Beantwoord

Gesproken SMS niet ontvangen van DigiD via Zyxel VMG8825-T50

  • 7 March 2023
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Mocht pas de nieuwe Zyxel router ontvangen van model VMG8825-T50. Ik merk dat gesproken SMS berichten niet aankomen. Ligt dit aan de router? Is hier een bepaalde instelling voor om dit weer aan te zetten. Het kan ook gewoon liggen aan de server van DigiD.

icon

Beste antwoord door louisL 8 March 2023, 00:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Gesproken sms berichten? Je bedoelt dat je gebeld wordt met een code? Dat is vaak alleen nog mogelijk op KPN aansluitingen, een dienst die zij alleen aan hun abonnees bieden. Ben je toevallig van KPN vandaan gekomen?

Ja, we hadden eerst KPN en nu T-mobile. Ik merk dat als ik een andere telefoon-poort (op de router zitten er twee poorten) doe op de nieuwe router, dat het dan wel werkt. Internet viel wel even paar keer uit.

Reputatie 7
Badge +14

Er is maar 1 pstn poort beschikbaar als je t-mobile internet met een vast telefoonnummer besteld. Of gebruik je een eigen router met voip mogelijkheid? Enfin, de sms naar spraak mogelijkheid is niet iets wat t-mobile specifiek ondersteund. Als een computer belt naar het pstn nummer zal je telefoon overgaan en zal het spraakbericht gewoon binnenkomen. 

Wat ook nog kan is dat de portering bij KPN niet goed is afgerond. Kun je wel gebeld worden door anderen met een KPN abonnement?

Reputatie 6
Badge

Ja, we hadden eerst KPN en nu T-mobile. Ik merk dat als ik een andere telefoon-poort (op de router zitten er twee poorten) doe op de nieuwe router, dat het dan wel werkt. Internet viel wel even paar keer uit.

Weet je zeker dat je werkelijk SMS bedoelt? Ik denk dat je de optie van digid van gesproken SMS bedoelt. Daarbij belt digid zelf het nummer dat staat geregistreerd en leest de code voor.  Dat is niet echt SMS ook al noemen ze het wel zo.

Test dan eerst of je telefoon op de Zyxel wel werkt. Als je de telefoon daar werkend hebt moet ook Digid jou kunnen bereiken

Reageer