Beantwoord

Glasvezel verbinding instabiel

  • 30 December 2022
  • 46 reacties
  • 1091 Bekeken

Hallo Allemaal,

Sinds 2 maanden hebben wij Glasvezel 400 Mbit/s op KPN netwerk via T-mobile in Etten-Leur.

Helaas zijn we er totaal niet over te spreken. Sinds het moment van installatie is het netwerk instabiel en valt het geregeld weg.

We hebben via T-mobile de zyxel t-54 modem. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, resets, ander WIFI Mesh netwerk aanmaken, Modem volledig resetten etc. 

 

Als ik kijk naar m'n ping gaat deze van 30ms naar 1300ms en alles ertussen. het is onmogelijk om te gamen, IPTV te kijken en een veel belangrijker punt, te werken.  We gebruiken, zoals heel Nederland tegenwoordig, veel WIFI. Het meeste in huis is al geoptimaliseerd voor WIFI-6, dus daar kan ik ook weinig aan verbeteren.

 

Ik heb al telefonisch contact gehad met T-mobile, maar kom hier geen steek verder. Ik heb contract wil laten ontbinden vanwege het niet leveren van de betaalde/gevraagde service wil ik het nogmaals via deze weg proberen.

 

Ik heb sterk het idee dat er iets mis is met de glasvezel verbinden. Via het koperen netwerk had ik werkelijk nooit een probleem en een gruwelijk constante ping. Daarnaast had ik het abonnement van mijn oude provider nog op het koperen netwerk, en als ik deze weer gebruikte waren alle haperingen etc. gelijk verdwenen. 

 

 

Eigenlijk wil ik gewoon terug naar het koperen netwerk totdat er is vastgesteld wat het probleem is.

 

icon

Beste antwoord door WoutervanderHorst 2 January 2023, 15:37

Bekijk origineel

46 reacties

Heb een afspraak voor donderdagmorgen ingepland en de voucher is al in gebruik!

 

Hartelijk dank!

Reputatie 7

Hi @WoutervanderHorst, merci voor deze aanvulling! Ik help je hier graag verder bij, want je hoort probleemloos van jouw verbinding te genieten. Om ervoor te zorgen dat alles weer als een tierelier gaat werken, heb ik onze monteursservice Guidion aangestuurd. Je ontvangt zo dan ook een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool. Laat je het hier weten of je van deze problemen af bent na het monteursbezoek? Ik hoor het graag. 

@WoutervanderHorst ik zie dat er nog een keer contact is opgenomen. Zijn de stappen nu wat duidelijker voor je? Ik zie dat er een afspraak staat voor een volgend contactmoment. Wil je in de tussentijd iets vragen, dan sta ik voor je klaar!

TOmmie, het is helemaal duidelijk voor mij nu. Ik meld mij wanneer er meer duidelijk is!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @WoutervanderHorst, mijn oprechte excuses! Het kan gebeuren dat de monteur uitvalt, maar Guidion dient dan uiteraard sneller dan de 17e langs te komen. Ik heb dit direct intern gedeeld en de juiste persoon aan de mouw getrokken. Ik ga er vanuit dat Guidion snel contact met je opneemt voor een eerdere afspraak!

Hi @WoutervanderHorst, een te hoge demping houdt in, simpel gezegd, dat je signaalverlies hebt. Het kan verschillende oorzaken hebben: een breuk, vervuiling of zelfs de afstand naar de centrale. Dit gaan onze techneuten voor je uitzoeken! Hopelijk is er dan geen verlies meer in de middag/avonden. Zodra er meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. We wachten af.

Thanks Tommie, duidelijk verhaal.

 

ik wacht af. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WoutervanderHorst, fijn dat je zoveel informatie kon plaatsen, dat is handig! Begrijp ik het goed dat je instabiliteit ervaart via de Wifi of ook via het kabelinternet? Is de Wifi dichtbij het modem wel sterk? Daarnaast: heb je zelf nog een switch, router of modem aangesloten of maak je nu rechtstreeks via het Zyxel modem gebruik van de glasvezelverbinding? De verbinding is dus alleen erg instabiel en valt dus niet in zijn geheel weg?

Geen zorgen, dit is absoluut op te lossen! 😃

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor de moeite! Ik heb er hard op gedrukt, het is meteen doorgezet naar KPNNetwekNL. Onze technische dienst heeft je proberen te bereiken maar dat is niet gelukt, wel hebben ze een voicemail achtergelaten. Hopelijk wordt dit euvel nu verholpen!

 

@arnoutzw ik ben ook gelijk voor je gaan kijken. Echter krijg ik geen goede lijnmeting. Zou je het modem een powerflip kunnne geven en alle bekabeling kunnen nalopen of dit goed zit? Hoor graag van je terug. 

 

 

Hi Lisa,

Fijn om te horen dat het serieus word genomen, ik zie de sms graag verschijnen. Gisteravond was het zo erg dat ik via m'n hotspot op de Iphone naar Netflix heb gekeken. Daarnaast was het deze ochtend weer prima en zojuist weer niks waard.

 

 

Even een update:

Sinds ongeveer 3 weken nu een nieuw modem in gebruik vanuit T-mobile. Ik heb bij installatie alles omtrent repeaters etc. uit mijn huis verwijderd om een juiste 0-meting te krijgen.

vanaf het begin was de verbinding veel stabieler en konden we weer lekker flixen, thuiswerken etc.

Nu 3 weken later en langzaam lijkt de verbinding weer in te kakken. In de avond (zoals nu) is het echt drama. om dit topic te openen heb ik een keer of 6 op F5 moeten drukken voordat het uiteindelijk wilde laden.

Het ene moment heb ik met de speedtest +300mbit en het volgende moment wil de speedtest niet eens opstarten.

Ik vind het fantastisch dat ik al deze metingen etc. moet uitvoeren om T-mobile te overtuigen dat er gewoonweg iets 'niet klopt’. Wat er niet klopt….ik heb werkelijk geen idee. maar gezien alle mobiele devices en bekabelde er last van hebben weet ik inmiddels een ding zeker. Het heeft nooit aan de repeater en/of Devolo apparatuur gelegen. Daarnaast heb ik deze apparatuur al meer dan 2 jaar en heeft het voor het overstappen nooit problemen gehad.

Of het aan T-mobile ligt, geen flauw idee. Ik weet alleen dat ik via DSL geen problemen had. 

 

Jongens, ik ben het beu. Ik koop met alle liefde en plezier m'n contract af en ga het bij KPN of een ander proberen. 

 

Ik heb een drukke baan, mijn vrouw werkt op de IC, wij hebben hier gewoonweg geen tijd voor. Als consument ga je en mag je er van uit gaan dat dingen gewoonweg werken. Dat er een keer een storing is of iets gaat niet 100% naar verwachting...geen enkel probleem, doe ik niet moeilijk over. 

 

Jullie zijn van harte welkom om hier een weekje te komen bivakeren en zien dat er in de avond amper internet snelheid over is. Ik zou willen dat het constant wel of constant niet was. Dan was er tenminste meer duidelijkheid. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WoutervanderHorst, dit is ook zeker niet de situatie die wij je toewensen! Jammer genoeg is de afspraak met Guidion niet nog verder naar voren te halen. Wél kan ik iets aan je data bundel doen en daarom stuur ik je snel via een privébericht toe hoe je jouw abonnement gratis naar onbeperkt kan opwaarderen. 

Hopelijk kan ik je hiermee nog uit de brand helpen!

Reputatie 7

Hi @WoutervanderHorst, heel graag gedaan! Het is zeker niet de bedoeling dat je alleen met een hotspot een goede verbinding hebt, dus de monteur gaat hiermee aan de slag. Tot die tijd wil ik je verblijden met een Unlimited Data voucher, zodat het niet van jouw eigen data af gaat. In een privébericht heb ik je zojuist van een code voorzien die je kunt gebruiken. Hopelijk ervaar je op deze manier zo min mogelijk hinder. 

Helaas net gebeld door de monteur. Afspraak van morgen kan niet door gaan. Er was nog één optie, maar dan moet ik werken (een afspraak die niet verzet kan worden). Beetje vervelend dit, had speciaal een aantal.uren vrij genomen morgen.

We zitten wederom zonder internet thuis (ik krijg zelfs m'n wifi lampen niet meer aan nu) en nu kan de monteur pas de 17e langs komen. Wat mij betreft gaan we weer over op het koperen netwerk, want dit kan zo niet langer. 

Ik probeer vriendelijk te blijven, maar het word nu wel lastig 🙂.

@Tommie  Bedankt! Heb mijn modem opnieuw gestart 

Reputatie 7

Perfect @WoutervanderHorst! 😁 Maak er een mooie avond van en ik wacht met smart af tot donderdag. 

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor de moeite! Ik heb er hard op gedrukt, het is meteen doorgezet naar KPNNetwekNL. Onze technische dienst heeft je proberen te bereiken maar dat is niet gelukt, wel hebben ze een voicemail achtergelaten. Hopelijk wordt dit euvel nu verholpen!

 

@arnoutzw ik ben ook gelijk voor je gaan kijken. Echter krijg ik geen goede lijnmeting. Zou je het modem een powerflip kunnne geven en alle bekabeling kunnen nalopen of dit goed zit? Hoor graag van je terug. 

 

 

Bedankt voor je Reactie Tommie. Ik heb de voicemail afgeluisterd, dank daarvoor. Wat zijn de ‘next steps’? Want daar ontbreekt het nog aan voor mij.

Op het moment van schrijven is het internet weer erg onstabiel. Het lijkt wel een schakelaar, even wel, even niet. De ping meting geeft misschien beter weer hoe we het ervaren.

Word er gewoon hopeloos van...

 

Hier hetzelfde probleem. Graag hulp

Via welke weg ontvang ik een update of de switch is gedaan? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, ik wil dit graag voor je oplossen. Om toch een beter beeld te krijgen van de snelheden, wil ik je toch vragen om een aantal testen te doen. Kan je deze testen uitvoeren op het tijdstip dat de snelheid het laagst is? 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Ik hoop door middel van deze testen een beter beeld te krijgen van de situatie. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je oplossen. Weet dat ik voor je klaar sta! Alvast bedankt voor de moeite.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Svlug, ik heb gereageerd op je topic! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Svlug, ik heb gereageerd op je topic! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

@WoutervanderHorst ik zie dat er nog een keer contact is opgenomen. Zijn de stappen nu wat duidelijker voor je? Ik zie dat er een afspraak staat voor een volgend contactmoment. Wil je in de tussentijd iets vragen, dan sta ik voor je klaar!

Helaas weer een slechte ervaring gehad. Deze avond deed het internet echt totaal niks meer. Heb de klantenservice gebeld en die hebben het op afstand kunnen resetten. Dit duurde toch zeker wel een half uur en een aantal pogingen. Het internet logo op de modem was voor het eerst rood. 

 

Nu, anderhalf uur later is het weer compleet bagger. Niks wil laden (Videoland/Netflix etc), laptop werkt niet, iPhones krijgen geen fatsoenlijke stabiele verbinding.

T-Mobile, ik vraag het nog één keer vriendelijk, hoe lang blijven we aan kloten tot ik de betaling stopzeg vanwege het niet leveren van een betaalde dienst. Alle repeaters etc. Zijn weg, het is puur en alleen nog het modem van T-Mobile. Want blijkbaar waren mijn apparatuur die al twee jaar feilloos werken de boosdoeners. En nu dan?

 

Het maakt mij allemaal niks meer uit, ik wil verdorie gewoon eens één avond zonder 10x routers te lopen resetten met geen enkele winst; één avond tv kijken samen met m'n toekomstige vrouw.

 

Mijn internetbundel van 25gb is er bijna geheel door heen om überhaupt nog tv te kunnen kijken. Die van mijn vriendin omdat ze anders niet via VPN kan werken. 

 

Echt triest dit. En nog altijd is er geen monteur geweest of afspraak gemaakt voor het ONT apparaat. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, bedankt voor het op de hoogte houden van de situatie. Ik heb gelijk een lijnmeting gedaan, ik zie een te hoge demping op het ONT. Hiervoor heb ik een verzoek ingedient om een monteur te laten komen. Je ontvangt hier bericht over om een, indien nodig, afspraak in te plannen! Hopelijk kan de monteur dit euvel verhelpen. 

De monteur is geweest. De instellingen en aansluitingen in mijn huis zijn allemaal OK. Hier valt niets geks op aan te merken. Er zou een poort switch aangevraagd worden werd mij verteld. De monteur verwacht dat dat het euvel zou moeten verhelpen.

 

Ik hoop het; want het is weer erg slecht. We kunnen streamen op dit moment, maar meer ook echt niet. onze telefoons verkiezen elke keer 5G boven WiFi, wat ik wel snap…

 

Erg jammer, ik betaal voor iets waar ik tot nu toe nog amper tot geen gebruik van heb kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WoutervanderHorst, ik wil ook dat je optimaal kan genieten van je verbinding. Van harte gefeliciteerd met jullie verloving! Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij dit nu verhelpen. Ook heb ik je een nieuwe vouchercode toegestuurd in een privébericht. Ik houd je ticket goed in de gaten en als er meer over bekend is laat ik dit meteen aan je weten!

Reageer