Beantwoord

Internet doet het weer niet.

  • 22 October 2021
  • 18 reacties
  • 230 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hallo.

 

De laatste 6 maanden is het elke maand weer raak. Elke maand schiet mijn internet thuis eruit voor een paar dagen. Als ik de klantenservice bel krijg ik de zelfde stappen en zeggen ze van we sturen dit door naar de back-office. (Guidion). Die komen pas na een paar dagen, en toevallig telkens wanneer hun komen werkt het internet en werkt alles goed. Er wordt gewoon niet naar gekeken!

 

Ik heb dit nu al zeker 5 keer aangegeven en het begint nu wel echt te irriteren! 

Gisteren is mijn internet er weer uitgeklapt en heb ik weer gebeld met de klantenservice, Ik zou een mail ontvangen van de back-office zodat ze zouden komen kijken waarschijnlijk. Maar tot nu nog steeds geen email?

Ik betaal voor een service wat het (soms) wel doet…

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 23 October 2021, 16:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IsaakE 

Gaat dit om glasvezel?

Welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter op het moment dat er geen internet is?

Of gaat het om een DSL verbinding?

Hallo @Waqqas 

Het gaat inderdaad om Glasvezel.

Op de router (T-50) is de wereldbol (WAN) rood gekleurd.

Op de media converter (Huawei) Knipper “pon” en “los” staat helemaal uit.

Reputatie 7
Badge +15

@IsaakE

Een knipperende PON zou betekenen dat je Huawei wel een signaal ontvangt maar zich niet kan registreren omdat de splitter bijvoorbeeld verstoort wordt door een verkeerde mediaconverter en daar hebben andere gebruikers aangesloten op die splitter dan last van.

Zou je voor de zekerheid ook nog eens een foto kunnen maken van welke patchkabel er is aangesloten tussen het glasvezelaansluitpunt en je Huawei ONT?

Beste @Waqqas 

 

Hier de foto: 

 

Reputatie 7
Badge +15

@IsaakE 

Als klant kan ik niks voor je betekenen maar als het inderdaad zo is dat een andere mediaconverter de splitter verstoort dan zal je vanzelf weer online komen zodra die mediaconverter is verwijderd.

@Waqqas 

 

Dit gebeurt elke maand, dan heb ik gewoon een paar dagen geen internet helemaal niks..

Vreselijk serieus.

Maarja wordt dus weer wachten tot ze contact gaan opnemen met mij...

Reputatie 7
Badge +8

@IsaakE Ik heb even gekeken in het onderzoek en zo te zien ben je sinds gistermiddag weer online, woehoe! ik heb ook gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn en mogelijk kwam dit door de verbinding van een andere klant waardoor jij eruit werd gegooid. Hopelijk  was dit voor de laatste keer en krijg jij geen onderbrekingen meer!

@IsaakE Ik heb even gekeken in het onderzoek en zo te zien ben je sinds gistermiddag weer online, woehoe! ik heb ook gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn en mogelijk kwam dit door de verbinding van een andere klant waardoor jij eruit werd gegooid. Hopelijk  was dit voor de laatste keer en krijg jij geen onderbrekingen meer!

Nice, ik heb voor 4 dagen internet gehad en we liggen er nu weer uit! Bravo T-Mobile jullie zijn echt lekker bezig!

 

FIX DIT PROBLEEM!!!

Reputatie 7
Badge +4

zit je op het ODF 1000Gbt netwerk van T-Mobile? In dat geval wordt eraan gewerkt en zou het probleem steeds minder moeten worden in de komende tijd. Dit is nu een overgangsperiode. Heb er zelf helaas ook geregeld last van, dus hoop van ganze harte dat die oplossing inderdaad doet wat er gezegd wordt.

3 dagen trouwens niet eens 4...

zit je op het ODF 1000Gbt netwerk van T-Mobile? In dat geval wordt eraan gewerkt en zou het probleem steeds minder moeten worden in de komende tijd. Dit is nu een overgangsperiode. Heb er zelf helaas ook geregeld last van, dus hoop van ganze harte dat die oplossing inderdaad doet wat er gezegd wordt.

Ik heb dit probleem al een half jaar, elke paar weekjes knalt het internet eruit. Elke keer beloven ze iets gefixt te hebben maar dat zijn gewoon leugens...

Reputatie 7
Badge +4

De oplossing is mij pas deze maand ten gehore gekomen, nadat ik er in de afgelopen 2 maanden inmiddels zelf een keer of 6 heb uitgelegen. Dit is medio deze maand in eerste fase uitgerold. Dat betekent ook dat niet gelijk alle storingen opgelost zijn en dat het nog voor kan komen. Dit door de verder training van monteurs en de wijze van aanvragen voor of na een bepaalde datum bepaalt welk proces gevolgd moet worden.

Ik begrijp je zeer goed en houd het zelf ook kritisch in de gaten. Ben al een paar keer in de knoei gekomen met werk doordat de verbinding eruit knalde. Maar ik vertrouw erop dat ze dit nu echt aan het oplossen zijn. Bij twijfel wordt er doorgaans geen bericht gegeven over oplossingen.

Ze willen dat ik weer ga wachten op een ticket? Weer een paar dagen zonder internet, weer een paar dagen niet kunnen werken! Gaat lekker zo hoor T-Mobile. 😂

Reputatie 7
Badge +4

Dat zei ik niet. Had het puur over de community.

Dat zei ik niet. Had het puur over de community.

Ik had het ook niet tegen jou met die reactie superster :)

Anders had ik je wel gequote.

Reputatie 7

Hoi @IsaakE ,

Allereerst wil ik voorop stellen dat de Community een plek is waar klanten ook klanten helpen. Vandaar de insteek van @TAVL , daar komt dan ook geen kwaads aan te pas. Ik begrijp dat de verbinding niet stabiel is, maar ik hoop je zodanig te kunnen informeren dat er meer duidelijkheid ontstaat. Momenteel staat er inderdaad nog een onderzoek open, juist omdat de verbinding niet stabiel leek te zijn. We houden dan ook de verbinding in de gaten om de reden. Hoe ervaar je op dit moment de verbinding? 

Hoi @IsaakE ,

Allereerst wil ik voorop stellen dat de Community een plek is waar klanten ook klanten helpen. Vandaar de insteek van @TAVL , daar komt dan ook geen kwaads aan te pas. Ik begrijp dat de verbinding niet stabiel is, maar ik hoop je zodanig te kunnen informeren dat er meer duidelijkheid ontstaat. Momenteel staat er inderdaad nog een onderzoek open, juist omdat de verbinding niet stabiel leek te zijn. We houden dan ook de verbinding in de gaten om de reden. Hoe ervaar je op dit moment de verbinding? 

Dat begrijp ik, soms raak ik een beetje geïrriteerd door deze hele situatie. Excuus daarvoor. 

De 26e had ik weer geen verbinding daar heb ik een melding van gemaakt. De zelfde nacht ging die weer aan. En nu sinds vanochtend 29-10 heb ik weer geen internet.

Iedereen in huis moet nu naar kantoor omdat we thuis niks kunnen...

Reputatie 7

Hi @IsaakE ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de telefonische klantenservice en het onderzoek nog gaande is. Om hier meer urgentie achter te zetten, heb ik direct de situatie geëscaleerd. Dat houdt in, dat het onderzoek de hoogste prioriteit krijgt. We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer kan genieten een stabiele verbinding. Heb je vragen, laat het vooral weten. Ook hier zitten we voor je klaar!