Beantwoord

Geen Toegang tot SMTP server zyxel t54


Ik probeer mijn Laserjet CM2320 te gebruiken om naar email te kunnen scannen.
De printer kan alleen SMTP zonder authenticatie of encryptie aan. Dit werkte bij KPN goed. 

Ik gebruik een hotmail adres (zie onderstaande afbeelding)

Ik heb een zyxel t54 modem. maar het geheel werkt niet - het lukt de scanner niet om verbinding met de smtp server te maken. Wat gaat er mis en hoe kan ik dit wel aan de praat krijgen (zonder weer allerlei andere accounts etc aan te maken).

 

 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 23 March 2023, 09:46

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jophjan

Even uit mijn hoofd gezegd; De SMTP van TM kan niet worden gebruikt voor andere mail accounts dan t-mobile thuis mail adressen. 

Je kan het best die van bijvoorbeeld Hotmail/Outlook zelf gebruiken; 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/instellingen-smtp-server-hotmail-account-om-mails/a714a0e2-ddd1-4e89-b94d-c7e156b295ee 

 

@Sven-TMT  als ik doe wat jij mij adviseert is dit het resultaat. :(

 

e-mailprovider : hotmail

smtp-server : smtp.live.com

smtp-poort : 25

e-mailadres van ontvanger : *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd *** (fictief)

e-mailadres van afzender : *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd *** (fictief)

ssl/tls : TLS v1

In het portaal van de HP 2320 is geen SSL TLS mogelijkheid zoals je ziet. Er dient iets in de Zyxel aangepast te worden anders werkt het niet. 
Deze aanpassing dient te worden gedaan zonder dat ik als klant verplicht wordt om de mail faciliteiten van Tmobile te gebruiken. Als ik nl. na een jaar weer naar een andere provider wil, heb ik bij Tmobile een groot probleem om de mail geruisloos te behouden dan we mee te nemen naar de nieuwe provider 

 

Reputatie 7
Badge +4

Poort 25 kan niet worden gebruikt vanwege veiligheid. Zie ook: 


als de printer alleen poort 25 kan gebruiken dan gaat het helaas niet ben ik bang 😔. 

Dit heeft in ieder geval niks te maken met de Zyxel 🙂

 

misschien heeft @TMTV nog een idee hoe de printer te laten mailen 

Hoe weet u dat zo zeker? 

De SSL instelling zitten nl in de Zyxel?
Bij het modem van KPN (en diens SMTP server gegevens) werkte het prima

@Sven-TMT  ben je op de hoge van deze artikelen 

Zyxel T-54 port forwarding voor Synology | T-Mobile Community

 

T-Mobile start met levering Zyxel T-54-modem bij nieuwe glasvezelaansluitingen| Pagina 2 | Provider Forum

 

Het is een instelling die in de router aangepast dient te worden. Dus niet zeggen dat het niet kan.

Wat welk kan is dat Tmobile het niet WIL!!

Als dat zo is laat het me dan weten dan switch ik vandaag nog naar een provider die dit wel toestaat. Wel had Tmobile dit van te voren aan moeten geven bij het aangaan van contracten. Dit heeft zij niet gedaan

Reputatie 7
Badge +4

Hoe weet u dat zo zeker? 

De SSL instelling zitten nl in de Zyxel?
Bij het modem van KPN (en diens SMTP server gegevens) werkte het prima

Bij KPN werkt het wel omdat die poort 25 nog toestaan. en je hun SMTP voor ieder mail adres kan gebruiken. 

In de Zyxel zitten geen SSL instellingen voor clients om mail te versturen. 

  • Poort 25 wordt geblokkeerd voor verder op in het netwerk en niet op de Zyxel 
  • t-mobile thuis smtp server kan niet worden gebruiken voor andere mail adressen dan t-mobilethuis.nl

 

waarom is poort 25 geblokt in het netwerk?

Hoe kan deze worden gedeblokkeerd?

Reputatie 7
Badge +4

waarom is poort 25 geblokt in het netwerk?

Hoe kan deze worden gedeblokkeerd?

Zoals genoemd in de linked post. Vanwege veiligheid. En deze kan niet worden gedeblokkeerd. Dit is over het hele netwerk gedaan en kan niet per klant worden aangepast. 

Reputatie 7
Badge +6

@jophjan Ik heb een vergelijkbare printer en heb het even geprobeerd. Vul bij SMTP-gateway smtp.office365.com in bij SMTP-poort 587. Jouw printer heeft minder instellingen, maar ik hoop dat het zo ook werkt.

Reputatie 3

Mag ik vragen wat precies je doel is met scannen naar email? Is het perse noodzakelijk dat het om naar buiten je netwerk gaat? 

Als het binnen je eigen netwerk blijft, is er wel een oplossing te verzinnen. 

Is het eventueel een idee dat je eerst naar pdf scanned, en dan door stuurt? 

Het is natuurlijk zelfs mogelijk om een mini mailserver te draaien die alleen binnen je eigen netwerk beschikbaar is. Dan heb je geen problemen met open poorten, hackers, virusscanner en dergelijke. 

Reageer