Beantwoord

FreeVoipDeal via T-Mobile home


Hoe kan ik telefonie via freevoipdeal gebruiken met T-Mobile Home? Ik heb een fritz box 7490.

icon

Beste antwoord door TMTV 16 July 2022, 17:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @dbohlken,

Welkom op de Community!

Als je een analoge telefoon hebt, kun je de gegevens die je op deze pagina vindt in de FritzBox invullen, samen met je gebruikersnaam en wachtwoord van FreeVoipDeal. Als je een ip-telefoon hebt, kun je die gegevens daar invullen en eventueel op de FritzBox poort 5060 voor de ip-telefoon openzetten.

Helaas lukt dat dus niet sinds ik T-Mobile glasvezel heb (daarvoor kpn).

Reputatie 7
Badge +6

Zou je hier screenshots kunnen delen van je instellingen (met eventuele persoonlijke gegevens weggehaald)? Misschien staat er ergens iets verkeerd.

 

Reputatie 7
Badge +6

Dit ziet er allemaal goed uit. Ik heb zelf geen account bij FreeVoipDeal, dus ik kan er niet inloggen, maar ik lees wel dat je SIP zelf aan moet zetten. Zijn er nog andere instellingen in het account die in de weg kunnen zitten, zoals een registratie op je oude IP-adres? Krijg je op de FritzBox een foutmelding? Zo kun je misschien zien of het bij de registratie al misgaat of pas bij het bellen.

Het gaat al bij de registratie mis. Bellen via de app van freevoipdeal lukt trouwe wel, maar gebeld woorden ook daar niet.

Binnen freevoipdeal is het telefoonnummer ook gergistreerd dus dit zou ook geen probleem moeten zijn

 

En Sip is ook ingeschakeld

 

Reputatie 7
Badge +6

Heb je de FritzBox rechtstreeks aangesloten of zit het modem van TM daar nog voor?

Het enige wat ik verder nog kan bedenken is dat er misschien een maximum aantal registraties mogelijk is per account en dat je daar overheen zit. Als dat ook de oplossing niet is, hoop ik dat iemand anders ideeën heeft.

Ik heb daarna nog geregistreerd met sipdroid op mijn mobiel - dat kon wel.
Ook heb ik een account bij cheapconnect - ook daarmee werkt het niet. Dit is allemaal sinds gisteren, sinds de aansluiting bij T-Mobile. Vandaar dat ik het vermoeden heb dat daar iets mis is - en niet bij de sip-providers.

Ik gebruik alleen de FritzBox. De modem van T-Mobile gebruik ik niet.

Reputatie 2

Heb je bij de geconfigureerde telefoonnummers de optie “Always register via an internet connection“ aan gevinkt staan? Kan me herinneren dat ik dat moest doen toen ik m’n FritzBox 7581 ook als router gebruikte.

Helaas werd de FritzBoz na een paar weken erg instabiel dus toen heb ik de T-Mobile Zyxel router er weer tussen gezet.

Helaas lukt ook daarmee de registratie niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dbohlken 

Kun je het veld authentication name eens leeg laten? En heb je internet door het T-Mobile profiel te selecteren of via andere provider VLAN 300? Bij iemand werkte het alleen met het T-Mobile profiel kiezen 

Dat veld heb ik bij meerdere pogingen leeg gelaten - geen verschil. Ik ben aangemeld via het profiel T-Mobile Thuis.

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

@dbohlken

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

Ik heb voor CC de actuele instellingen. Daar heb ik het ook zonder ‘+’. Bij freevoipdeal zou het met ‘+’ moeten, maar ook zonder werkt het niet.

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dbohlken, zelf heb ik hier nog niet veel ervaring mee, maar ik weet dat @yalerta hier alles van afweet - los van de eerdere hulp in dit topic, is hij dé expert waar ik persoonlijk veel van heb geleerd. Dit geldt overigens ook voor @TMTV en @Waqqas en die hebben je ook reeds van tips voorzien.

Ik ga nog eventjes verder op zoek naar potentiële hulp en kom erop terug zodra ik die gevonden heb. In de tussentijd: veel succes en hopelijk kom je spoedig tot een oplossing!

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

Poorten moeten wel ondersteund worden door de provider.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Lijkt op ondoordachte soft/firmware, waarschijnlijk een controle getal ergens opgeslagen om de file als backup te herkennen en weigeren als het getal niet klopt.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

Ik mis in de reacties dat er inmiddels ook een FABRIEKS-reset  is uitgevoerd. Heb ik er overheen gelezen? Anders alsnog die alom bekende opmerking … doe een …… 😂

 

FreeVoipDeal geeft aan port 6000 te ondersteunen:

Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Mijn probleem is nu vooral dat ik die port niet veranderd krijg…
@yalerta Heb je misschien een gedetailleerde beschrijving van hoe ik die poort kan veranderen?

Een FABRIEKS-reset uitvoeren hebben we gister ook al geprobeerd maar dat heeft helaas ook niets beïnvloed. @yalerta je hebt hier niet overheen gelezen, was dit alleen vergeten te vermelden in mijn laatste reactie🤣

Reputatie 7
Badge +5

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

Dat met telnet wat inderdaad ook mijn probleem nu want van wat ik begreep is dat wel nodig anders zou ik tenminste niet weten hoe ik er met Putty in kom...

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

Dat met telnet wat inderdaad ook mijn probleem nu want van wat ik begreep is dat wel nodig anders zou ik tenminste niet weten hoe ik er met Putty in kom...

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. Bellen via freevoipdeal lukt wel via de app (en dus ook via wifi en T-MobileThuis) - dus daar kan het probleem niet liggen. Alles wijst op een probleem bij T-Mobile. In veel forumbijdragen  is te zien dat poort 5060 kennelijk het probleem is. Op welke manier is het mogelijk dat iemand in het systeem van T-Mobile kijkt en dit oplost?

Reputatie 7
Badge +5

Er ligt hier in huis nog een fritzbox 73xx, die zal ik eens aansluiten om te zien of ik daarop 1 van mijn CC voip accounts kan activeren. Het is een DSL uitvoering en probeer hem daarom in eerste opzet NA de Zyxel T50.

Als je de topics over de 5060 problemen door leest kun je constateren dat het vaker niet dan wel aan de modem/router toe te wijzen is wat ik mij daarover herinner.

Reputatie 7
Badge +14

een telnet na FritzOs 6.25)

 

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. 

Dus blijkbaar kunnen zij in de log file? Je bedoelt hier dus dat Freevoipdeal de registratie afwijst? Dan is het dus al “door” het T-mobile netwerk en blijkbaar bevalt Freevoipdeal iets niet in de register string. Die string is gegenereerd door de Fritzbox, waar de app van Freevoipdeal hun eigen register string genereert. Omdat ook die data communicatie loopt via jouw T-Mobile aansluiting lijkt het dus echt zo dat de Fritzbox het item is wat dit probleem veroorzaakt bij Freevoipdeal.

Kan AVM de SIP registratie trace niet aan je beschikbaar stellen, dan kun je die naar Freevoipdeal sturen en vragen waarom de registratie wordt afgewezen.

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

@dbohlken Heb je om de back-up te valideren ook de JS-Tool gebruikt, anders werkt het niet, en de poorten moesten in mijn 5490 op 8 plaatsen aangepast worden naar de nieuwe poort.

Linkje JS tool: https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool