Beantwoord

Gebruik eigen Dream Machine Pro(UDM Pro) als modem.

  • 24 September 2022
  • 7 reacties
  • 4895 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik heb pas geleden een Ubiquiti Dream Machine Pro SE gekocht als vervanger voor de oude Draytek modem die wat van T-Mobile hadden gekregen, waar tot de dag van vandaag problemen mee hebben. Via T-Mobile klanten service begreep ik dat ik de Fiber kabel uit de Draytek modem kon halen en vervolgens in de UDM Pro kon stoppen, maar we krijgen dan geen internet en ik heb van alles geprobeerd maar de UDM blijft zeggen dat het geen IP adress kan ontvangen.

Doe ik iets fout of heeft T-Mobile klantenservice het verkeerd begrepen/uitgelegd?

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 September 2022, 00:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Artymys

Een hele, in mijn ogen, dure router met nogal wat beperkingen .. maar dat even terzijde.

Heb je wel op de WAN interface de VLAN 300 aangemaakt?

Er is ook een topic …

 

Reputatie 1

De UDM SE draait hier al een tijd zonder problemen, Unifi SFP er in (UF-SM-1G-S) met glaskabel, DHCP met VLAN 300 en klaar is Kees. Geweldig apparaat, van deurbel tot camera’s en switches, alles zit er op aangesloten. 

Reputatie 7

Hi @Artymys, check hier ook eventueel de vereisten voor het aansluiten van je eigen modem: 

Daarmee moet het helemaal lukken. Wil je ons laten weten of het hiermee lukt? We horen het graag!

De UDM SE draait hier al een tijd zonder problemen, Unifi SFP er in (UF-SM-1G-S) met glaskabel, DHCP met VLAN 300 en klaar is Kees. Geweldig apparaat, van deurbel tot camera’s en switches, alles zit er op aangesloten. 

Heya, is de Unifi SFP nodig?
Onze modem heeft een SFP module van Draytek, werkt dat ook?

Reputatie 1

De UDM SE draait hier al een tijd zonder problemen, Unifi SFP er in (UF-SM-1G-S) met glaskabel, DHCP met VLAN 300 en klaar is Kees. Geweldig apparaat, van deurbel tot camera’s en switches, alles zit er op aangesloten. 

Heya, is de Unifi SFP nodig?
Onze modem heeft een SFP module van Draytek, werkt dat ook?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, als die van de Draytek voldoet aan de gestelde vereisten van T-Mobile (zie vorige post van Boris) dan zal het waarschijnlijk ook wel werken. Om problemen te voorkomen heb ik voor 2 tientjes een SFP van Unifi gekocht. 

De UDM SE draait hier al een tijd zonder problemen, Unifi SFP er in (UF-SM-1G-S) met glaskabel, DHCP met VLAN 300 en klaar is Kees. Geweldig apparaat, van deurbel tot camera’s en switches, alles zit er op aangesloten. 

Hoi ik was even benieuwd weet je ook op wel glasvezel netwerk je zit? De “nieuwe” van t-mobile zelf? Of van / via kpn ?

Hoor graag van je

Groet Lars

Ik maak gebruik van de draytek sfp module werkt perfect. Duur wel 30 min voor je een ip hebt bij eerst installatie.

Reageer