Beantwoord

Fritz 5530 fiber direct op GPON

  • 27 January 2022
  • 43 reacties
  • 6603 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb een Fritzbox 5530 Fiber, deze is geschikt voor AON en GPON.

Hier is een Huawei media converter geïnstalleerd, dat zou betekenen dat hier een GPON aansluiting wordt geleverd.

Wanneer ik de Fritzbox met GPON SFP direct op de fiber aansluit en het T-Mobile thuis profiel selecteer geeft de box aan dat fiber optics connecting is en in Training is. Hier komt geen verandering in en er gaat geen data over de lijn. De klanten service geeft aan dat ze een actieve verbinding zien. Hier op het forum zijn meerdere berichten gepost over een succesvolle koppeling via AON, is dit ook mogelijk via GPON?

Is er naast het T-Mobile profiel meer configuratie nodig om dit werkend te krijgen?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 January 2022, 23:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7

@peter-keetfm 

Fritz box levert momenteel geen pon modus meer uit. Check dit dus eerst even. 

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

@peter-keetfm

Fritz box levert momenteel geen pon modus meer uit. Check dit dus eerst even. 

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

Geen probleem

Ik heb de 5590 besteld met AON en GPON modules. 

Kpn is hier AON en op T-Mobile kom ik op GPON.

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

Heb je daar meer details over?

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

Heb je daar meer details over?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik zit nu nog bij kpn met een 5490.

Deze ga ik binnenkort vervangen door een 5590 op kpn AON.

Ik ga per 1 juli over op T-Mobile.

En kom op GPON.

Ik wil de installatie eerst opgeleverd hebben met de ont en de t54 router.

Ook i.v.m. het activeren van de 3 diensten.

Later wil ik de 5590 er achter doen en het serienummer van de Huawei ont invoeren via

http://fritz.box/support.lua

Gaat dat werken ?.

 

Reputatie 7

Tof dat jullie hier graag meer over willen weten @peter-keetfm en @Kolost! Graag trommel ik dan ook @Hidden.nld nog eens op voor zijn expertise. Zou jij hier nog meer informatie over kunnen geven? Merci, topper! 

Reputatie 3

Bedankt voor de tips, want hiermee is het mij ook gelukt om de Fritzbox 5530 werkend te krijgen.  
zelf heb ik ook het sn van de ONT in de Fritzbox ingevoerd en daarna was het erg simpel, 5530 aaansluiten en verbinding was er meteen.

Tv boxen opnieuw opgestart en die werkten daarna ook weer. 
 

 

Ziet er netjes uit.

Hoe heb je dit gedaan. ?

Met het sn van de Huawei HG8010G ONT.

Ik ga volgende maand over van kpn naar T-mobile en de fritzbox fiber heb ik alvast besteld.

 

Zie instructies in deze post, hieronder een screenshot hoe je op de pagina komt om het GPON sn aan te passen. 
 

Scrol naar linksonder en kies ‘content’ (Engels), daarna scroll weer naar beneden en kies Support, op die pagina staat onderaan het veld waarin je sn van Huawei kunt overnemen. 

 

 

@SAM_024 

Bedankt dit wou ik even weten.

Dan kan ik altijd weer terug naar de Huawei ont van T-mobile mocht dit nodig zijn.

Zonder een registratie.

Ik was al bang dat het om het Fritz sfp module ONT nummer ging.

Eigenlijk is het dan gewoon een clone van de Huawei ONT.

 

@peter-keetfm

Fritz box levert momenteel geen pon modus meer uit. Check dit dus eerst even. 

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

Vandaag de Fritzbox 5590 binnen gekregen.

Punt 1 is al ontkracht er zit de AON (wat ik nu bij kpn gebruik) en de GPON modules bij.

punt 2 graag wil ik de rede weten waarom het clonen van het Huawei ONT serienummer na een update niet meer zal werken. ?

Per 1 Juli zal ik zelf de ervaring kunnen delen dan ben ik T-mobile thuis klant. 😀

 

 

Reputatie 7

@peter-keetfm 

De gpon versie staat niet meer op de site van fritzbox en word nu als aon only verkocht. Hij werd eerst ook alleen geleverd aan providers. Sommige shops hebben nog wel gpon versies op voorraad. Zelf probeer ik de xgspon module te bemachtigen maar is me nog niet gelukt.

Heb je vragen over gpon support dan kan je contact opnemen met AVM 020 322 0022. Ik kan daar geen mededeling over doen.

@peter-keetfm

De gpon versie staat niet meer op de site van fritzbox en word nu als aon only verkocht. Hij werd eerst ook alleen geleverd aan providers. Sommige shops hebben nog wel gpon versies op voorraad. Zelf probeer ik de xgspon module te bemachtigen maar is me nog niet gelukt.

Heb je vragen over gpon support dan kan je contact opnemen met AVM 020 322 0022. Ik kan daar geen mededeling over doen.

Ik heb een 5590 aangeschaft geen 5530.

En waarom kun je daar geen mededeling over doen?

Je geeft aan dat je verwacht dat gpon ont serienummer (clone) na een update niet meer werkt.

Leg dan ook uit waarom je dat verwacht.

Inderdaad xgspon module is nog niet leverbaar in NL.

Er zijn wel mensen die het al testen.

Voor mij niet van toepassing omdat ik op gpon kom.

Reputatie 7

@peter-keetfm niet alles is officieel bekend gemaakt dus daar moet ik op wachten helaas. Ik hoop binnenkort ook met heel goed nieuws te komen :)

@peter-keetfm niet alles is officieel bekend gemaakt dus daar moet ik op wachten helaas. Ik hoop binnenkort ook met heel goed nieuws te komen :)

Bedoel je waarschijnlijk dat GPON naar XGSPON gaat.

Net als bij kpn.

Dat zal ik aan de ene kant jammer vinden.

Maar aan de andere kant wel beter.

Alleen zal ik dan een XGSPON module moeten aanschaffen.

Met de 5590 kan ik lan poort 5 ook als wan instellen.

En de ont van t-mobile gebruiken.

Reputatie 3

@peter-keetfm

Fritz box levert momenteel geen pon modus meer uit. Check dit dus eerst even. 

 

@SAM_024 @Kolost laat je sn aanpassen bij T-Mobile naar die van de Fritz. Ik verwacht dat dit met de volgende update niet meer werkt.

Hallo @Hidden.nld over welke update heb je het en bij welke partij? Bij T-Mobile of AVM? 

Waarom zou AVM de mogelijkheid om een sn te klonen verwijderen? V 7.39 beta vermeld niets over wijzigingen in GPON mogelijkheden. 
Als ik de wijziging bij T-Mobile wil doorgeven kan dit ook online voordat iemand een typefouten maakt waardoor alles stil komt te liggen?

 

@peter-keetfm stuur een e-mail naar zubehoer@avm.de en vraag om nabestelling van GPON module, je moet het geld overmaken naar AVM en daarna sturen ze de module per DHL op. Geef wel duidelijk aan om welke Fritzbox het gaat. 

@SAM_024 

Bedankt voor de tip.

Maar de GPON module heb ik al.

Ik heb de Fritzbox 5590 gekocht met AON en GPON modules.

Ik zit nu nog op kpn AON.

Ik ga per 1 juli over naar T-mobile.

 

Na een week de fritzbox 5590 achter de Huawei ont te hebben gehad.

Vandaag de fritzbox 5590 direct op glasvezel aan gesloten.

Het Huawei ont serienummer er in gezet via deze link. http://fritz.box/support.lua

En ik heb gelijk de verbinding.

Zelfs iets beter als de Huawei ont.

Huawei ont.

Fritzbox 5590

 

@Palle1975

Is het bij jou al gelukt.?

Bij ONT installatiecode vereist moet leeg zijn.

Via de link http://fritz.box/support.lua

en dan naar beneden daar moet je het Huawei ont sn. Invullen. 

 

Reputatie 2

Bedankt voor de tips, hiermee is het mij ook gelukt om de Fritzbox 5530 weer rechstreeks op de glas aan te sluiten zonder de Huawei.

 

Een GPON glaspoort heb ik kunnen bestellen door een mail te sturen naar AVM, binnen 1 week in huis.

Reputatie 7

Super fijn om dit te lezen @RHoward! Perfect dat je dit zo voor elkaar hebt gekregen. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust.