Beantwoord

Glasvezel kabel aanleggen studeerkamer

  • 26 July 2022
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1

Hallo

ik heb al glasvezel van T mobile. Komt binnen in de groepenkast. Wat heb ik nodig om een glasvezel kabel door te trekken naar mijn studeerkamer. 2e etage.

Welke spullen moet ik aanschaffen?

Kan ik de glasvezel van t mobile splitten?

 

alvast dank

icon

Beste antwoord door eric 26 July 2022, 19:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De glasvezel van t-mobile wordt aangesloten op een ONT en daarop komt een ethernet/koper kabel naar deZyxell router.  Vanaf de router heb je 4 ethernet aansluiten en een wifi access point. Kabels door het huis trekken levert inderdaad snellere en stabielere verbindingen op, dus zeker aan te bevelen. Glasvezel aan je LAN kant is ook mogelijk,  maar wel kostbaar en als je geen grote fileserver thuis hebt staan ook wat overbodig. Wat is de reden dat je graag glasvezel daar wilt?

Reputatie 1

Mijn zoon gaat voor zijn studie gebruik maken servers. Die hij zelf gaat bouwen en configureren. Vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +14

Cat6 ethernet kabel kan makkelijk 1 gbit aan. Maar als je op glasvezel LAN overgaat moet je denken aan een router, switches, servers en computer interfaces met glasvezel SFP's. Dan kun je op je LAN gewoon 10gbit doen. Best een dure, maar zeker toekomst vaste investering! De glasvezel van t-mobile moet eindigen in een router. Vandaar uit ga je jouw LAN netwerk bouwen. Ik denk dat Tweakers veel inspiratie voor je heeft.

Reputatie 1

Dank je wel, voor je informatie.

Ik zal de boodschap overbrengen.

👍🏾