Beantwoord

Externe IP Adres niet bereikbaar

  • 29 October 2021
  • 13 reacties
  • 470 Bekeken

Hallo,

 

Mijn externe IP adres is niet bereikbaar. Hierdoor kan ik niet in mijn thuisnetwerk terecht komen van buiten mijn lokale netwerk. Mijn IP is “shielded”. Hoe kan ik dit opheffen?

Gr,
Faroek

icon

Beste antwoord door yalerta 30 October 2021, 16:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Op dergelijk korte opmerkingen en kreten om hulp is het lastig antwoord te geven.

Wat heb je gedaan of is er gebeurt waardoor je het thuis netwerk niet kan bereiken?

Hallo.

Bedankt voor u reactie. Ik heb een camera systeem met een netwerk recorder. Ik wil deze kunnen benaderen van "buiten" uit wanneer ik niet op mijn thuis netwerk zit. Ik heb de poorten van de NVR open gezet in de t mobile router. Echter wanneer ik probeer in te loggen van buiten kan er geen verbinding worden opgezet. Als ik op mijn thuis nerwerk zit dan werkt het wel. Om van buiten uit mijn netwerk binnen te komen gebruik ik mijn forward IP en de poort van de camera systeem. Echter heeft een contact van mij van buiten uit mijn IP adres proberen te pingen en kreeg toen geen response wat in houdt dat mijn externe IP verborgen is wat ik heb begrepen. 

 

Wat doe ik verkeerd om de verbinding op te zetten?

Gr,

Faroek

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Juiste externe ip adres? Controleer

Pingen werkt niet als dit niet in de apparatuur is ingebakken en geeft geen indicatie of de NVR bereikbaar is.

Hoe is de externe toegang opgezet? Gaat dit via een dDNS service van de fabrikant, dan is soms het openen van poorten niet nodig.

Bij het zelf instellen en opzetten van de verbinding kan het nodig zijn om in de app op de telefoon 2 x dezelfde NVR op te geven. Een interne en een externe verbinding

Voorbeeld; Intern 192.168.1.177 poort 554

Extern: xxx.xxx.xxx.xxx poort 52554 In een dergelijk opzet zal dan in de modem/router een poortdoorschakeling (portmapping) gemaakt moeten worden, inkomend verkeer op poort 52554 gaat naar server 192.168.1.177 poort 554

Testen met de app op een telefoon doe je dan door de wifi uit te schakelen en verbinding via het GSM netwerk te maken.

Zyxel modem? Dan is er bij de WAN interface de ETH_Internet voor glasvezel of de VD_Internet voor een ADSL verbinding.

Hallo,

 

Mijn externe IP adres is niet bereikbaar. Hierdoor kan ik niet in mijn thuisnetwerk terecht komen van buiten mijn lokale netwerk. Mijn IP is “shielded”. Hoe kan ik dit opheffen?

Gr,
Faroek

Hallo,

 

Bedankt voor u reactie.

Ik heb de externe IP forward adres gechecked, en dit is juist.

In de app van de camera heb ik inderdaad een aparte verbinding opgezet voor intern en extern toegang. Intern (wanneer ik op mijn thuisnetwerk zit) werkt het wel om verbinding te maken met mijn NVR. Bij extern heb ik de IP forward adres gehanteerd om mijn netwerk binnen te komen met de poort van de NVR. Zie hieronder screenshot van de poorten in mijn NVR:

 


Ik heb de bovenstaande poorten opengezet in mijn router. Ik heb de Huawei HG659 router van Tmobile. 

Als ik dan in de app aangeef de externe Forward IP adres met de SDK Poort 8000, zou dit toch moeten werken om binnen te komen? 

 

Alvast hartelijk dank voor u reactie.

 

Gr,

Faroek

Reputatie 7
Badge +5

@Faroek

In de modem/router zet je poorten 80 en 443 NIET open om beelden van de NVR te bekijken.

De enige poort(en)  die je moet doorgeven zijn de SDK poort 8000 OF de RTSP poort 554.
Die RTSP poort openen is niet nodig als je gebruik maakt van de Hikvision app omdat deze via de SDK poort werkt.

Deze poort moet je dus doorschakelen in je modem/router.
Om het verschil tussen intern en extern camera bekijken en in te stellen kun je het beste poortvertaling toepassen.

In de iVMS app instellen dat op jouw externe IPadres op (bijvoorbeeld) POORT 52026 een verbinding gaat maken met de NVR.

Als de iVMS4500 app bij de modem/router aanklopt op poort 52026 verbind de modem/router dit door naar de SDK POORT 8000 van de NVR op (let op! - voorbeeld ip adres) 192.168.1.177

In de NVR zijn er maar 2 poorten die voor video verkeer (beeld) zowel voor intern als extern verkeer in gebruik zijn. Omdat RTSP een ander protocol gebruikt dan de SDK is dit niet zomaar uitwisselbaar.

Omdat er onvoldoende informatie verstrekt is welke NVR of App gebruikt wordt is de uitleg in voorbeeld voor HikVision met het SDK protocol.

Het RTSP protocol kan gebruikt worden in meerdere apps en/of verschillende merken maar succes is niet altijd verzekerd.

Testen met een poortscanner op Internet zijn niet betrouwbaar omdat deze alleen open poorten kunnen ontdekken als ze bekend zijn met het protocol waarop de erachter liggende apparatuur reageert. Dat de kennis die probeert te pingen geen reactie krijgt komt omdat de NVR niet is ingesteld om te reageren op een “ping”signaal.

Een goed ingestelde app is het enig juiste middel om te testen. Probeer dit niet als je telefoon thuis thuis via de wifi op hetzelfde netwerk als de NVR zit, eerst wifi uitschakelen en dan pas de externe verbinding testen.

Verder onbekend met de instellingen van de Huawei router instellingen maar het principe blijft gelijk.

 

Beste Yalerta,

Bedankt voor u reactie.

Ik heb de port forwarding ingesteld op poort 52026 en de interne poort gehouden op 8000. Protocol heb ik op TCP  gezet. Zie screenshot hieronder. Tevens heb ik de poort gelinkt aan de NVR door middel van de optie “interne host” te kiezen voor het MAC adres van de NVR. Echter wanneer ik mijn Forward IP adres invult in de app iVMS-4500 van hikvision met de poort 52026 dan krijg ik nog steeds niet de beelden van mijn camera systeem te zien. Wat doe ik nu nog verkeerd?

 

Gr,
Faroek

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Helaas weet ik niet welke instellingen er in de HG659 gedaan kunnen of moeten worden om de NVR bereikbaar te maken.

Te zien aan de schermdumps lijkt alles goed te staan.

Met je forward IP adres bedoel je jouw internet IP adres? https://watismijnip.nl/

De host vermelding die er nu staat zou je om te proberen kunnen vervangen door het IP adres van de NVR.

De user en password en ook het toegangs nivo staan goed in de NVR ingesteld.?
Als test een een extra gebruiker aanmaken ?

Hallo Yalerta,

Met Forward IP adres bedoel ik onderstaande adres welke wordt weergegeven op https://watismijnip.nl/ die je hebt gedeeld:

 

 Als ik de host vermelding verander naar de interne IP adres 192.168.1.200 met poort 52026 werkt het niet meer. Met poort 8000 werkt het wel. 

 

Username en password staan goed, hiermee kan ik ook inloggen op de NVR. Moet er mogelijk iets in de NVR worden aangepast?

Gr,
Faroek

Dit zijn overigens de poorten in de NVR:

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Welk type NVR?

Aansluiting op DSL of Glasvezel?

Modem Huawei HG 659 naar ik aanneem.

Op wat voor apparaat draait de iVMS app, Android-Phone, Apple-iOS, Laptop?

Hallo,

 

Aansluiting is op Glasvezel.

NVR type is: DS-7604NI-SE/P

Modem is Huawei HG 659
De iVMS app draait op Android Phone.

 

Hoop dat u me verder kan helpen.

 

Gr,
Faroek

Als ik de host vermelding verander naar de interne IP adres 192.168.1.200 met poort 52026 werkt het niet meer. Met poort 8000 werkt het wel. 

 

Tenzij je op je NVR poort 52026 instelt i.p.v. 8000, zal het inderdaad niet werken op 192.168.1.200. Poort 52026 is n.l. het poortnummer die extern werkt en niet intern. Of te wel;

extern-ip-adres:52026 → 192.168.1.200:8000

 

Modem is Huawei HG 659
 

Dit modem ondersteund voor zover ik mij kan herinneren geen NAT loopback.

 

Dat gezegd hebbende;

Heb je toevallig je smartphones verbonden met Wi-Fi als je het test op je extern IP-Adres? In dat geval zal je Wi-Fi even moeten uitschakelen en opnieuw moeten proberen op extern IP Adres en poort 52026.

 

Wat je ook even kunt doen is naar grc.com gaan, daar scroll je naar beneden tot je de titel Hot Spots ziet, daaronder staat ShieldsUP! Klik Op ShieldsUP!, vervolgens op Proceed, type in het witte balkje dat je er ziet alle poort nummers die je ingesteld hebt, dus 52026 etc. En klik vervolgens op de knop ‘User Specified Custom Port Probe'.

 

Reputatie 7
Badge +5

Op welke netwerk utp poort van het modem zit de NVR aangesloten?

Op de HG659 zijn aansluitingen 3 en 4 gereserveerd voor TV

De NVR moet op poort 1 of 2 worden aangesloten. Indien je onvoldoende poorten hebt zal er een switch tussen geplaatst moeten worden.