Beantwoord

Huawei modem omruilen voor de Zyxel?


Is het mogelijk om m'n huidige Huawei modem om te ruilen tegen een moderner apparaat. Zeer regelmatig vallen de WIFI netwerken compleet weg en/of worden connecties gereset.

Is het mogelijk om mijn Huawei modem om te ruilen voor de Zyxel modem? 
Het modem verliest regelmatig zijn verbinding verbinding. En dan doe ik weer eens een complete aan uit van het modem en glasvezel converter. Maar het werkt niet fjin.

Ook zou ik heel blij zijn met de extra functionaliteiten op de Zyxel zoals any port any service, mesh-opties en bandsteering. 

Alvast bedankt!! 👍🏼

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 16 March 2023, 07:33

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rianne.daniel, welkom op onze Community!🙋

 

Dit kan ik zeker voor je doen! Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik de swap in orde, alvast bedankt. 

👍

Reputatie 7
Badge +9

👍

 

Hoi @rianne.daniel, ik zag je privébericht voorbij komen. Ik heb meteen de swap in gang gezet! Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op.

Reputatie 2

@Tommie ,  heb ook last van wegvallend wifi verbinding, terwijl alles met kabel wel blijft doorwerken

kan ik ook een nieuwe  Zyxel modem krijgen

Reputatie 7
Badge +4

@Tommie,  heb ook last van wegvallend wifi verbinding, terwijl alles met kabel wel blijft doorwerken

kan ik ook een nieuwe  Zyxel modem krijgen

Hi @murat1

Ik heb de modem swap meteen voor je in gang gezet. Deze een deze dagen worden bezorgt bij je :) 

Zou je voor mij na jaren trouwe dienst, net verlengd, ook een vervanging van het Huawei modem willen regelen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TAB2, fijn om te horen dat je al erg lang klant bent bij ons, dat waarderen wij zeer!😊 Ik heb zojuist de swap in orde gemaakt, een nieuw modem is onderweg. De Huawei modem hoeven wij ook niet meer retour, dat scheelt weer moeite! Ik wens je voor nu een hele fijne dag.

Is het mogelijk om m'n huidige Huawei modem om te ruilen tegen een moderner apparaat. Zeer regelmatig vallen de WIFI netwerken compleet weg en/of worden connecties gereset.

Is het mogelijk om mijn Huawei modem om te ruilen voor de Zyxel modem? 
Het modem verliest regelmatig zijn verbinding verbinding. En dan doe ik weer eens een complete aan uit van het modem en glasvezel converter. Maar het werkt niet fjin.

Ook zou ik heel blij zijn met de extra functionaliteiten op de Zyxel zoals any port any service, mesh-opties en bandsteering. 

Alvast bedankt!! 👍🏼

 

 Ik heb idem dezelfde problemen, al lange tijd is het dagelijks de router resetten. Vaak meerdere keren per dag als het weer mis is. Gisteren mijn abbo geupdate naar 1000Mbps en de snelheid is betreurent met deze router en dit zal het wegvallen vast zeker niet oplossen. Gisteren was er overigens ook een storing in Valkenswaard waar ik woon, dit was een beetje de druppel. Kan ik ook een Zyxel router krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @LeanderS

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt!

Je ontvangt straks een veel stabieler modem,

  • Zodra het modem aangesloten is, kun je de Hauwei bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.
  • Je Huidige Wifi punt werkt niet het nieuwe modem. Deze heb ik ook geomgewissled voor de laatste model. Ben je weer helemaal up-to-date. Het wifi punt moet je wel terug sturen. 

Hi @LeanderS

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt!

Je ontvangt straks een veel stabieler modem,

  • Zodra het modem aangesloten is, kun je de Hauwei bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.
  • Je Huidige Wifi punt werkt niet het nieuwe modem. Deze heb ik ook geomgewissled voor de laatste model. Ben je weer helemaal up-to-date. Het wifi punt moet je wel terug sturen. 

Hallo, fijn om te horen! Een wifi punt heb ik niet (momenteel). Ik gebruik wel zelfr gekochte Zyxel M1 AX1800 WiFi6 die volgens mij beter gaan samenwerken met de nieuwe router in het mesh netwerk,

Als ik het wifi punt niet nodig heb, kan ik deze dan terug sturen?

Reputatie 7
Badge +4

Ja hoor die kan je weer opzeggen in My T-Mobile Thuis. 

 Zyxel M1 AX1800 WiFi6 is een andere product range van Zyxel Networks. Deze werkt niet samen met de Mesh van het modem. 

 

Ja hoor die kan je weer opzeggen in My T-Mobile Thuis. 

 Zyxel M1 AX1800 WiFi6 is een andere product range van Zyxel Networks. Deze werkt niet samen met de Mesh van het modem. 

 

Beste Sven, ik heb de modem ontvangen, helaas zie ik dat de WAN poort in de web interface van het modem maar 100mbps aan geeft in plaats van 1000. Mijn abonnement heb ik onlangs verhoogd.

De reden zal denk ik het ONT kastje (Huawei optixstar hg8010hv6) zijn? Volgens de specificaties heeft deze namelijk een 100mbit lan poort.

Heb ik naast het upgraden van mijn abonnement nog een andere converter nodig?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LeanderS 

De ONT die je hebt is geschikt voor 1000 Mbps, kan je eens een andere minimaal CAT5E internetkabel gebruiken tussen de ONT en router of simpelweg de ONT voor even van het stroom halen want dat is vaak nodig na een snelheidswijziging.

Hallo @LeanderS 

De ONT die je hebt is geschikt voor 1000 Mbps, kan je eens een andere minimaal CAT5E internetkabel gebruiken tussen de ONT en router of simpelweg de ONT voor even van het stroom halen want dat is vaak nodig na een snelheidswijziging.

Dat was inderdaad de oplossing. Ik had de ONT wel gereset na de snelheidswijziging maar niet na het aansluiten van het nieuwe modem waarbij de snelheid schijnbaar op 100mbps bleef steken.

 

Hi, 

Mogen wij deze ook omruilen? Wij ervaren thuis dezelfde problemen met de Huawei als topicstarter. Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanTinus1974, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je direct een Zyxel T-50 opgestuurd. Het Huawei modem hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven of alles het weer goed doet? Alvast bedankt! 

Bedankt Tommie! 

Hallo, ik zou ook graag het Zyxel modem ontvangen. Ik heb de laatste maanden steeds meer wifi problemen. Apparaten willen niet meer verbinden (met name met de 2.4G) en het bereik lijkt heel slecht geworden te zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bluelagoon01, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, het Huawei modem heeft daar inderdaad af en toe last van. Ik heb je daarom direct een nieuw modem opgestuurd. De aanpassing en zending als het modem verzonden is kun je zien in My T-Mobile! 

Hey @bluelagoon01, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, het Huawei modem heeft daar inderdaad af en toe last van. Ik heb je daarom direct een nieuw modem opgestuurd. De aanpassing en zending als het modem verzonden is kun je zien in My T-Mobile! 

Hey Tommie,

Ik kan hierover niets vinden in My T-Mobile. Is het nieuwe modem al onderweg?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bluelagoon01, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De order is inderdaad niet goed doorgekomen. Ik heb hem zojuist nog een keer doorgevoerd en nu moet het goedkomen en zul je een bericht ontvangen! 

Goedeavond,

Merk dat met Huawai modem ook hier de wifi regelmatig compleet wegvalt. Is ondertussen ook al weer even in de running.
Ik zou dan ook graag een nieuw modem ontvangen.

Ik hoor het graag en al vast bedankt!

Mvgr,

Rense Sjoers

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rense01 

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem! Zodra het modem aangesloten is, kun je de Hauwei bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben. 

Dank je wel!

Goede avond hier hetzelfde probleem met onze Huawei modem, slechte wifi, staat nu zelfs een tijdje uit, ik gebruik een tweede modem voor de wifi.

Graag zou ik ook een andere modem ontvangen. 

Alvast bedankt,

Robert 

Reageer