Beantwoord

FreeVoipDeal via T-Mobile home


Hoe kan ik telefonie via freevoipdeal gebruiken met T-Mobile Home? Ik heb een fritz box 7490.

icon

Beste antwoord door TMTV 16 July 2022, 17:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

@dbohlken Gelukkig, geen dank, graag gedaan, ben blij dat het gelukt is, en T-Mobile zegt dat ze 5060 niet blokkeren maar ik had dat probleem toen ook, veel succes met bellen.😉😉

Beste allemaal,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken! Het is gelukt. Na twee keer wijzigen van het wachtwoord ook bij cheapconnect.

Het probleem was dus wel de poort 5060 die door T-Mobile  wordt geblokkeerd. Het veranderen daarvan in de Fritzbox is niet zo simpel, maar wel nodig.

Het zou goed zijn wanneer T-Mobile hier duidelijk over zou communiceren.

Nogmaals veel dank!

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

je hebt ingelogd bij CC en gecontroleerd dat de voip accounts actief zijn?

@dbohlken Ik heb het even getest, wist het niet meer zeker hoe het ging, is al wat tijd geleden dat ik de JS tool gebruikt heb.

Je moet het kleine knopje CAL links onder gebruiken zodat de checksum word aangepast, dan zou die moeten werken.

 

Bedankt hiervoor dit heeft het inderdaad opgelost. Het is nu ook gelukt om FreeVoIPDeal (voor uitgaande gesprekken) werkend te krijgen. Helaas is het wel nog zo dat Cheapconnect nog nog steeds niet wil registreren. Aan de poort zou het niet moeten liggen want zij geven zelf aan dat van de volgende poorten gebruik gemaakt kan worden:
 

Op dit moment maak ik dus gebruik van poort 5080 omdat zij zelf ergens aangeven dat deze het best geschikt is als alternatief. ik heb ook al poort 5070 geprobeerd. Hier werkte FreeVoIPDeal ook maar Cheapconnect niet. Waar dit nu precies aan ligt is mij nog niet duidelijk. Ik heb volgens mij namelijk de registratie gegevens precies zo overgenomen als dat zij zelf aangeven.
Heeft iemand misschien een idee wat het probleem bij het registeren van Cheapconnect nog kan zijn?

@dbohlken Ik heb het even getest, wist het niet meer zeker hoe het ging, is al wat tijd geleden dat ik de JS tool gebruikt heb.

Je moet het kleine knopje CAL links onder gebruiken zodat de checksum word aangepast, dan zou die moeten werken.

En je past het bestand aan met?

En daarna maak je het hele riedeltje in de JS tool af en krijg je een oke.

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

@dbohlken Heb je om de back-up te valideren ook de JS-Tool gebruikt, anders werkt het niet, en de poorten moesten in mijn 5490 op 8 plaatsen aangepast worden naar de nieuwe poort.

Linkje JS tool: https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool



Ik heb zojuist geprobeerd gebruik te maken van de tool, dit lukte. Bij mij kwam de poort 5060 maar 3 keer voor die heb ik dus ook allemaal vervangen met de poort 6000. Helaas krijg ik dan alsnog de volgende melding:

 

Hebben we ook geprobeerd: met cheapconnect. Hetzelfde probleem. Tot het moment dat we overgingen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel was er niets aan de hand, maar nu is registratie niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +14

Exact, dus de theorie dat de SIP server niet bereikbaar is klopt niet. Je kan hem vanaf jouw aansluiting bereiken. Wel een lastig probleem.. Zou een andere voip provider nog een oplossing kunnen geven? OF wellicht alleen om iets te proberen?

Dit is bij mij de reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Doe dan eens vanaf een computer een ping naar die server. 

Dus WINDOWS + S key en dan CMD intikken

In die box ping of tracert sip.freevoipdeal.com 

Hieronder zijn je mijn resultaat, via T-mobile glasvezel kan ik deze server bereiken. Jij ook?

 

 

een telnet na FritzOs 6.25)

 

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. 

Dus blijkbaar kunnen zij in de log file? Je bedoelt hier dus dat Freevoipdeal de registratie afwijst? Dan is het dus al “door” het T-mobile netwerk en blijkbaar bevalt Freevoipdeal iets niet in de register string. Die string is gegenereerd door de Fritzbox, waar de app van Freevoipdeal hun eigen register string genereert. Omdat ook die data communicatie loopt via jouw T-Mobile aansluiting lijkt het dus echt zo dat de Fritzbox het item is wat dit probleem veroorzaakt bij Freevoipdeal.

Kan AVM de SIP registratie trace niet aan je beschikbaar stellen, dan kun je die naar Freevoipdeal sturen en vragen waarom de registratie wordt afgewezen.

Nee, het is kennelijk niet zo dat freevoipdeal de registratie afwijst, maar dat de sip-server helemaal niet bereikbaar is voor de fritzbox. Dit kreeg ik van de support van AVM:

 

de foutmelding die wij in de log van de gebeurtenissen zien, is deze:
 

19.07.22 15:09:09 Registration of internet telephone number dbohlken failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

 
De FRITZ!Box kan de Server  sip.freevoipdeal.com  niet bereiken.
Hoezo dit nu zo is, kunnen wij niet herkennen.

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

@dbohlken Heb je om de back-up te valideren ook de JS-Tool gebruikt, anders werkt het niet, en de poorten moesten in mijn 5490 op 8 plaatsen aangepast worden naar de nieuwe poort.

Linkje JS tool: https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool

Reputatie 7
Badge +14

een telnet na FritzOs 6.25)

 

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. 

Dus blijkbaar kunnen zij in de log file? Je bedoelt hier dus dat Freevoipdeal de registratie afwijst? Dan is het dus al “door” het T-mobile netwerk en blijkbaar bevalt Freevoipdeal iets niet in de register string. Die string is gegenereerd door de Fritzbox, waar de app van Freevoipdeal hun eigen register string genereert. Omdat ook die data communicatie loopt via jouw T-Mobile aansluiting lijkt het dus echt zo dat de Fritzbox het item is wat dit probleem veroorzaakt bij Freevoipdeal.

Kan AVM de SIP registratie trace niet aan je beschikbaar stellen, dan kun je die naar Freevoipdeal sturen en vragen waarom de registratie wordt afgewezen.

Reputatie 7
Badge +5

Er ligt hier in huis nog een fritzbox 73xx, die zal ik eens aansluiten om te zien of ik daarop 1 van mijn CC voip accounts kan activeren. Het is een DSL uitvoering en probeer hem daarom in eerste opzet NA de Zyxel T50.

Als je de topics over de 5060 problemen door leest kun je constateren dat het vaker niet dan wel aan de modem/router toe te wijzen is wat ik mij daarover herinner.

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

Dat met telnet wat inderdaad ook mijn probleem nu want van wat ik begreep is dat wel nodig anders zou ik tenminste niet weten hoe ik er met Putty in kom...

Uit contact met AVM (FritzBox) blijkt dat de provider de registratie afwijst. Bellen via freevoipdeal lukt wel via de app (en dus ook via wifi en T-MobileThuis) - dus daar kan het probleem niet liggen. Alles wijst op een probleem bij T-Mobile. In veel forumbijdragen  is te zien dat poort 5060 kennelijk het probleem is. Op welke manier is het mogelijk dat iemand in het systeem van T-Mobile kijkt en dit oplost?

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

Dat met telnet wat inderdaad ook mijn probleem nu want van wat ik begreep is dat wel nodig anders zou ik tenminste niet weten hoe ik er met Putty in kom...

Reputatie 7
Badge +5

Putty (of welk terminal programma dan ook) schijnt voor poortwijzigingen in de (oudere) Fritz!box onmisbaar te zijn.

Helaas heb ik geen stap voor stap voorhanden maar wel dit gevonden. (Geen telnet na FritzOs 6.25)

FreeVoipDeal geeft aan port 6000 te ondersteunen:

Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Mijn probleem is nu vooral dat ik die port niet veranderd krijg…
@yalerta Heb je misschien een gedetailleerde beschrijving van hoe ik die poort kan veranderen?

Een FABRIEKS-reset uitvoeren hebben we gister ook al geprobeerd maar dat heeft helaas ook niets beïnvloed. @yalerta je hebt hier niet overheen gelezen, was dit alleen vergeten te vermelden in mijn laatste reactie🤣

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

Poorten moeten wel ondersteund worden door de provider.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Lijkt op ondoordachte soft/firmware, waarschijnlijk een controle getal ergens opgeslagen om de file als backup te herkennen en weigeren als het getal niet klopt.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

Ik mis in de reacties dat er inmiddels ook een FABRIEKS-reset  is uitgevoerd. Heb ik er overheen gelezen? Anders alsnog die alom bekende opmerking … doe een …… 😂

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dbohlken, zelf heb ik hier nog niet veel ervaring mee, maar ik weet dat @yalerta hier alles van afweet - los van de eerdere hulp in dit topic, is hij dé expert waar ik persoonlijk veel van heb geleerd. Dit geldt overigens ook voor @TMTV en @Waqqas en die hebben je ook reeds van tips voorzien.

Ik ga nog eventjes verder op zoek naar potentiële hulp en kom erop terug zodra ik die gevonden heb. In de tussentijd: veel succes en hopelijk kom je spoedig tot een oplossing!

Ik heb afgelopen dag veel geprobeerd de standaard poort voor Voip (5060) aan te passen naar iets anders (bijvoorbeeld 6000). Dit is helaas nog niet gelukt. Ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd.

De ene was een backup downloaden en, bewerken en dan terug proberen te zetten in de fritzbox. Dit ging telkens fout omdat de fritzbox deze bewerkte backup niet wilde accepteren.

Het andere wat ik wilde proberen was zoals het via de volgende link gedaan werd: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via putty in de fritzbox te komen en de regels aan te passen maar hierbij lukte het me niet eens om er in te komen omdat ik telnet niet ingeschakeld kreeg. Hierover las ik later weer dat dit niet meer ondersteund word (in elk geval niet op de fritzbox die ik heb (7490).


Nu begin ik een beetje ten einde raad te raken, misschien dat iemand die dit probleem eerder gehad heeft gedetailleerd kan in stappen uit zou kunnen leggen hoe hij/zij dit probleem heeft opgelost? Of dat iemand nog iets heeft dat ik over het hoofd gezien heb of nog niet geprobeerd heb?

@dbohlken

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

Ik heb voor CC de actuele instellingen. Daar heb ik het ook zonder ‘+’. Bij freevoipdeal zou het met ‘+’ moeten, maar ook zonder werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +5

@dbohlken 

CC heeft de primaire sip server naam aangepast enige tijd terug.

Dat + (plusteken) is dat benodigd voor de registratie? mijn CC account(s) hebben alleen cijfers ook in de Gigaset N300A-IP

 

Dat veld heb ik bij meerdere pogingen leeg gelaten - geen verschil. Ik ben aangemeld via het profiel T-Mobile Thuis.