Beantwoord

inloggen op eigen router

  • 20 February 2022
  • 19 reacties
  • 357 Bekeken

Hallo ik heb in de netgear nighthawk R7000 router VLAN 300 aangemaakt voor Internet. TV heb ik niet dus dat scheelt. Ik heb een IP ontvangen, maar nu kom ik daarmee natuurlijk mee in mijn eigen router. Dat IP is een ISP private adres. Hoe kom ik er nu achter welk IP van mn router is. 192.168.1.1 was het. 

icon

Beste antwoord door yalerta 20 February 2022, 12:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dewoo81 

Het IP adres wat je toegewezen krijgt is een publieke IP adres dat wordt gebruikt om je router van buitenaf te benaderen bijvoorbeeld.

De default gateway blijft 192.168.1.1, dus om in te loggen op je router.

Hallo @Dewoo81 

Het IP adres wat je toegewezen krijgt is een publieke IP adres dat wordt gebruikt om je router van buitenaf te benaderen bijvoorbeeld.

De default gateway blijft 192.168.1.1, dus om in te loggen op je router.

Ja dat heb ik geprobeerd maar nee. Ik weet dat een publiek is. Snap er niks van. Moet ik nog meer VLANS instellen?? Als ik verbinding maak met de WiFi van Netgear krijg ik dus dat publiek IP?!

Reputatie 7
Badge +5

Vraag stelling is duidelijk maar de gegeven info is onvoldoende wat de bedoeling is.

In de Netgear? In de Tmobile router? Hoe kun je het VLAN instellen als je niet in de router kan komen?

Wil je het IP adres dat je voor de buiten wereld hebt weten? Wat is mijn IP?

Als je via de wifi verbinding maakt met de router krijgt dat een ip in de 192.168.1.xx en GEEN publiek IP

 

 

Ik kan wel in m’n Netgear router komen. Maar als ik deze dus aansluit rechtstreeks op de glasvezelkabel dus de Zyxel eruit, dan krijg die een publieke adres en daar kan ik niks mee. De Netgear onthoud de 192.168.1.1 niet!

Reputatie 7
Badge +5

Als je de Zyxel ertussen uit haalt en de Netgear aansluit dan kan je niet meer in de Netgear komen via 192.168.1.1?

Een router is een schakelaar tussen 2 netwerken, Uiteraard krijgt de Netgear een extern (publiek) IP adres, maar het Interne (privaat) zal in het 192.168.1.x blijven.

…  en daar kan ik niks mee. De Netgear onthoud de 192.168.1.1 niet!

Wat probeer je te bereiken?

Dat snap ik, maar doet die Netgear dus niet. Ik heb 192.168.1.1 geprobeerd maar kan niet gevonden worden. Dus daarom ik snap niet waarom die de Netgear interne IP niet heeft.

Reputatie 7
Badge +5

Dat snap ik, maar doet die Netgear dus niet. Ik heb 192.168.1.1 geprobeerd maar kan niet gevonden worden. Dus daarom ik snap niet waarom die de Netgear interne IP niet heeft.

Wat probeer je te bereiken?

Je kan dus niet inloggen op de Netgear als deze is aangesloten in plaats van de Tmobile Zyxel router?

Het prive IP is 192.168.1.1 of 192.168.0.1 Dit kun (moet) je zelf instellen.

Je kan ook proberen met een op de R7000 aangesloten computer in te loggen op http://routerlogin.net

 Troubleshoot (In het engels) of NL niet alles vertaald

Inderdaad raar toch?? Heb de Nighthawk nu als AP gesteld, maar nu vind de Netgear Nighthawk app de Netgear router niet pffff! Gisterenavond wel. Heb vanochtend weer zitten puzzelen. De Netgear is met een RJ-45 kabel is aangesloten aan de achterkant op één van de 4 switchpoorten, niet op de Internet ingang van de router. Ik heb met WiFi van de Netgear gewoon Internet ermee. Dus snap niet waar dat probleem nu weer vandaan komt?!

Inderdaad raar toch?? Heb de Nighthawk nu als AP gesteld, maar nu vind de Netgear Nighthawk app de Netgear router niet pffff! Gisterenavond wel. Heb vanochtend weer zitten puzzelen. De Netgear is met een RJ-45 kabel is aangesloten aan de achterkant op één van de 4 switchpoorten, niet op de Internet ingang van de router. Ik heb met WiFi van de Netgear gewoon Internet ermee. Dus snap niet waar dat probleem nu weer vandaan komt?!

Ik heb overigens geen computer/ laptop. Alleen m’n iPad en iPhone.

Reputatie 7

Wifi netwerk in instellingen.

Ga jaar je wifi netwerk en bij op staat je ip en router ip en daarop moet je kunnen inloggen

Wifi netwerk in instellingen.

Ga jaar je wifi netwerk en bij op staat je ip en router ip en daarop moet je kunnen inloggen

Ja daar heb ik gekeken en daar dus dat publiek IP adres. Heb er geen printscreen van gemaakt.

Reputatie 7
Badge +15

@Dewoo81 

Aangezien je internet only hebt kan je de Zyxel weglaten en de Netgear op de mediaconverter aansluiten.

Geef de Netgear eens een fabrieksreset zodat alle instellingen naar default gaan, je zou kunnen inloggen nu met het IP adres dat op de sticker onder de router staat. Stel dan het internet VLAN in.

@Dewoo81

Aangezien je internet only hebt kan je de Zyxel weglaten en de Netgear op de mediaconverter aansluiten.

Geef de Netgear eens een fabrieksreset zodat alle instellingen naar default gaan, je zou kunnen inloggen nu met het IP adres dat op de sticker onder de router staat. Stel dan het internet VLAN in.

VLAN 300?

Reputatie 7
Badge +15

@Dewoo81

Na een fabrieksreset van de Netgear inloggen met het IP adres dat onder de router staat en VLAN id 300 instellen.

Zonder Zyxel-T50.

Ik denk dat ik het probleem al weet. De MAC adres van de Zyxel modem invullen op de Netgear router, want die wordt herkend.

@Dewoo81

Na een fabrieksreset van de Netgear inloggen met het IP adres dat onder de router staat en VLAN id 300 instellen.

Zonder Zyxel-T50.

Je bedoeld routerlogin.net

Reputatie 7
Badge +15

@Dewoo81

Dat kan ook. Maar kom je er nu wel in na een fabrieksreset?

MAC adres hoeft normaal niet gecloned te worden.

Jawel, maar moet ik dan ook alsnog VLAN 300 aanmaken of is MAC adres invullen van de oude router voldoende?? Wat zijn de rest van de VL300 settings??

Reputatie 7
Badge +15

@Dewoo81

Je hoeft enkel VLAN id 300 op te geven onder advanced en dan bij de vlan settings. MAC adres invullen is niet nodig.

VLAN 300, priority 0.

https://kb.netgear.com/25724/VLAN-tagging-setup-for-Nighthawk-router