Beantwoord

Huawei HG659 + CTS CVT3002W2A vervangen door Edgerouter 4

  • 13 March 2022
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste forumgebruikers,

Na aardig wat topics hierover gelezen te hebben zou ik graag weten of ik op t goede pad zit. Als kopernerd gaat al dit glasvezel mij een beetje boven de pet.

Op dit moment krijg ik glasvezel binnen via de Genexis FTU → CTS CVT3002W2A Media Converter → Huawei HG659. Nu zou ik graag de HG659 vervangen door de Edgerouter 4 en omdat ik 3 RJ45 uit nodig heb (en een switch niet in het plaatje past) zou het mij goed uitkomen als ik de SFP vanuit Genexis rechtstreeks in de router kan steken. Mijn plan is dus om de CTS ook uit het plan te halen. Nu dan enkele vragen hierover:

Zover ik kan vinden is dit enkel mogelijk met AON verbindingen en wordt de CTS media converter alleen geleverd met een AON verbinding. Betekent dit dat ik goed zit op dat gebied of is er een kans dat ik nog steeds op GPON zit?

Daarnaast heb ik een SFP module nodig. Een BiDi 1310/1550 die werkt met mijn router zou het moeten doen? En vervolgens moet de SC connector omgezet worden naar LC, nietwaar?

Als laatste: heb ik nu iets compleet over het hoofd gezien?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 March 2022, 23:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @apgard 

Zo te lezen heb je een AON verbinding en dat zal zo blijven nadat je de Huawei hebt vervangen door een Edgerouter.

De installatie van TMT gebeurt met een SC connector. Dat terwijl deze SFP’s een LC single connector hebben. Je zal dus een conversie/patch moeten maken van SC to LC.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @apgard

Bij Fiberstore kan je een sfp met SC connector bestellen. Standaard staat die op LC connector maar je kan het aanpassen SC :). 

https://www.fs.com/de-en/products/74514.html?attribute=1470&id=224505 

@Waqqas Hartstikke bedankt voor de bevestiging!

@TechRacing93 Da’s goede info, was niet op de hoogte van die mogelijkheid! Bedankt voor de link.

Zal er binnenkort mee aan het werk gaan.