Beantwoord

Glasvezel verbinding instabiel

  • 30 December 2022
  • 46 reacties
  • 1059 Bekeken

Hallo Allemaal,

Sinds 2 maanden hebben wij Glasvezel 400 Mbit/s op KPN netwerk via T-mobile in Etten-Leur.

Helaas zijn we er totaal niet over te spreken. Sinds het moment van installatie is het netwerk instabiel en valt het geregeld weg.

We hebben via T-mobile de zyxel t-54 modem. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, resets, ander WIFI Mesh netwerk aanmaken, Modem volledig resetten etc. 

 

Als ik kijk naar m'n ping gaat deze van 30ms naar 1300ms en alles ertussen. het is onmogelijk om te gamen, IPTV te kijken en een veel belangrijker punt, te werken.  We gebruiken, zoals heel Nederland tegenwoordig, veel WIFI. Het meeste in huis is al geoptimaliseerd voor WIFI-6, dus daar kan ik ook weinig aan verbeteren.

 

Ik heb al telefonisch contact gehad met T-mobile, maar kom hier geen steek verder. Ik heb contract wil laten ontbinden vanwege het niet leveren van de betaalde/gevraagde service wil ik het nogmaals via deze weg proberen.

 

Ik heb sterk het idee dat er iets mis is met de glasvezel verbinden. Via het koperen netwerk had ik werkelijk nooit een probleem en een gruwelijk constante ping. Daarnaast had ik het abonnement van mijn oude provider nog op het koperen netwerk, en als ik deze weer gebruikte waren alle haperingen etc. gelijk verdwenen. 

 

 

Eigenlijk wil ik gewoon terug naar het koperen netwerk totdat er is vastgesteld wat het probleem is.

 

icon

Beste antwoord door WoutervanderHorst 2 January 2023, 15:37

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WoutervanderHorst, een te hoge demping houdt in, simpel gezegd, dat je signaalverlies hebt. Het kan verschillende oorzaken hebben: een breuk, vervuiling of zelfs de afstand naar de centrale. Dit gaan onze techneuten voor je uitzoeken! Hopelijk is er dan geen verlies meer in de middag/avonden. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. We wachten af.

Hi @WoutervanderHorst, een te hoge demping houdt in, simpel gezegd, dat je signaalverlies hebt. Het kan verschillende oorzaken hebben: een breuk, vervuiling of zelfs de afstand naar de centrale. Dit gaan onze techneuten voor je uitzoeken! Hopelijk is er dan geen verlies meer in de middag/avonden. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. We wachten af.

Thanks Tommie, duidelijk verhaal.

 

ik wacht af. 

Helaas weer een slechte ervaring gehad. Deze avond deed het internet echt totaal niks meer. Heb de klantenservice gebeld en die hebben het op afstand kunnen resetten. Dit duurde toch zeker wel een half uur en een aantal pogingen. Het internet logo op de modem was voor het eerst rood. 

 

Nu, anderhalf uur later is het weer compleet bagger. Niks wil laden (Videoland/Netflix etc), laptop werkt niet, iPhones krijgen geen fatsoenlijke stabiele verbinding.

T-Mobile, ik vraag het nog één keer vriendelijk, hoe lang blijven we aan kloten tot ik de betaling stopzeg vanwege het niet leveren van een betaalde dienst. Alle repeaters etc. Zijn weg, het is puur en alleen nog het modem van T-Mobile. Want blijkbaar waren mijn apparatuur die al twee jaar feilloos werken de boosdoeners. En nu dan?

 

Het maakt mij allemaal niks meer uit, ik wil verdorie gewoon eens één avond zonder 10x routers te lopen resetten met geen enkele winst; één avond tv kijken samen met m'n toekomstige vrouw.

 

Mijn internetbundel van 25gb is er bijna geheel door heen om überhaupt nog tv te kunnen kijken. Die van mijn vriendin omdat ze anders niet via VPN kan werken. 

 

Echt triest dit. En nog altijd is er geen monteur geweest of afspraak gemaakt voor het ONT apparaat. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, ik wil ook dat je optimaal kan genieten van je verbinding. Van harte gefeliciteerd met jullie verloving! Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij dit nu verhelpen. Ook heb ik je een nieuwe vouchercode toegestuurd in een privébericht. Ik houd je ticket goed in de gaten en als er meer over bekend is laat ik dit meteen aan je weten!

Hey @WoutervanderHorst, ik wil ook dat je optimaal kan genieten van je verbinding. Van harte gefeliciteerd met jullie verloving! Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij dit nu verhelpen. Ook heb ik je een nieuwe vouchercode toegestuurd in een privébericht. Ik houd je ticket goed in de gaten en als er meer over bekend is laat ik dit meteen aan je weten!

 

Tommie,

Wederom bedankt voor de zoveelste unlimited bundel. begrijp ik nou goed dat het vorige dus niet was doorgezet naar jullie tech support?

Toch een gewetensvraag, hoe lang moet een klant, die overigens ook 2 mobiele abonnementen heeft afgesloten via TELE2 (Dus T-mobile) zeuren voordat er echt iets gebeurt? En wie gaat de kosten vergoeden val al het, sorry voor mijn Engels, shit, die ik de laatste maanden heb ervaren?

Ik begrijp echt wel dat Rome niet in een dag is gebouwd, maar als ik dit doe bij mij op het werk als manager sales, nou dan stond ik al lang en breed op straat.

 

Ik kijk er naar uit dat het opgelost word. Maar ik kom niet meer terug. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, de aanvraag wordt weer afgeketst door de techneuten. Ze hebben een aantal snelheidstesten nodig om dit verder te behandelen. Zou je dit voor mij willen doen? Dan zorg ik dat ik de screenshots persoonlijk doorstuur naar onze techneuten. 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? 

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Hey @WoutervanderHorst, de aanvraag wordt weer afgeketst door de techneuten. Ze hebben een aantal snelheidstesten nodig om dit verder te behandelen. Zou je dit voor mij willen doen? Dan zorg ik dat ik de screenshots persoonlijk doorstuur naar onze techneuten. 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? 

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Tommie,

 

Dus het komt er op neer dat de 'techneuten’ denken dat het onzin is wat er aan de hand is?

Ik weet het beter gemaakt, kom het modem ophalen en sluit het abonnement maar af. Dan kunnen gelijk de 2 mobiele abonnementen ook opgezegd worden. ben er klaar mee, ik word dus gewoon niet serieus genomen.

als ik nu al weken, wel niet, maanden zeg dat er in de avond amper internet is, dat ik alles al heb geprobeerd, en nog word ik van het kastje naar de muur gestuurd… 

 

Ik stel voor dat er iemand mee kijkt zodra het internet weer in stort en dan een meting doet. Jullie kunnen dan prima zien of er dan wat aan de hand is. Ik heb na meermaals telefoneren, mailen, bellen en testen uitvoeren wel wat beter te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst nee. Dit is alleen om met zoveel mogelijke informatie een onderzoek te beginnen. Hoe meer we van te voren weten hoe sneller we dit kunnen onderzoeken en tot een oplossing kunnen komen. Wij kunnen helaas van een afstand de metingen niet doen. Ik heb de gegevens nodig om dit euvel door te zetten. Ik snap de frustratie volkomen, maar ik wil ook dat je van een stabiel netwerk kan genieten! Als je toch de moeite wilt doen om de testen uit te voeren, dan zet ik het door naar de techneuten. Ik zal de testen persoonlijk doorgeven en ervoor zorgen dat dit prioriteit heeft. 

@WoutervanderHorst nee. Dit is alleen om met zoveel mogelijke informatie een onderzoek te beginnen. Hoe meer we van te voren weten hoe sneller we dit kunnen onderzoeken en tot een oplossing kunnen komen. Wij kunnen helaas van een afstand de metingen niet doen. Ik heb de gegevens nodig om dit euvel door te zetten. Ik snap de frustratie volkomen, maar ik wil ook dat je van een stabiel netwerk kan genieten! Als je toch de moeite wilt doen om de testen uit te voeren, dan zet ik het door naar de techneuten. Ik zal de testen persoonlijk doorgeven en ervoor zorgen dat dit prioriteit heeft. 

Tommie,

 

Zodra het internet er weer uit klapt doe ik dit.

 

Kwestie van tijd.

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst super bedankt alvast voor de moeite! Ik zie graag de screenshots tegemoet.

Hi Tommie,

 

Zoals afgesproken hierbij de eerste metingen met de settings zoals de techneuten vroegen.

Ik heb 2 goede metingen en eentje die het niet deed. Dit was gedaan op het moment dat m'n internet weer compleet weg was en ik geen verbinding kon krijgen of überhaupt een website kon openen. ik heb toen enkele minuten moeten wachten voordat ik de tweede speedtest kon uitvoeren en er weer een up/down was.

Dit is dus exact het probleem wat ik al de hele tijd probeer uit te leggen. Ik kan metingen uitvoeren en laten zien dat ik een connectie heb, alleen als de connectie er niet is blijft elke speedtest die ik ook maar gebruik continue op verbinden staan. ik wil er best een filmpje van maken als de techneuten mij nog steeds voor gek verklaren. 

 

Mijn vraag aan jullie; waarom word er geen langdurige meting gedaan van enkele dagen vanaf T-mobile tot aan mijn modem/router? Dan zou dit in een grafiek zeker duidelijk worden. 

 

Nogmaals, ik ben niet een persoon die een probleem maakt van iets wat er niet is. ik wil onderhand dat iemand mij gelooft.

Hi,

Ik heb mijn LinkedIn netwerk om hulp gevraagd en hoor nu meermaals het volgende.

 

Dit is exact waar wij last van hebben. 

 

 

Hoi Wouter, ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. 

piek uren 

Extreem hoge ping en jitter

inclusief verbindingsproblemen:


Inmiddels rond dit tijdstip beter:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor de moeite! Ik heb er hard op gedrukt, het is meteen doorgezet naar KPNNetwekNL. Onze technische dienst heeft je proberen te bereiken maar dat is niet gelukt, wel hebben ze een voicemail achtergelaten. Hopelijk wordt dit euvel nu verholpen!

 

@arnoutzw ik ben ook gelijk voor je gaan kijken. Echter krijg ik geen goede lijnmeting. Zou je het modem een powerflip kunnne geven en alle bekabeling kunnen nalopen of dit goed zit? Hoor graag van je terug. 

 

 

@Tommie  Bedankt! Heb mijn modem opnieuw gestart 

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor de moeite! Ik heb er hard op gedrukt, het is meteen doorgezet naar KPNNetwekNL. Onze technische dienst heeft je proberen te bereiken maar dat is niet gelukt, wel hebben ze een voicemail achtergelaten. Hopelijk wordt dit euvel nu verholpen!

 

@arnoutzw ik ben ook gelijk voor je gaan kijken. Echter krijg ik geen goede lijnmeting. Zou je het modem een powerflip kunnne geven en alle bekabeling kunnen nalopen of dit goed zit? Hoor graag van je terug. 

 

 

Bedankt voor je Reactie Tommie. Ik heb de voicemail afgeluisterd, dank daarvoor. Wat zijn de ‘next steps’? Want daar ontbreekt het nog aan voor mij.

Op het moment van schrijven is het internet weer erg onstabiel. Het lijkt wel een schakelaar, even wel, even niet. De ping meting geeft misschien beter weer hoe we het ervaren.

Word er gewoon hopeloos van...

 

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst ik zie dat er nog een keer contact is opgenomen. Zijn de stappen nu wat duidelijker voor je? Ik zie dat er een afspraak staat voor een volgend contactmoment. Wil je in de tussentijd iets vragen, dan sta ik voor je klaar!

@WoutervanderHorst ik zie dat er nog een keer contact is opgenomen. Zijn de stappen nu wat duidelijker voor je? Ik zie dat er een afspraak staat voor een volgend contactmoment. Wil je in de tussentijd iets vragen, dan sta ik voor je klaar!

TOmmie, het is helemaal duidelijk voor mij nu. Ik meld mij wanneer er meer duidelijk is!

Hier hetzelfde probleem. Graag hulp

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Svlug, ik heb gereageerd op je topic! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Svlug, ik heb gereageerd op je topic! Groetjes, Ishana

Reageer