Hoe vaak nog?

  • 1 October 2021
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 4

Hoe vaak gaat het nog gebeuren dat zowel internet als het kijken naar de TV wordt onderbroken. Hier worden wij in de afgelopen maanden teveel aan herinnerd.
Vandaag ook weer een onderbreking, geen TV en geen internet (lekker als je thuis aan het werk ben en een paar uur werk voor niets heb gedaan)
Zou het misschien eens een idee zijn om de modem of de TV-box eens te vervangen door een nieuw exemplaar.

Ik kijk dit nog tot het einde van dit jaar aan, zit hier dan nog geen verbetering in dan stap ik over naar een andere provider en dan ook niet meer over die miezerige draadjes (oud PTT zooi, wat nooit vervangen is).
Jammer genoeg kom hier pas glasvezel als wij met pensioen gaan, dus dat gaat hem helaas niet worden.

Eerlijk ben ik er echt een keertje klaar mee, betaald voor een dienst waarbij je mag verwachten dit deugdelijk wordt aangeboden, maar dit in ieder geval niet.


This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel_1970 

Is jouw modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel is aangesloten?

Misschien zit er een bridge tap in je thuis installatie zoals een aftakking die naar een andere aansluitpunt gaat of andere loze draadjes die aangesloten zitten?

Bovenstaande kunnen voor problemen met de verbinding zorgen, misschien kan je eens een foto maken van de installatie vanaf het ISRA?

Reputatie 4

Bij de installatie, welke nota bene nog door een “T-Mobile” monteur is uitgevoerd, is ook uitvoerig en aandachtig naar het ISRA punt gekeken en is deze vernieuwd. Volgens alle huidige normen (type bekabeling en verbindingen) is het systeem werkend achter gelaten.
Alleen keer op keer worden wij erop geattendeerd dat het ergens toch iets fout gaat en dat het dan niet aan de bekabeling of aansluitingen ligt mag duidelijk zijn.
Jammer genoeg zitten wij als bewoner ook nog eens aan het einde van de lijn. M.a.w. ruim 3km vanaf een buurt station zodat wij nooit de snelheid halen waarvoor wij betaald worden.
Dat was destijds de reden dat wij toen overstapt zijn van de 3-letterige concurrent die er toch niets aan kon doen en wij erachter kwamen veeeeel minder gingen betalen voor hetzelfde. Alleen de stabiliteit laat wel vaak te wensen over en dat hadden we toch weer niet bij de 3-letterige concurrent.

Reputatie 7
Badge +14

3 km van de centrale? Dat is best ver. Dan is je verbinding snelheid waarschijnlijk ook maar iets van 10 mbit? Ondanks dat je dit wel kon aanvragen is het mogelijk dat er toch teveel errors op de lijn ontstaan. Als je de klantenservice belt kunnen ze een lijnmeting doen of er op de kabel zelf nog rara zaken te zien zijn.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als je 3 km van de centrale woont mag je al heel blij zijn met een paar mb,  als t.s. in de bebouwde kom woont en er ligt coax zou ik persoonlijk altijd daar voor kiezen, als dat mogelijk is.

Is altijd vele malen malen beter dan DSL met de mogelijkheid wat er nu ligt, anders eventueel op 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/  kijken wat mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu

De afstand is niet zo groot hoor.

Toen ik VDSL had van T-Mobile 100/30 en om precies te zijn 1,6 KM van de wijkcentrale, haalde ik max 96 Mbps op 5 GHz met een gemiddelde van 85 Mbps met de tv altijd aan. Oh en altijd 90% van de snelheid bekabeld.

Reputatie 4

Ik heb nu 100/30 abo maar haal slechts 70Mbps binnen en dat voor een gezinssamenstelling 2v&2kids (beide studenten) dus dat vraagt wel het nodige van zo'n lijntje.

Volgens jouw link @BeMu is max 110Mbps beschikbaar.