ip adressen (DHCP) niet te reserveren/veranderen steeds

  • 28 May 2023
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 1

In mijn thuisnetwerk heb ik het e.e.a. staan aan slimme apparaten. Deze apparaten hebben een vaste ip adres nodig. 

Het probleem dat ik nu heb is dat de apparaten willekeurig niet meer aan te sturen zijn omdat het ip adres is veranderd. Of de automations werken niet meer omdat een apparaat van ip adres is veranderd.

Bijvoorbeeld de verlichting is niet meer te besturen. Of een lamp springt niet meer aan als geluid of beweging is gedetecteerd.

Of nog vervelender is dat de babymonitor niet meer bereikbaar is omdat het ip adres is veranderd.

Geen idee waarom het Huawei HG659 modem niet steeds hetzelfde ip adres weggeeft aan hetzelfde apparaat.

Het reserveren van ip adressen is ook zeer beperkt (max 8 geloof ik). 

Misschien is het modem te verouderd en niet meer geschikt voor het IoT tijdperk?

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @shearwater, op dit moment kunnen we nog geen T-54 uitsturen.

Wel kan ik je een T-50 opsturen! Wil je mij laten weten of ik dit in gang kan zetten voor je? Talk soon. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @shearwater 

Hier met vroeger de Zyxel-T50 en nu de Zyxel-T54 ervaar ik eigenlijk heel weinig dat apparaten een andere IP adres krijgen uit de DHCP poule, ook na het uitzetten van de WiFi en weer aanzetten of na thuiskomst krijg ik weer dezelfde IP adres.

Misschien zou het de oplossing kunnen zijn 

Reputatie 1

Hallo @shearwater 

Hier met vroeger de Zyxel-T50 en nu de Zyxel-T54 ervaar ik eigenlijk heel weinig dat apparaten een andere IP adres krijgen uit de DHCP poule, ook na het uitzetten van de WiFi en weer aanzetten of na thuiskomst krijg ik weer dezelfde IP adres.

Misschien zou het de oplossing kunnen zijn 

@Waqqas Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik hoop dat T-Mobile coulant is en mij een Zyvel-T54 of gelijke wil doen opsturen zodat ik het kan proberen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @shearwater, op dit moment kunnen we nog geen T-54 uitsturen.

Wel kan ik je een T-50 opsturen! Wil je mij laten weten of ik dit in gang kan zetten voor je? Talk soon. 

Reputatie 1

Bedankt @Tommie dat je zo snel op mijn vraag terugkomt. Als je voor mij de T-50 wil opsturen, graag! Alvast bedankt!

Reputatie 1

@Tommie is het opsturen al in gang gezet? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @shearwater, ik heb direct de omruiling in gang gezet!

Je ontvangt hier nog een bericht over, ook is de zending te volgend in je My T-Mobile!

Reputatie 1

Super, dankjewel @Tommie! Ik heb het gezien in My T-Mobile.

Reageer