Beantwoord

firmware bug Zyxel T54 DX5401-B1 versie V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2

  • 12 March 2023
  • 23 reacties
  • 1433 Bekeken

Reputatie 4
  • is een King Poster
  • 127 reacties

Als ik inlog op mijn router en vervolgens op "verbindingen" klik, blijft hij hangen. Zie screenshot. De witte bolletjes blijven eeuwig doordraaien. Dit gebeurt In edge en chrome op een desktop en ook in chrome op een tablet.

Het heeft wel gewerkt en is erg onhandig als je wilt zoeken op welk ip een apparaat zit, want dat lukt nu niet.

Ik heb ook al een herstart van de router gedaan, maar dat hielp niet. Wifi staat trouwens uit op deze router omdat ik een eigen wifi mesh systeem gebruik.

Kan iemand even proberen of het bij hem/haar wel werkt? En of je wifi aan of uit hebt staan?

 

 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 14 March 2023, 12:40

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 4

Ah met wifi aan werkt het wel. En als ik wifi uitzet niet meer. Inderdaad een bug dus.

Maar dit zou toch uit een standaard acceptatietest moeten komen? Zoiets test je toch voordat je firmware vrijgeeft?

Of zijn wij als klanten de acceptatietest en worden we misbruikt als bèta-testers?

Reputatie 7
Badge +15

@wvdlee 

Het werkt hier prima maar als je WiFi uitzet dan ben je niet verbonden met het thuisnetwerk en dus heb je geen toegang tot de interface van de Zyxel-T54, logisch toch?

Reputatie 3

Ik heb net gekeken, en er klopt iets niet. 

Voorheen waren er tabbladen met WiFi en bedraad. 

Nu is het 1 grafisch overzicht geworden. 

Die moet het natuurlijk ook gewoon doen als je de WiFi uit zet. 

Ik kan de WiFi niet zomaar uitzetten... Zal het overzicht (natuurlijk vanaf een bedraad verbonden apparaat) het gewoon moeten doen en de bedrade apparaten moeten weergeven. 

 

 

 

Reputatie 4

@wvdlee

Het werkt hier prima maar als je WiFi uitzet dan ben je niet verbonden met het thuisnetwerk en dus heb je geen toegang tot de interface van de Zyxel-T54, logisch toch?

Ik heb eigen mesh wifi accespoints, dus wifi in de zyxel staat bij mij uit en dan werkt die tab verbindingen dus niet. 

Maar wil jij eens proberen of je vanaf een bedraad apparaat de verbindingen tab kunt openen als de wifi in de zyxel is uitgezet?

Dan weten we zeker dat het een algemene reproduceerbare bug is. Anders kan het ook nog iets geks in mijn thuisnetwerk zijn.

Reputatie 3

Ik zie in de pagina als ik op de hoofd pagina op verbinding druk heb tabs meer. Dat was voorheen. Dus er is geen tab om op te klikken. Het is nu 1 pagina met een soort draad diagram. Waar de kleur aangeeft of de verbinding goed is, en groen voor goed. Dan kan de lijn onderbroken zijn voor wifi en solid voor bedraad.

 

Trouwens erg "fijn" dat de loginpagina nog steeds niet fatsoenlijk in te vullen is. De username case sensitive, en het password nog steeds niet te snel (wachtwoord manager) in mag typen en een eventuele spatie op het eind niet weghaalt. Wat op een mobiel dus steeds mis gaat. 

Reputatie 7
Badge +14

Die pagina gaat over het Mesh systeem op de Zyxel. Als je dat niet gebruikt levert het geen informatie. 

Reputatie 4

Is er dan een andere pagina waar ik kan zien welke apparaten welk ip-adres hebben gekregen? Ik kan het iig niet vinden buiten die verbindingen pagina.

Reputatie 3

Ik heb weliswaar de wifi aanstaan, maar helemaal geen mesh. Toch werkt het bij mij wel. En staan er ook bekabelde apparaten in. Daarvan kan ik ook de ipadressen zien. 

Dus ik vind het vreemd dat de pagina niet werkt als wifi uit staat. Bovendien waar kun je dan de ipadressen dan zien? 

Reputatie 4

Bij mij werkt het ook als ik wifi aanzet, maar het hoort natuurlijk ook te werken met wifi uit en dat doet het dus niet. Maar ik ben nog steeds benieuwd of iemand met dezelfde firmware dit probleem kan reproduceren.

Reputatie 3

Lijkt me ook. 

Ik zal morgen kijken of ik het kan reproduceren. 

Mijn vrouw werkt op een laptop via de WiFi, dus kan ik niet zomaar uitzetten... 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @wvdlee

Thanks voor het melden. We hebben het gemeld bij de leverancier om ernaar te kijken. 

 

Reputatie 1

Bij mij inderdaad hetzelfde probleem! Zie ook

Bij mij is alles ook blauw in plaats van T-Mobile roze. Zelfde fw-versie!

Ik gebruik nu maar de DHCP-logs om mijn apparaten te vinden. :)

Reputatie 7
Badge +4

Bij mij inderdaad hetzelfde probleem! Zie ook

Bij mij is alles ook blauw in plaats van T-Mobile roze. Zelfde fw-versie!

Ik gebruik nu maar de DHCP-logs om mijn apparaten te vinden. :)

 

Deze bug wordt opgelost in een van de volgende firmware updates. 

Reputatie 3

Heb het geprobeerd en ook bij mij zelfde probleem. 

 

Wifi uit, GEEN overzicht. Alleen draaiende cursor

Verkeerde correctie door telefoon 

Reputatie 4

Tot de bug is opgelost is er een workaround:

Op de Zyxel T54 ga naar:

drie streepjes rechtsboven → Systeemmonitor → Verkeersstatus → NAT

en dan krijg je een lijst met:

Apparaatnaam IPv4-adres MAC-adres Aantal open sessies
Reputatie 4

Joh, we zijn nu 3 maanden verder. Is er al zicht op nieuwe firmware zonder deze bug?

 

Het is geen echt probleem meer omdat ik inmiddels de gewenste info ook onder Systeemmonitor → Verkeersstatus → NAT kan vinden, maar dat was wel een behoorlijke zoektocht. Het is dus toch wel nuttig om onder het blokje verbinding iets nuttigs weer te geven, ook als de wifi uitstaat. Desnoods een shortcut naar Systeemmonitor → Verkeersstatus → NAT.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wlmpie, op dit moment heb ik hier geen informatie over. @Sven-TMT is op dit moment op vakantie maar ik heb hem een bericht gestuurd om hier een update te plaatsen of om mij de desbetreffende inforamtie hierover te geven. We komen hier nog op terug! 

Reputatie 7
Badge +9

@wlmpie dit is opgelost in de volgende update, echter is er nog niet bekend wanneer deze uitgerold wordt!

Reputatie 3

Ja, hier zelfde probleem. Ik wil de namen wijzigen van de verschillende apparaten dus alleen overzicht onder systeemmonitor is niet genoeg. Zou ook liever by default een lijst hebben, in plaats van dat streepjesoverzicht. 

Reputatie 4

Inmiddels 9 maanden verstreken. Wanneer kunnen wij de geboorte van nieuwe firmware zonder genoemde bug verwachten? (En dan hopelijk wel afdoende getest en niet met een falende dhcp server zoals bij de t56)

Reputatie 4

Nog even verder gezocht in vergelijkbare draadjes. Als je wifi uit hebt staan moet je blijkbaar ook easymesh uitzetten onder: netwerkinstelling - draadloos - easymesh.

Daarna werkt de verbinding tab weer op het hoofdscherm.

Alleen een beetje jammer dat je daar zelf achter moet komen. Het repareren van deze bug kan een beetje programmeur waarschijnlijk in 10 minuten uitvoeren (if wifi=off then easymesh-->off) maar toch kost het odido al meer dan 9 maanden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wlmpie, ik heb @Sven-Odido gevraagd om hier een blik op te werpen. Hij is op dit moment op een welverdiende vakantie. Zodra hij terug is zal hij een blik werpen op dit topic! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wlmpie, dit wordt in een volgende update opgelost! Wanneer dit precies is durf ik niet te zeggen maar als alles goed gaat hopelijk in de eerste helft van dit jaar. 

Reageer