Beantwoord

IP adres uitsluiten

  • 22 October 2021
  • 6 reacties
  • 97 Bekeken

Hi, 
ik heb een eigen bedrijf en sinds de start (2020) gebruik ik Tmobile Thuis (NIET zakelijk). Ik kon tot twee weken terug altijd mijn eigen IP adres uitsluiten in Google Analytics, maar dit werkt nu niet meer. Het IP-adres dat ik krijg, bevindt zich ook nog eens in Diemen/Amsterdam, terwijl ik in Zierikzee woon. Ik kan dus mijn IP adres niet uitsluiten en krijg dus foutieve gegevens binnen waarmee ik niet de juiste marketing kan uitvoeren.

Hoe kan ik mijn IP-adres van mijn thuisadres uitsluiten?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 October 2021, 20:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat de exacte locatie met dat IP adres niet bepaald kan worden is niet zo bijzonder. Maar daar zou een analyse programma geen moeite mee moeten hebben. Je sluit immers een IP adres uit en niet een hele stad of regio. Wat voor foutmelding geeft Google als je jouw IP adres invoert? Gebruik je wel het juiste IP adres? Thuis producten hebben een dynamisch adres , zakelijke internet verbindingen hebben een vast IP adres.

Ik gebruik het IPv4 adres, voor ons thuis-adres is geen IPv6 adres beschikbaar. Google geeft geen foutmelding, hij pakt gewoon het IP niet. Hij blijft de locatie in Diemen/Amsterdam pakken. Heel vreemd.

maar, als de locatie dus niet uitmaakt… Dan is het nog vreemder dat Analytics ‘t niet pakt. Heeft dit te maken met instellingen in GA? 

Reputatie 7

@Tdammers een IP adres gebruiken voor geografische locatie is alleen betrouwbaar op land niveau (al gaat het ook daar wel eens mis) een IP adres kan zo van locatie veranderen tussen Maastricht en Groningen. Hier houd Google geen rekening mee.

@Hidden.nld Snap ik. Alleen tot 2 weken geleden heb ik hier geen problemen mee gehad. Hoe kan dit nu dan opeens wel een probleem geven?

Reputatie 7
Badge +14

Tja, zoek eens contact met Google. Die accepteert jouw IP adres immers niet. Misschien dat zij een betere uitleg geven van hun foutmelding.