Beantwoord

Hoe krijg ik een nieuw public IP

  • 19 March 2022
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 5 reacties

de laatste paar dagen zie ik in mijn security logs kernel warnings, iemand buiten mijn netwerk doet iets met mijn modem. De enige manier dat ik kan verzinnen om dit op te lossen is een nieuw public IP, technische service zegt dat ik de media converter opnieuw op kan starten, maar mijn IP is niet veranderd. Mis ik iets? Of is er een andere oplossing?

icon

Beste antwoord door Wxxdy 20 March 2022, 09:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De risico's van port forwarding is dat apparatuur die in jouw LAN draaien met dat IP adres bereikbaar zijn vanaf het ' boze internet'. De beveiliging van die apparatuur moet dus op orde zijn. 

Reputatie 1

@Wxxdy

Volgens mij is het zo dat bepaalde criminelen een malware hebben ontwikkeld die miljoenen IP adressen langs gaan en zoeken naar beveiligingsproblemen, maar als jij alles up to date hebt en geen gebruik maakt van portforwarding oid is er niks aan de hand.

Ik had wel wat ports open. Nu zijn die dicht aangezien mijn servers nu meestal uit staan en ik mijn router had ge-reset nadat ik dit heb gezien. Welke risico’s heb ik als er ports open zijn, en hoe kan ik problemen voorkomen?

Reputatie 7
Badge +15

@Wxxdy 

Volgens mij is het zo dat bepaalde criminelen een malware hebben ontwikkeld die miljoenen IP adressen langs gaan en zoeken naar beveiligingsproblemen, maar als jij alles up to date hebt en geen gebruik maakt van portforwarding oid is er niks aan de hand.

Reputatie 1

Hartstikke bedankt!

Ik schrok er best wel van aangezien het kernal alerts zijn, fijn om te weten dat dit niks betekent.

Dit stelt me inderdaad wel gerust

 

Ik heb alsnog wel de vraag: als dit voor een attacker niks doet, waarom blijven ze het dan doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Wxxdy 

Hopelijk biedt dit je enige geruststelling :

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/veiligheidslogboek-zyxel-vol-met-attacks-336275

Reputatie 1
security log

Ik heb geen problemen met mijn netwerk, alles werkt zoals het hoort te werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wxxdy 

Zou je eens een foto kunnen maken van deze meldingen? In de meeste gevallen wordt dit gewoon netjes geblokkeerd door de firewall en is er niks aan de hand.

Ervaar je bovendien problemen met de verbinding?