Beantwoord

geen tv bij rechtsteeks aansluiten tv op eigen router

  • 16 August 2021
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi allen,

 

Ik wil graag alleen met mijn eigen router werken ( dit werkte voor mijn verhuizing ook ).

 

Ik wil graag naar onderstaande situatie


 

 

 

Dit werkt niet met met onderstaande foutmelding als gevolg:

Bij nog niet gereset tv kasje:

bij gereset tv kasje

het rare is dat onderstaand wel functioneert. Maar ik heb liever niet het T-Mobile modem aanstaan voor alleen de tv.

 

 

 

Hiernaast merk ik dat mijn “gigabit“ verbinding 99% geen gigabit is (ja mijn eigen apparatuur kan dit aan ook over het internet (kan met iperf3 een gigabit transfer krijgen.))

ik heb https://www.jeffgeerling.com/blog/2021/monitor-your-internet-raspberry-pi
projectje op een pi4 die 24/7 aanstaat draaien (deel van de screenshot laat alleen de speedtest testen zien). de downtime bij de blauw gestippelde lijn is door een eigen fout (netwerk kabel tussen mediabox en router lag er even uit)

 

icon

Beste antwoord door TMTV 16 August 2021, 16:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hmwel,

Welkom op de Community!

Ik zie dat je de Aria 7x tv-box hebt. Die kun je niet bridged op VLAN 640 aansluiten. Als je nog op het oude tv-platform zit, kun je de instructies in dit topic gebruiken. Er staat wel dat die alleen voor het nieuwe platform op DSL gelden, maar ze werken ook voor het oude platform op glasvezel. Als je al bent overgezet naar het nieuwe tv-platform, kun je je tv-box gewoon in je LAN-netwerk hangen zonder gedoe met VLAN's.

Ik hoor graag of het hiermee lukt. Succes!

Tnx,

Wazig dacht dat ik dit geprobeerd had maar schijnbaar niet.

even voor de volledigheid onderstaand de werkende configuratie (lan zit op vlan 1)

 

Reageer