L2TP/IPSEC VPN verbinding werkt niet meer

  • 18 January 2023
  • 8 reacties
  • 297 Bekeken

Sinds gisteren werkt de L2TP verbinding van een klant naar kantoor niet meer. Andere medewerkers, die geen t-mobile verbinding hebben functioneert het naar behoren. Ook, als de klant verbinding maakt met de VPN verbinding via zijn hotspot werkt dit gelijk.

Ik heb met de klantenservice gesproken en zij hebben mij doorverwezen naar de forums.

 

  • Welk modem is er in gebruik? DX5401-B0
  • Met welke DNS-server is er verbinding? Standaard T-Mobile
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? Windows built in VPN
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? IPsec/L2TP.

 

Wellicht dat iemand op de forum mij en de klant kan helpen. Alvast bedankt.


8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @D.JansenC

Wat vragen die bij mij zo te binnen schieten om te zien waar het probleem zit.

  • Heeft de klant instellingen veranderd op zn modem? 
  • Kan je wel de VPN-endpoint pingen? If no, wat laat een traceroute zien
  • Welke foutmelding krijgt de klant

 

Hoi @TechRacing93 ,

Ik ervaar precies hetzelfde probleem als @D.JansenC . Dit speelt al sinds 13-01-2023. Als ik een wifi hotspot maak van mijn mobiel 4G en mijn laptop daarmee verbind is het wel mogelijk om te verbinden met de VPN. Met ethernet/wifi van T-Mobile Thuis lukt dit niet.
 Ik zal je vragen ook even beantwoorden als dat helpt.

  • Heeft de klant instellingen veranderd op zn modem? 
    Nee. Ik heb de router al een keer gereset, zonder succes,
  • Kan je wel de VPN-endpoint pingen? If no, wat laat een traceroute zien
    Ja
  • Welke foutmelding krijgt de klant
    “Can’t connect to [naam vpn]
    The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer.”

 

 

  • Welk modem is er in gebruik? Huawei HG659
  • Met welke DNS-server is er verbinding? Standaard T-Mobile
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt? Windows built in VPN
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? IPsec/L2TP.

Hi @D.JansenC

Wat vragen die bij mij zo te binnen schieten om te zien waar het probleem zit.

  • Heeft de klant instellingen veranderd op zn modem? 
  • Kan je wel de VPN-endpoint pingen? If no, wat laat een traceroute zien
  • Welke foutmelding krijgt de klant

 

 

  • Heeft de klant instellingen veranderd op zn modem? - Nee niks
  • Kan je wel de VPN-endpoint pingen? If no, wat laat een traceroute zien - Er kan geen verbinding worden gemaakt met de VPN. Ping functie staat uit op de endpoint.
  • Welke foutmelding krijgt de klant Dat de destination server unreachable is.

 

Bedankt voor je snelle reactie, hierboven zie je mijn antwoorden.

 

 

 

Reputatie 6
Badge

@D.JansenC check even welke firmware is geinstalleerd op de router (staat op het eerste scherm na inloggen)?

@D.JansenCcheck even welke firmware is geinstalleerd op de router (staat op het eerste scherm na inloggen)?

Dat is de V5.17(ABZC.0)T54C_b12

 

@louisL Ik heb even gekeken in de Router, maar ik kan ook nergens een optie vinden om deze te updaten.

Reputatie 6
Badge

Ik bedoelde niet dat je moet updaten (dat kun je ook niet, dat moet T-mobile doen).  Ik wilde weten of je niet toevallig pas een nieuwe firmware hebt gekregen. Dat is dus niet het geval. Ik denk dat t-mobile hier in moet duiken. Als dit optreedt bij een Zyxel maar ook een Huawei dan lijkt het een netwerk probleem te zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @D.JansenC, in dit geval denk ik dat het verstandig is dat jullie klant zelf contact opneemt met onze Klantenservice (dat kan via 0800-0092, maar dat kan uiteraard ook in dit topic of via social media). Wegens de GDPR-wetgeving mogen we geen gegevens opvragen wanneer de contractant of een geregistreerde contactpersoon niet de persoon is die het opvraagt. 

Ik ga wel om online hulp vragen van onze huisexperts: @Sven-TMT en @MitchTMT, hebben jullie nog gouden tips? Alvast bedankt! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Thanks voor de tag @Jason. Ik kan alleen naar de aansluiting van @cRied kijken. 

Het enige wat is veranderd op 13-10 is je ip adres. Gezien je de VPN-Endpoint wel kan pingen is de routering in orde. Mogelijk dat je nieuwe ip adres nog op de whitelist van de VPN moet komen, of van de blacklist af ;) 

Reageer