Geen of slecht internet binnen 1 dag na installatie

  • 27 April 2023
  • 9 reacties
  • 123 Bekeken

Op 24 april om 14h00 ronde de monteur van guidion de overstap van KPN naar t-mobile thuis af.

Internet 90 mbit download en 80 mbit upload bij een contract van 100 mbit kon ‘s avonds goed tv kijken via app. Maar ons nummer behoud voor de vaste telefoon deed het nog steeds niet. Zodoende waren wij voor vrienden en familie niet bereikbaar, vervelend omdat ik ernstig ziek was. Toen er in de loop van 25 april nog steeds geen vaste telefoon lijn was heb ik geprobeerd om via een voip gesprek de klantenservice te bereiken. Maar de wachttijden waren zo lang dat mij werd geadviseerd om op een later tijdstip terug te bellen. Omdat de monteur van guidion mij verzekerd had dat alles binnen enkele uren goed zou komen heb ik geprobeerd hem te bellen. Maar hier kreeg ik te horen dat hun tussenkomst niet langer kon worden gebruikt en de provider dit moest oplossen. Ik werd dus netjes doorverbonden. Na enige wachttijd kreeg ik iemand aan de lijn die het probleem kon oplossen. Ik heb hem uitgelegd dat we nog steeds geen vaste telefoon verbinding hadden. En ook dat het phone lampje niet brande en in het modem ons telefoonnummer niet zichtbaar was. De persoon aan de lijn kon het snel oplossen door op afstand een modem reset te doen. Er ging plotseling veel door mijn hoofd, zoals oh dan valt mijn voip verbinding weg en ben ik mijn contact met hem kwijt en ook alle WiFi verbindingen die de monteur had aangepast op de oude ssid namen met bijbehorend wachtwoord. Alles in mijn huis werkt draadloos. Maar voor ik kon reageren was het kwaad geschied. Verbinding weg en geen verbinding meer met tv, portable apparaten zoals printer MacBook en mobile telefoons en iPad. Dus geen internet voorlopig en geen tv. Op woensdag 26 april gezocht naar een mogelijkheid om de klantenservice te bereiken. Daar wij alleen prepaid op onze mobiele telefoons hebben was dit met de lange wachttijden niet om te doen. Ik heb toen met mijn MacBook verbinding gemaakt met het standaard WiFi zoals op zyxel kaartje staat. Daarna met de inloggegevens van het modem naar de instellingen om de WiFi namen en wachtwoorden te wijzigen. Ik zag nog steeds geen vaste telefoonnummer en kon niet ergens de internet snelheid zien. Nu alles weer werkte keken we eerst of de tv het weer deed en dit was een hele opluchting. Maar de lol was snel over het beeld bleef steeds staan. En met gemeten snelheden van 0,11 Mbps downloaden en 0,24 Mbps uploaden en even later 16,4 Mbps down en 17,5 up nog steeds belachelijke waarden voor een contract van 100 Mbps down en uploaden. Het lukte ons niet om contact met t-mobile klantenservice te krijgen. Dus maar naar bed gegaan en hopen dat morgen alles goed zou zijn. Donderdag 27 april Koningsdag geen tv voor ons met zeer wisselend signaal.

Als dit niet snel wordt opgelost denken we om ons contract met t-mobile te verbreken en denken daar ook alle reden voor te hebben. Nu contact gezocht met de community waarop ik dit verhaal nu deel.

 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Bricoleur, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt genieten van alle diensten. Ik zie dat de vaste telefoon niet goed geregistreerd staat. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij gaan hier naar kijken!

Graag doe ik ook een onderzoek naar de lage internetsnelheid, heb je hier alleen last van met een wifi verbinding of ook bekabeld? 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bricoleur 

Brandt het VoIP lampje op de router? Je kan ook de telefoonkabel in de andere PHONE poort pluggen en kijken of het werkt.

Voor de internet verbinding kan je kijken of het herstarten van de mediaconverter helpt door de stroom er even af te halen.

Ik heb geen mediabox. Het voip-lampje brandt niet. 
ons tel. nummer staat ook niet in het modem. Alle andere lampjes branden zoals het hoort. Reset via stroom heb ik al vaak geprobeerd en helpt niet.Een harde reset is ook al geprobeerd en helpt ook niet. 
Dit was erg vervelend want WiFi naam en wachtwoord zijn dan weg. Alles in huis bij ons is draadloos. Ik denk dat t-mobile niet kan leveren wat in het contract staat.Ik ben erg teleurgesteld. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bricoleur 

Met stroomloos halen van de mediaconverter bedoel ik het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router, vanaf hier gaat een internetkabel naar de WAN poort van de router.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bricoleur, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt genieten van alle diensten. Ik zie dat de vaste telefoon niet goed geregistreerd staat. Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij gaan hier naar kijken!

Graag doe ik ook een onderzoek naar de lage internetsnelheid, heb je hier alleen last van met een wifi verbinding of ook bekabeld? 

Bekabeld was even ingewikkeld met een MacBook maar wel gelukt. Het verbeterd niets aan de zeer variabele internet snelheden van 0,03 Mbps tot 80 Mbps. Wij hopen dat het snel wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

@Bricoleur zou je een aantal testen kunnen doen en vervolgens in het topic de screenshots delen?

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Ik kan dit nu even niet aan na alles wat ik de laatste dagen heb moeten doen om aan te tonen dat het probleem niet binnen is maar bij de provider. Als men zo ziek is en zwak met darmkanker in het eindstadium, is alles overdoen effe geen optie. XS4ALL kon indertijd meten wat via de glasfiber binnen kwam en met een contract van toen 50 Mbps down en 50 Mbps up had ik zelfs 51 Mbps.Dus ik vind het voor mij even te heftig om alle onzin weer over te doen, terwijl een expert of monteur dit zo kan meten. Bij andere modems kun je zien wat binnenkomt op het moment na een stroomuitval of reset. Kan ik dit de zyxel T54 ook zien? Zou handig zijn.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bricoleur, ik begrijp je reactie volledig! Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar deze is er in dit geval niet. Wij zien namelijk in de metingen geen foutmeldingen verschijnen. Dat is waarom we deze screenshots vragen, anders kunnen we dit niet doorzetten naar de techneuten. Je kunt het natuurlijk rustig aanleveren wanneer jij er de tijd voor hebt! Groetjes, Ishana

Hallo Tommy en Ishana,

Hierbij sluit ik deze community af . Na vele pogingen om contact te maken met de klantenservice en de technische service die slecht verliepen. Toen we na 10 dagen nog geen bevredigend internet en telefoon hadden hebben we het contract verbroken. Inmiddels overgestapt naar andere provider met tot nu toe een tevreden resultaat.

Groetjes Bricoleur 

Reageer