Beantwoord

Huawei modem omruilen

  • 18 October 2022
  • 11 reacties
  • 222 Bekeken

Wij hebben thuis net als andere community gebruikers problemen met een zeer onstabiel netwerk. Ik moet thuis zo goed als dagelijks de modem resetten zodat deze het weer doet.

Zouden wij ook onze modem kunnen vervangen naar een nieuwer exemplaar?

Alvast dank voor uw antwoord 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 October 2022, 19:23

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Guido_82 

Maak je alleen gebruik van de Huawei modem of heb je hier nog eigen apparatuur achter en is WiFi en bekabeld beide niet stabiel of alleen WiFi?

Heb je verder een glasvezel of DSL verbinding?

Dank voor jouw snelle antwoord. Wij hebben een glasvezel verbinding met alleen de standaard modem en een Fritz repeater (ook via jullie).

Zowel bekabeld als wifi is bij ons niet stabiel.

Reputatie 7
Badge +15

@Guido_82 

Kan je deze Fritz repeater eens verwijderen en dan de Huawei een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Maak hierna eens alleen gebruik van de Huawei, gaat het dan beter?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Guido_82, onze superheld @Waqqas heeft je al flink op weg geholpen dus ik wacht graag jouw bevindingen op zijn hulp af! 😊 Mocht het hierna nog niet verholpen zijn, dan help ik je met alle plezier bij het omruilen van het Huawei modem naar een Zyxel modem. 

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

We hebben de aanwijzingen gevolgt en kijken het een aantal dagen aan om te zien of het verbetert.

Dank. We houden jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +15

@Guido_82 

Een nadeel met de Huawei is ook wel dat als je op het nieuwe tv platform zit dan zijn de 2 IPTV poorten eigenlijk niet meer bruikbaar.

Beste Waggas/Jason,

We merken helaas niet echt een verschil. Ons netwerk blijft erg instabiel. Mochten wij onze modem kunnen omruilen naar een nieuwer model, dan willen wij dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

Guido

Reputatie 7
Badge +8

@Guido_82 Komt voor de bakker! Ik heb zojuist een nieuw Zyxel T-50 modem voor je besteld. Zodra het pakket met de bezorger mee is, kun je het pakket volgen met een track & trace code. Voor nu nog een mooie zondag gewenst! 

Top @Demi,

Moeten we de oude nog ergens naar terugsturen?

Dank, groeten Guido 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Guido_82 

Ik kwam zojuist dit topic voor je tegen. Hierin gaf een moderator aan dat het oude modem gerecycled mag worden. Hopende je zo voldoende van dienst te zijn geweest 😉. Fijne avond nog! 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Guido_82 en @Seccie Helemaal correct! De Huawei mag naar een milieustraat gebracht worden of bijvoorbeeld bij het grofvuil worden geplaatst! 😊👍

Reageer