Beantwoord

Internetsnelheid van 50mbps naar 1000mbps geen verschil

  • 21 June 2022
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Vanmiddag de wijziging laten doorvoeren en deze is volgens t-mobile ook al doorgevoerd. Op de wifi is de maximaal haalbare snelheid 270mbps (ruim genomen). Ik begrijp dat via de wifi niet de maximaal haalbare snelheid gehaald kan worden, dus daar zit mijn probleem niet.

Ik zit boven met mijn pc. Ik heb een TP-link powerline adapter/extender om zo boven een internetkabel te kunnen gebruiken. Deze kan tot max 1300mbps doorvoeren. Ik heb erg veel ervaring met het gebruik van powerline adapters, daar deze eigenlijk geen netwerksnelheid verliezen, in tegenstelling tot standaard internet extenders.

OP mijn PC, met plug in ethernetkabel, haal ik een maximum van 37

mbps (!). Mijn oude powerline adapter kon tot max. 500mbps aan, dus het was in mijn ogen enigszins te begrijpen waarom ik zulke slechte resultaten haalde, maar de huidige transfert tot 1300mbps.

Ook wil ik erbij vermelden dat ik op de hoogte ben van het feit dat 1000mbps aanschaffen niet betekend dat ik 1000mbps hoor te krijgen. Maar een minimum van 800 mag ik toch wel verwachten. Graag jullie ideeën en tips!

 

Ookla Speedtest Desktop App
icon

Beste antwoord door eric 21 June 2022, 22:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anners96 

Wil je de mediaconverter eens even van het stroom halen en vervolgens een speedtest doen met een laptop/pc rechtstreeks bekabeld op de T-Mobile router, gebruik daarbij minimaal een CAT5E internetkabel en de Ookla speedtest app.

Reputatie 7
Badge +14