Beantwoord

Fritzbox 7530AX en T-mobile tv

  • 27 February 2022
  • 29 reacties
  • 627 Bekeken

Goedenavond!

Na het drama met mijn asus DSL-AX82u en deze terug gestuurd te hebben heb ik een fritzbox 7530AX aangeschaft.
Deze netjes geconfigureerd voor T-mobile DSL en dit heeft netjes gewerkt in combinatie met T-mobile tv en het losse STB kastjes.

Ik kwam vandaag aan het prutsen met mijn ikea hub en heb mijn fritzbox opnieuw opgestart en waarempel geen tv meer!
Ondertussen van alles geprobeerd inclusief factory reset maar ik krijg geen tv meer!

STB aangesloten op lan 3 of 4.

 

Iemand nog tips?

 

Niels

 

Toevoeging:
Op lan 4 nu enkel zenders 1, 2 en 3 met storing 132116.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 2 March 2022, 08:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @technojunk 

Kan je misschien eens enkele screenshots plaatsen van de tabbladen waar je allemaal instellingen hebt doorgevoerd?

Hopelijk is er dan iemand die misschien ziet waar het aan ligt.

@Waqqas 

Bedankt voor je antwoord!

ik heb enkel t-mobile thuis DSl in de wizard geslecteerd als provider. Hierna zou het moeten werken zoals ik lees, en dat deed het ook voor een dag. 

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk

En als je het weer even ongedaan maakt dus de IKEA hub even verwijderen uit het netwerk, maakt dat een verschil?

@Waqqas 

Maakt helaas niets uit!

Reputatie 7

Hi @technojunk,

Wil je ons meenemen in hoe de instellingen nu zijn voor de televisie vanaf het modem? Hoe is de VLAN bijvoorbeeld afgesteld? Vermoed dat met jouw kennis dit allemaal goed zit, maar een dubbele check kan natuurlijk geen kwaad. 

@Boris 

Helaas kan ik deze instellingen niet terug vinden.
ik gok dat deze in het back-end geconfigureerd worden als ik t-mobile thuis als provider instel. 

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

Als je nu bijvoorbeeld een laptop op een IPTV poort aansluit doet hij het dan of niet?

Indien niet dan is het bridged IPTV (VLAN 640) volgens mij, dan snap ik niet hoe T-Mobile TV even werkte.

@Waqqas 

Nee op poort 3 en 4 heb ik geen internet.

Maar dit is ook wat fritzbox schrijft op de website. Dus dat betekend dat het ook nooit gaat en wil werken op deze manier. Hoe hebben mensen dan ooit een STB werkende met een ander DSL modem??

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk

Het is niet onmogelijk, zie deze post van chris_drielsma op pagina 47 7de reactie 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1755993/47

Dus je hebt die routes weer nodig.

@Waqqas 

Statics reeds toegevoegd maar dit haalt niets uit helaas.

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

Ook die fabrieksreset van de tv box gedaan zoals daar wordt beschreven?

Zie je ergens ook IPTV instellingen in de Fritzbox interface?

@Waqqas 

Fabrieksreset geprobeerd, maar aangezien ik geen internet heb op deze poorten lukt dat niet.

ik heb geen IPTV instellingen in de fritzbox.

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

Is het een idee om Chris eens een PM te sturen en vragen of hij screenshots van alle toegepaste instellingen met je wil delen?

@Waqqas 
Ik heb hem een PB gedaan.
Eerlijk gezegd word ik er wel een beetje moe van.
Helaas zit ik nog tot augustus aan t-mobile vast, maar dan ben ik ook direct weg.
 

Reputatie 6
Badge +3

@technojunk helaas ondersteunen niet alles “retail” modems de manier van instellingen die nodig zijn voor T-Mobile TV (De routes met de extra vlan aan de wan kant) 

AVM komt met een update van het T-Mobile Profiel waarin het wel direct werkt. Keep an eye on de Fritzlab pagina voor een eerdere test versie als ze die uitbrengen; https://en.avm.de/fritz-lab/  

@TechRacing93 

Bedankt!

Welk modem ondersteunt dit wel?

Heb je enig idee over welk tijdsbestek we het hebben voor een update? Aangezien ik de fritzbox binnen 30 dagen retour moet sturen. 

Reputatie 6
Badge +3

@technojunk

Ik ken geen modems die en DSL en de vereisten instellingen ondersteunen. 

AVM heeft aangegeven dat het Q2 dit jaar de planning is, maar die kan altijd wijzigen. 

 

Misschien ipv van de STB de T-Mobile App gebruiken als een device hebt dat het ondersteund; https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/draadloos-tv-kijken

@TechRacing93 

Ik heb de app reeds op mijn TV staan, maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, en met mijn bandbreedte van 20mbit is het ook amper te gebruiken in combinatie met een aantal mensen in huis. 

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

Je kan ook kijken of er een mogelijkheid is om tv te kijken via de Zyxel.

@Waqqas 

Uiteraard kan dat, maar de hele insteek was een eigen modem natuurlijk.

Maar ik merk eigenlijk dat dit geen optie is helaas. 

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

Ik snap je, het is dan ook maar tijdelijk totdat die update van Fritzbox er is.

Ik weet niet of je het nog ziet zitten om te kijken hoe je nu T-Mobile TV werkend kan krijgen, onmogelijk is het niet 😅

@Waqqas 

Ik twijfel alleen om het modem terug te sturen nu het nog kan.

Ik wil alles proberen om mijn tv werkend te krijgen, maar ik weet zelf niet meer wat te proberen haha :(

Net bericht gekregen van AVM dat ze geen informatie hebben dat het bij de volgende update gaat werken.

Dus helaas zal ik ook dit modem retour moeten sturen.

Valt me erg tegen dit allemaal! 
Op naar KPN!

Uiteraard geef ik niet zo snel op dus vanavond het volgende geprobeerd:

De zyxell van t-mobile op laten starten met de STB aangesloten.
Hierna de STB factory reset gedaan en aangemeld met mijn gegevens.
STB uit gezet, fritzbox op laten starten en gewacht tot ik internet had en de STB ingeschakeld.
Voila TV! TV gids en terugkijken werkt.

Ik volg hem niet meer!

Reputatie 7
Badge +15

@technojunk 

En nu 🤞 dat het blijft werken 😊

Geweldig om te zien dat je het niet zo snel opgeeft 👍