HDD leeg na aansluiten op Zyxel T-54?!


Hallo, vandaag heb ik de Zyxel T-54 ontvangen bij mijn nieuwe internet abonnement.

Ik had mijn externe HDD aangesloten op de usb poort van de t-54, dit leek goed te gaan totdat ik na een uurtje nog een keer keek. Nu lijkt het erop dat de zyxel alles van mijn externe hdd verwijdert heeft.

Is er iemand bekent met dit probleem?


This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7

Hi @Paddo86, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😁

Heel goed dat je dit hier aangeeft en wat balen dat dit is gebeurd. De USB van de T-54 is toegankelijk en zou zeker niks mogen verwijderen. Fysiek zou dit dan ook niet mogelijk moeten zijn. Graag wil ik vragen of @Hidden.nld of @TMTV dit mysterie wellicht kunnen ontrafelen? Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Merci alvast!

Hi @Paddo86, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😁

Heel goed dat je dit hier aangeeft en wat balen dat dit is gebeurd. De USB van de T-54 is toegankelijk en zou zeker niks mogen verwijderen. Fysiek zou dit dan ook niet mogelijk moeten zijn. Graag wil ik vragen of @Hidden.nld of @TMTV dit mysterie wellicht kunnen ontrafelen? Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Merci alvast!

 

Op dit moment heb ik met recuva alle bestanden (zonder map structuur) op een andere hdd gekregen.

Op de hdd die op de t-54 aangesloten was staat alleen nog maar een mapje genaamd “.ZyXEL” met daarin “.ZyTemp”.

Het gaat om een WD Mybook 4tb. Er is nu nog 3,63tb beschikbaar, 280mb gebruikt terwijl het enige zichtbare wat er op staat, de ZyXEL map maar 1kb groot is.

Ik heb het vermoeden dat mijn bestanden nog ergens op de schijf staan maar ik kan ze niet aan.

Alle hulp is welkom! Bedankt voor de reactie.

Reputatie 2

Is er dan een maximale grootte toegestaan? Ik zou er een usb stick op aan willen sluietn.

Is er dan een maximale grootte toegestaan? Ik zou er een usb stick op aan willen sluietn.

USB stick van 256GB was geen probleem. Hier werd een map van zyxel op aangemaakt maar alle andere bestanden zijn nog gewoon benaderbaar.

Hoewel dit in eerste instantie ook zo leek te zijn met de 4tb hdd. Pas na een tijdje bleek de hdd leeg.

Reputatie 2

Usb stick van 256 mb is natuurlijk wel erg weinig. Ik weet nog dat ik lang geleden een Huawei modem en een T50 had daar werkte de usb prima met zowel usb sticks als hdd schijven , alleen had geen idee van wat maximaal grootte gebruikt mag worden. Van wissen nooit iets gemerkt, heb je geen crypt programma op de schijf staan? Of een uitzonderlijke formatering?

Reputatie 2

Sorry las verkeerd 256GB😮

Reputatie 7
Badge +6

@Paddo86 Ik meen me te herinneren dat de maximale grootte die de Zyxel ondersteunt 2TB is. Dat geldt voor de T50, maar misschien ook voor de T54. Dat zou dan een verklaring zijn, maar dat is natuurlijk geen goede reden. Dat hij een grotere schijf niet kan lezen is tot daar aan toe. Dat hij hem leeggooit, mag niet gebeuren. Ik heb even geen >2TB-schijf liggen die leeg kan, maar het zou de moeite waard zijn om eens te testen of dit inderdaad de oorzaak is. Hoe was/is je schijf geformatteerd? Wellicht dat dat er ook nog iets mee te maken heeft. Als dat duidelijk is, kan een moderator dit probleem doorspelen naar de fabrikant, zodat het opgelost kan worden voordat meer mensen data kwijtraken.

@Paddo86 Ik meen me te herinneren dat de maximale grootte die de Zyxel ondersteunt 2TB is. Dat geldt voor de T50, maar misschien ook voor de T54. Dat zou dan een verklaring zijn, maar dat is natuurlijk geen goede reden. Dat hij een grotere schijf niet kan lezen is tot daar aan toe. Dat hij hem leeggooit, mag niet gebeuren. Ik heb even geen >2TB-schijf liggen die leeg kan, maar het zou de moeite waard zijn om eens te testen of dit inderdaad de oorzaak is. Hoe was/is je schijf geformatteerd? Wellicht dat dat er ook nog iets mee te maken heeft. Als dat duidelijk is, kan een moderator dit probleem doorspelen naar de fabrikant, zodat het opgelost kan worden voordat meer mensen data kwijtraken.

Schijf is NTFS geformatteerd. Hier is ook niks in veranderd na het aansluiten op de zyxel.

Rare is ook dat hij dus wel gewerkt heeft. Daarna heeft de monteur de internetverbinding werkend gemaakt en vanaf toen lijkt het erop dat alles eraf is.

Voor de internetverbinding was alles zichtbaar via lan daarna was de schijf leeg en gaf aan dat 280mb van de 3,63tb in gebruik was.

Reputatie 2

Er is over de usb poort wat geschreven in het topic van de Zyxell T54

Schijf is NTFS geformatteerd. Hier is ook niks in veranderd na het aansluiten op de zyxel.

Rare is ook dat hij dus wel gewerkt heeft. Daarna heeft de monteur de internetverbinding werkend gemaakt en vanaf toen lijkt het erop dat alles eraf is.

Voor de internetverbinding was alles zichtbaar via lan daarna was de schijf leeg en gaf aan dat 280mb van de 3,63tb in gebruik was.

De Zyxel T-54 lijkt (als ik de handleiding van de fabrikant zie) geen ondersteuning te hebben voor NTFS partities, wel voor FAT/FAT32.

Zeker weten doe ik het niet ( @TMTV misschien wel ) maar volgens mij heeft de door T-Mobile geleverde Zyxel ook geen ondersteuning voor NTFS partities ?!

Reputatie 7
Badge +6

@Gerrit078 Ik heb het even getest met een NTFS-geformatteerde USB-stick en in tegenstelling tot wat Zyxel beweert, werkt het gewoon. Ik kan het probleem niet reproduceren, maar ik heb ook geen harde schijf van meer dan 2TB die ik even kan missen. Als er iemand in de gelegenheid is om dat te testen zou dat kunnen helpen om de oorzaak boven water te krijgen.