Beantwoord

Frtiz!box 5530

  • 29 August 2022
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb T-Mobile glas, met een zyxel modem. Dat wil ik vervangen door een FritzBox 5530. Echter, de glasvezel wordt niet herkend:
Fritzbox op Taal nederlands en land Nederland, restart en daarna als provider T-mobile thuis gekozen. Nieuwe glasvezelkabel gekocht die past.
Echter, er wordt niets herkend. 

In de handleiding van T-Mobile staat:

Gebruik eigen ONT Om een eigen ONT te gebruiken, dien je een ONT te nemen die geschikt is voor het gebruik op je netwerk. We raden het gebruik van een eigen ONT af, omdat we bij het omwisselen enkele dagen nodig kunnen hebben om de door ons geleverde ONT weer te registreren. Als je begrijpt wat de risico’s hiervan zijn, kan je via onze klantenservice een verzoek indienen om je eigen ONT te registreren. Binnen enkele dagen zal de T-Mobile ONT de verbinding verliezen. Vanaf dat moment kan je je eigen ONT aansluiten. Let er bij het aansluiten op dat je de glazen connector niet aanraakt. Dit kan de verbinding nadelig beïnvloeden. Op een KPN WBA glasvezelverbinding is een eigen ONT alleen mogelijk wanneer je met XGSPON verbonden bent. Mogelijk moet je lijn gemigreerd worden voordat je een eigen XGSPON ONT kan aansluiten. Op ons eigen netwerk (GPON of XGSPON) kan je, afhankelijk van de verbinding, een GPON ONT gebruiken of een XGSPON ONT gebruiken.

 

Dat kan ik niet geheel volgen, als ik tweakers en hier lees heeft niemand wat bijzonders moeten doen. Maar ik denk dat ik een verkeerde aansluiting aan de kant  van t-moblie heb? (PON ipv AON??). 
 

icon

Beste antwoord door Jan Remco 29 August 2022, 16:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jan Remco 

Heb je nu een Huawei ONT? Dan heb je een GPON aansluiting.

Je hebt een Fritzbox 5530 die alleen ondersteuning biedt voor AON en je hebt een Fritzbox 5530 die ondersteuning biedt voor beide AON en GPON.

Zorg ook dat je de juiste SFP (GPON) hebt.

Verder hoef je alleen het serienummer van de Huawei ONT in de Fritzbox over te nemen en je hebt direct een werkende verbinding.

 

Reputatie 2

Hoi, Fritzbox heldesk heeft al gereageerd, ze gaan de instructies voor t-mobile aanpassen, en sturen mij een gpon dingetje opsturen. Zeer communicatief, en goede service!


Goed dat je dat zegt van het serienummer, ik heb meteen een foto gemaakt van de sticker onder de huaweibox.  Neem tenminste aan dat ik daar het serienummer van moet hebben omdat fritz m vervangt.

Reputatie 7
Badge +15

@Jan Remco

De screenshot in mijn eerste reactie zijn 2 fotos in 1.

Linksonder klik je op content, dan klik je onderaan op Fritzbox support en onderaan op die pagina vul je het serienummer van de Huawei in 

Reputatie 2

Goed dat je dat zegt van het serienummer, ik heb meteen een foto gemaakt van de sticker onder de huaweibox.  Neem tenminste aan dat ik daar het serienummer van moet hebben omdat fritz m vervangt.

Bedankt! Vandaag werkend gekregen dankzij de opgestuurde PON-dinges van Fritz maar zeer zeker ook vanwege je mededeling over dat serienummer, dat had ik echt nooit gevonden.

Reageer