Beantwoord

Kan niet bellen, wel gebeld wordem

  • 24 March 2022
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 1

Hallo hulptroepen,

Omdat ik een wifi6 systeem wil ben ik overgestapt op een eigen modem, Fritzbox7590AX

Installatie gelukt internet en wifi gaan als een speer, TV werkt prima.

Fritzfon 3x er aangehangen, verbonden met modem, geupdate. Maar nu, ik kan gebeld worden maar niet uitbellen. Heb ook geen kiestoon.

- Menu's in Fritzbox gecheckt, box van stroom en opnieuw opgestart

- Gegoogled, niets gevonden

- Andere dect geprobeerd, Gigaset bekabeld in Fon1, zelfde probleem.

- Wanneer ik uitbel krijg ik de melding "het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik"

 

Wie helpt mij verde? Alvast bedankt,

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 March 2022, 15:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @zad75455,

Terechte vraag! Wil het nalopen van ons topic het probleem doen oplossen? Het gaat daarbij ons eigen modem topic: 

Onder het kopje ‘VOIP’ hebben we de instellingen die nodig zijn om de koppeling goed te krijgen. Mocht het nog niet lukken, wil je dan je instellingen met ons delen? We horen het graag van je.

Reputatie 1

Hoi @zad75455,

Terechte vraag! Wil het nalopen van ons topic het probleem doen oplossen? Het gaat daarbij ons eigen modem topic: 

Onder het kopje ‘VOIP’ hebben we de instellingen die nodig zijn om de koppeling goed te krijgen. Mocht het nog niet lukken, wil je dan je instellingen met ons delen? We horen het graag van je.

Dank voor de snelle reactie. Ik kan echter de instelling in de 2de alinea niet in mijn modem vinden

 

Reputatie 7

Hi @zad75455,

Ik ga zo brutaal zijn om @Hidden.nld te taggen in dit topic om je verder op weg te helpen bij de instellingen van de Fritzbox. Hij heeft er zelf één en weet precies waar je moet zijn. Ik wacht graag even zijn bericht af.

Reputatie 7

@zad75455 Fritz!Box is altijd een goede keuze. jammer dat @Boris er nog niet zo goed mee over weg kan ;)

 

Probeer een uitgaand gesprek op te zetten en plaats de log even in dit topic. je vind deze onder "System > Event Log”

Reputatie 1

@Hidden.nld  dank, de oplossing gevonden door jou tip. Het bleek dat er bij iedere belactie automatisch een netnummer werd toegevoegd. Deze verwijderd bij Instellingen en net werkt. Nogmaals dank voor je hulp.