd, eitje. De betaalde versies zoals logmein en teamviewer zijn ook makkelijk, maar 2 keer betalen voor dezelfde toepassing vind ik geen optie.

Frustratie:

Microsoft lever een extern bureaublad die voor iedereen te gebruiken is.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ballonbon.nl 

Het extern bureaublad heeft als voordeel dat je geen extra software hoeft te installeren. Maar het moet inderdaad wel goed geimplementeerd zijn, inclusief port forwarding op je router. Met teamviewer is dat wat makkelijker en universeler. Werkt ook tussen MAC en windows en je hoeft alleen ID en paswoord te gebruiken en geen portforwarding meer op je router.

Voor private gebruik is teamviewer ook gratis.

Reputatie 7
Badge +5

 

Dank je. Ik heb tutorials bekeken maar het is niet gelukt. Ik heb het opgegeven. Het is jaren goed gegaan.

Ik vind het onbegrijpelijk dat windows pro het aanbied maar voor de niet IT-er het niet te doen.

Extern bureaublad ofwel een RDP verbinding zijn vaak in gebruik voor bedrijfsmatige verbindingen.

De verwachting zou dan ook zijn dat de IT afdeling? een dergelijke verbinding behandeld en er voor zorgt dat deze gemaakt kan worden.
De externe desktop kan in eerste instantie opgezet worden via een browser naar de bedrijfs? website waar dan een bestandje op de lokale computer wordt geplaatst waarmee de RDP verbinding gemaakt kan worden.

Omdat de verbinding 2 kanten heeft is het de vraag of het aan de lokale kant of aan de RemoteDesktoP zijde een instelling het mank gaan van de verbinding oorzaak is.

 

Heb nu maar de google extensie geinstaleerd, eitje. De betaalde versies zoals logmein en teamviewer zijn ook makkelijk, maar 2 keer betalen voor dezelfde toepassing vind ik geen optie.

Frustratie:

Microsoft lever een extern bureaublad die voor iedereen te gebruiken is.

 

Teamviewer is een afschuwelijk stuk software als er versie verschillen zijn. Probeer maar eens te verbinden als op de eigen PC de laatste versie is geïnstalleerd maar de PC waarmee de verbinding gemaakt moet worden tig versies achterloopt.😪

Dank allen,

Ik heb 2 jaar geleden extern bureaublad draaiend gekregen. Maar nu ineens een foutmelding die ik niet opgelost krijg. 0x204

Het instellen van externbureaublad is niet moeilijk als het middels een video wordt gedemonstreerd.

Helaas neemt T-mobile niet de moeite om het te ondersteunen voor hun Zyxel T50 en Microsoft is niet in staat om een makkelijke manier in te bouwen zoals een teamviewer etc.

Teamviewer is geen optie omdat het niet privé gebruikt wordt,

@Ballonbon.nl 

Probeer het eerst lokaal te openen.

Werkt dat wel dat is er iets mis met de poort open instelling (3389) en het betreffende ip adres van die (extern desktop) pc.

Ik ben niet zo van die poort en gebruik het zelf via een vpn verbinding.

Je kan ook bijvoorbeeld lokaal poort 3389 gebruiken en extern een andere poort in de router dat is iets veiliger.

Maar probeer het eerst eens in het lokale netwerk.

 

 

Dag Peter,

lokaal werkt het wel. Dus via wifi inloggen op kantoor.

Ik heb niets verandert aan instellingen maar kon er ineens niet meer inloggen foutcode 0x204

@Ballonbon.nl 

Probeer eens alle instellingen na te lopen op de extern desktop pc.

Ik heb het ook een keer gehad dat ik niet meer in kon loggen.

Dat was na een update van Windows op de extern desktop pc. 

 

Correctie 

Lokaal werkt het dus wel.?

Controleer dan de poorten op de router en het juiste ip adres van de extern desktop pc.

 

Extern bureaublad is toegestaan

IP4 is nog hetzelfde en de poorten in de router heb ik ook niet veranderd. Werkte 2 jaar lang.

Heb je de instellingen in de firewall goed staan.?

 

Dank je,

 

Ik gebruik ESET deze schakelt de firewall uit hier heb ik contact over gehad met ESET

Reputatie 7
Badge +5

Hoe is het met de computer waar de desktop van gebruikt moet worden?

update gehad, iets gewijzigd waar het door ontstaan kan zijn?

Het heeft niets van doen met de router van Tmobiel omdat het een uitgaande verbinding betreft. 
Hoe is het met de routerinstelling waar de desktop op draait, gereset waardoor poortmappong weg is, want daarop is een poort openen wel nodig

Computer heeft waarschijnlijk wel uodate gehad. Dat gebeurd regelmatig.

De router is niet gereset.

@Ballonbon.nl 

Ondanks dat ESET de firewall uit zal schakelen.

Heb je die vinkjes aangezet bij mij omcirkeld punt. 

Dat kun je eens proberen.

Werkt het dan.?

 

 

 

Schakel eens de firewall helemaal uit tijdelijk.

Ook openbaar op de extern desktop pc.

Werkt het nu wel.?

Bedankt voor de hulp, maar ik geef het op. 

Oke

Ik had dit probleem ook een keer gehad na een update op de extern desktop pc.

Even de instellingen opnieuw doorlopen was de oplossing.

Vaak zit het probleem in te hoge beveiliging. (Firewall)

(Wat na een update anders was geworden)

 

Oke, ESET beveiliging gebeld zij overrulen windows defender dat was volgens hen het probleem niet.

Dat kan wel zo zijn maar 2 vinkjes aanklikken.

En testen is toch zo gedaan.

Ik zou het toch proberen.

Dan weet je zeker dat de Windows firewall het probleem niet is.

 

 

 

bedankt, mocht het werken laat ik het weten

Ik ken dat ESET niet.

Maar dit lijkt mij echt een firewall probleem.

Dat je niet extern in die pc kan komen.

Probeer Dit eens tijdelijk.

Reageer