Beantwoord

ip adres probleem bij fiveM

  • 2 April 2023
  • 14 reacties
  • 318 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Me zoontjes hebben beide een eigen game pc en beide verschillende steam en discort account en beide verschillende five m account. Ze willen samen spelen in fivem wat in 1 server is gelukt. En de rest lukt niet dan joinen ze en dan joinen als die ene aangemaakte karakter. Dus als ze beide willen joinen kan er 1 joinen en dan zeggen ze je zit al in de server. Er moet toch wel iets zijn dat je beide op de zelfde ip adres wel verschillende accounts kan joinen en samen kunnen spelen? Anders kan je nooit in de zelfde huishouden samen gamen. Wie kan ons helpen.

icon

Beste antwoord door eric 2 April 2023, 10:40

Bekijk origineel

14 reacties

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Choni , welkom bij de community. 

Bottom line, als je vanuit jouw huis twee verschillende verbindingen opzet wordt hetzelfde publieke ip adres meegezonden als 'afzender '. Wel gebruiken beide een verschillend source poortnummer.

Maar leg de vraag eens voor bij die gameleverancier of/waarom zij hier een beperking opleggen?

Eerlijk ik durf nu niet te zeggen als het aan me ip adres ligt ik heb een beheerder gevraagd van zo server hij zegt jullie zitten op de zelfde licentie wat hun al heel vreemd vinden. Het lukt hun niet om dit probleem op te lossen. Maar goed als ik andere servers join dan zelfde probleem.

@eric Eerlijk ik durf nu niet te zeggen als het aan me ip adres ligt ik heb een beheerder gevraagd van zo server hij zegt jullie zitten op de zelfde licentie wat hun al heel vreemd vinden. Het lukt hun niet om dit probleem op te lossen. Maar goed als ik andere servers join dan zelfde probleem.

Dit is dus hele tijd terwijl we wel beide eigen accounts hebben..

Reputatie 7
Badge +14

@eric Eerlijk ik durf nu niet te zeggen als het aan me ip adres ligt ik heb een beheerder gevraagd van zo server hij zegt jullie zitten op de zelfde licentie wat hun al heel vreemd vinden

De licentie wordt uitgegeven door de game fabrikant.  Dus als ze dat vreemd vinden, tja, dan moeten ze dat voor je oplossen.

 

Je hebt op een internet aansluiting maar 1 publiek IP adres. Als dat voor dit game bedrijf echt uniek moet zijn, dan heb je een 2e aansluiting nodig.of b.v. 1 speler via een wifi hotspot op je telefoon.

Of hebben de Kids hun account gegevens misschien gedeeld met een ander die nu ergens al is ingelogd!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Choni 

Het is ook mogelijk dat 1 iemand een VPN gebruikt waardoor diegene een andere IP adres heeft.

@eric Eerlijk ik durf nu niet te zeggen als het aan me ip adres ligt ik heb een beheerder gevraagd van zo server hij zegt jullie zitten op de zelfde licentie wat hun al heel vreemd vinden

De licentie wordt uitgegeven door de game fabrikant.  Dus als ze dat vreemd vinden, tja, dan moeten ze dat voor je oplossen.

 

Je hebt op een internet aansluiting maar 1 publiek IP adres. Als dat voor dit game bedrijf echt uniek moet zijn, dan heb je een 2e aansluiting nodig.of b.v. 1 speler via een wifi hotspot op je telefoon.

Of hebben de Kids hun account gegevens misschien gedeeld met een ander die nu ergens al is ingelogd!

 

Ik heb het nu even op de mobile hotspot geprobeerd en weer zegt die dat het niet kan omdat ik er al in zit. Niemand anders dan ons gezin heeft onze account gegevens. Het is echt als beneden en boven pc in de zelfde server joint dat zegt. Heb ook via een gratis vpn geprobeerd ook zelfde.

Hallo @Choni 

Het is ook mogelijk dat 1 iemand een VPN gebruikt waardoor diegene een andere IP adres heeft.

Ik heb een gratis vpn geprobeerd en was verbonden maar lukte niet om er in te gaan helaas zelfde probleem .

Reputatie 7
Badge +14

Tja, de foutmelding geeft aan dat op het account al is ingelogd vanaf een andere locatie.  Maar als je inlogt als 1e met die gebruiker, dan verbind het wel?

Tja, de foutmelding geeft aan dat op het account al is ingelogd vanaf een andere locatie.  Maar als je inlogt als 1e met die gebruiker, dan verbind het wel?

Ja dan wel maar als je tegelijkertijd wil joinen kan het niet geef die de melding. Per account kan je natuurlijk 1 karakter maken maar we kunnen niet samen joinen en beide een andere account hebben of maken. Als ik met de andere pc de server joint van me ene zoon dan kom ik er wel in maar dan ben ik zijn karakter. 

Reputatie 7
Badge +14

Heel raar, die foutmelding klopt dus eigenlijk niet...zeker als 1 computer via VPN of wifi hotspot echt ook een ander IP adres heeft dan moet er toch echt iets in die account structuur zitten.

Heel raar, die foutmelding klopt dus eigenlijk niet...zeker als 1 computer via VPN of wifi hotspot echt ook een ander IP adres heeft dan moet er toch echt iets in die account structuur zitten.

Ja het is echt een raadsel wat er nou allemaal aan de hand is. En hoe we t op kunnen lossen. Niemand weet het antwoord helaas.

Reputatie 3

Ik speel geen FiveM maar toch wat suggesties.

 

Misschien kijkt deze FiveM server wel naar links tussen accounts om valsspelen te voorkomen. Als een account bijvoorbeeld hetzelfde Registratie IP heeft of het meestgebruikte IP hetzelfde is of iets dergelijks. Misschien kijkt die zelfs wel naar alle gebruikte IP addressen.

 

Wat hij precies bedoelt met Licentie weetik niet, maar misschien de gamekey? Wordt de game gestart vanaf dezelfde Steam Account toevallig? bezit je wel 2 kopieen van de game? Ik weet niet of dit het probleem is, maar het zou “Licenties” verklaren.

 

Naast de IP addressen kan de FiveM server naar alles kijken, het is gewoon een applicatie op de computer die alle gewenste informatie kan doorsturen naar de server. ook MAC adressen, usernames,  alles.

 

Misschien start de game wel een servertje die luistert naar een poort als er dan 2 servertjes worden gestart die luisteren op dezelfde poort dan gaat dit ongetwijfeld problemen opleveren, Misschien even de FiveM instellingen doorspitten op zoek naar zoiets.

 

In plaats van al dat gokken hier denk dat je de meeste kans hebt op een oplossing als je contact opneemt met de beheerder van deze FiveM server en vraagt wat hij precies bedoelt met “Dezelfde licentie”, die zou in zijn logs precies moeten kunnen zien wat er gebeurt, en zou ook eventueel de strictheid kunnen verlichten, globaal of voor jouw. en eventueel een 2de poort op kunnen zetten als het “servertje” het probleem is. en mocht het toch aan jouw netwerk liggen dan kan hij je in ieder geval vertellen wat de kick triggert en met die informatie kunnen we je hier misschien wel verder helpen :)

Reageer