Beantwoord

Huawei modem omruilen

  • 5 February 2022
  • 12 reacties
  • 889 Bekeken

Reputatie 1

Is het mogelijk om m'n huidige Huawei modem om te ruilen tegen een moderner apparaat. Zeer regelmatig vallen de WIFI netwerken compleet weg en/of worden connecties gereset.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 February 2022, 17:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @syphax 

Gebruik je naast de Huawei modem nog andere netwerkapparatuur zoals switches, versterkers of routers? Zo ja is het met enkel de Huawei ook hetzelfde?

Je kan ook eens een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 1

Hallo @Waqqas ,

 

Nee, ik gebruik geen andere apparatuur, het is gewoon een vanilla internetaansluiting. De truc van het resetten van het modem is bijna een ritueel geworden. Modem resetten, media converter resetten. Het gebeurt allemaal op regelmatige basis.

Reputatie 7
Badge +15

@syphax 

Internetkabel tussen mediaconverter en modem vervangen ook al geprobeerd? Anders is het even wachten op de reactie van een moderator.

Reputatie 1

@Waqqas ,

 

Jazeker, alle basic tips and tricks allemaal al doorlopen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @syphax, dat is zeer zeker mogelijk. Ik zal de Huawei omruilen voor het Zyxel T-50 modem, dan heb je ook nog eens extra functionaliteiten zoals any port any service, mesh-opties en bandsteering. De Zyxel wordt binnen vijf dagen bezorgd, houd je mail in de gaten voor de track&trace-code! 😉
De Huawei mag bij het vuil gezet worden zodra de Zyxel aangesloten is, deze hoeven we niet langer geretourneerd.

Reputatie 1

@Jason ,

 

Dank je wel voor de service, het wordt erg gewaardeerd.

 

-- Chris

Reputatie 7
Badge +16

@syphax Heel graag gedaan en veel plezier straks met je nieuwe setup! 😄👍

Hi,

 

Mag ik zo bold zijn om via deze weg hetzelfde verzoek te doen? Mijn Huawei geeft sinds een paar weken op lan2 max 8mbit (op lan1 zit mn nas en de andere 2 poorten kan ik niet gebruiken voor internet). Het zou zeer wenselijk zijn om dit oudje om te mogen ruilen voor een Zyxel met de any port any service functie 😊🥰

 

Hoor het graag!

 

Groet, Iris

Reputatie 1

@Jason bij mij heeft het vervangen van het modem ervoor gezorgd dat m'n WIFI in ieder geval letterlijk 10x sneller is geworden. Had het veel eerder moeten vragen...

Reputatie 7

Hoi @ierhier ,

Dat mag zeker! Ik heb het direct voor je in orde gemaakt en komt het nieuwe Zyxel modem direct naar je toe. Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten hier voor je klaar. Alvast heel erg veel plezier met het nieuwe modem.

Hoi @ierhier ,

Dat mag zeker! Ik heb het direct voor je in orde gemaakt en komt het nieuwe Zyxel modem direct naar je toe. Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten hier voor je klaar. Alvast heel erg veel plezier met het nieuwe modem.

 

Heel fijn om te horen, @Boris ! Dank!

Kijk uit naar het nieuwe modem! Willen jullie de huawei retour? Dan regel ik dat :)

Reputatie 7

Het oude modem hoeft niet retour te worden gestuurd @ierhier. Je kan deze naar de milieustraat brengen of deze kan naar het grofvuil. Aan jou de keuze!