Hallo Allemaal,
Sinds 2 maanden hebben wij Glasvezel 400 Mbit/s op KPN netwerk via T-mobile in Etten-Leur.
Helaas zijn we er totaal niet over te spreken. Sinds het moment van installatie is het netwerk instabiel en valt het geregeld weg.
We hebben via T-mobile de zyxel t-54 modem. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, resets, ander WIFI Mesh netwerk aanmaken, Modem volledig resetten etc.
Als ik kijk naar m'n ping gaat deze van 30ms naar 1300ms en alles ertussen. het is onmogelijk om te gamen, IPTV te kijken en een veel belangrijker punt, te werken. We gebruiken, zoals heel Nederland tegenwoordig, veel WIFI. Het meeste in huis is al geoptimaliseerd voor WIFI-6, dus daar kan ik ook weinig aan verbeteren.
Ik heb al telefonisch contact gehad met T-mobile, maar kom hier geen steek verder. Ik heb contract wil laten ontbinden vanwege het niet leveren van de betaalde/gevraagde service wil ik het nogmaals via deze weg proberen.
Ik heb sterk het idee dat er iets mis is met de glasvezel verbinden. Via het koperen netwerk had ik werkelijk nooit een probleem en een gruwelijk constante ping. Daarnaast had ik het abonnement van mijn oude provider nog op het koperen netwerk, en als ik deze weer gebruikte waren alle haperingen etc. gelijk verdwenen.
Eigenlijk wil ik gewoon terug naar het koperen netwerk totdat er is vastgesteld wat het probleem is.

Beste antwoord door WoutervanderHorst
Bekijk origineel