Beantwoord

FreeVoipDeal via T-Mobile home


Hoe kan ik telefonie via freevoipdeal gebruiken met T-Mobile Home? Ik heb een fritz box 7490.

icon

Beste antwoord door TMTV 16 July 2022, 17:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

een telnet na FritzOs 6.25)

 

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. 

Dus blijkbaar kunnen zij in de log file? Je bedoelt hier dus dat Freevoipdeal de registratie afwijst? Dan is het dus al “door” het T-mobile netwerk en blijkbaar bevalt Freevoipdeal iets niet in de register string. Die string is gegenereerd door de Fritzbox, waar de app van Freevoipdeal hun eigen register string genereert. Omdat ook die data communicatie loopt via jouw T-Mobile aansluiting lijkt het dus echt zo dat de Fritzbox het item is wat dit probleem veroorzaakt bij Freevoipdeal.

Kan AVM de SIP registratie trace niet aan je beschikbaar stellen, dan kun je die naar Freevoipdeal sturen en vragen waarom de registratie wordt afgewezen.

Nee, het is kennelijk niet zo dat freevoipdeal de registratie afwijst, maar dat de sip-server helemaal niet bereikbaar is voor de fritzbox. Dit kreeg ik van de support van AVM:

 

de foutmelding die wij in de log van de gebeurtenissen zien, is deze:
 

19.07.22 15:09:09 Registration of internet telephone number dbohlken failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

 
De FRITZ!Box kan de Server  sip.freevoipdeal.com  niet bereiken.
Hoezo dit nu zo is, kunnen wij niet herkennen.

Reputatie 7
Badge +14

Doe dan eens vanaf een computer een ping naar die server. 

Dus WINDOWS + S key en dan CMD intikken

In die box ping of tracert sip.freevoipdeal.com 

Hieronder zijn je mijn resultaat, via T-mobile glasvezel kan ik deze server bereiken. Jij ook?

 

 

Dit is bij mij de reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Exact, dus de theorie dat de SIP server niet bereikbaar is klopt niet. Je kan hem vanaf jouw aansluiting bereiken. Wel een lastig probleem.. Zou een andere voip provider nog een oplossing kunnen geven? OF wellicht alleen om iets te proberen?

Hebben we ook geprobeerd: met cheapconnect. Hetzelfde probleem. Tot het moment dat we overgingen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel was er niets aan de hand, maar nu is registratie niet mogelijk.

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

@dbohlken Heb je om de back-up te valideren ook de JS-Tool gebruikt, anders werkt het niet, en de poorten moesten in mijn 5490 op 8 plaatsen aangepast worden naar de nieuwe poort.

Linkje JS tool: https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool



Ik heb zojuist geprobeerd gebruik te maken van de tool, dit lukte. Bij mij kwam de poort 5060 maar 3 keer voor die heb ik dus ook allemaal vervangen met de poort 6000. Helaas krijg ik dan alsnog de volgende melding:

 

En je past het bestand aan met?

En daarna maak je het hele riedeltje in de JS tool af en krijg je een oke.

@dbohlken Ik heb het even getest, wist het niet meer zeker hoe het ging, is al wat tijd geleden dat ik de JS tool gebruikt heb.

Je moet het kleine knopje CAL links onder gebruiken zodat de checksum word aangepast, dan zou die moeten werken.

@dbohlken Ik heb het even getest, wist het niet meer zeker hoe het ging, is al wat tijd geleden dat ik de JS tool gebruikt heb.

Je moet het kleine knopje CAL links onder gebruiken zodat de checksum word aangepast, dan zou die moeten werken.

 

Bedankt hiervoor dit heeft het inderdaad opgelost. Het is nu ook gelukt om FreeVoIPDeal (voor uitgaande gesprekken) werkend te krijgen. Helaas is het wel nog zo dat Cheapconnect nog nog steeds niet wil registreren. Aan de poort zou het niet moeten liggen want zij geven zelf aan dat van de volgende poorten gebruik gemaakt kan worden:
 

Op dit moment maak ik dus gebruik van poort 5080 omdat zij zelf ergens aangeven dat deze het best geschikt is als alternatief. ik heb ook al poort 5070 geprobeerd. Hier werkte FreeVoIPDeal ook maar Cheapconnect niet. Waar dit nu precies aan ligt is mij nog niet duidelijk. Ik heb volgens mij namelijk de registratie gegevens precies zo overgenomen als dat zij zelf aangeven.
Heeft iemand misschien een idee wat het probleem bij het registeren van Cheapconnect nog kan zijn?

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

je hebt ingelogd bij CC en gecontroleerd dat de voip accounts actief zijn?

Beste allemaal,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken! Het is gelukt. Na twee keer wijzigen van het wachtwoord ook bij cheapconnect.

Het probleem was dus wel de poort 5060 die door T-Mobile  wordt geblokkeerd. Het veranderen daarvan in de Fritzbox is niet zo simpel, maar wel nodig.

Het zou goed zijn wanneer T-Mobile hier duidelijk over zou communiceren.

Nogmaals veel dank!

@dbohlken Gelukkig, geen dank, graag gedaan, ben blij dat het gelukt is, en T-Mobile zegt dat ze 5060 niet blokkeren maar ik had dat probleem toen ook, veel succes met bellen.😉😉