Beantwoord

Lokaal IPV6: Google Nest Protects

  • 7 December 2021
  • 7 reacties
  • 256 Bekeken

Beste community leden,

 

Momenteel probeer ik een aantal google nest protects te koppelen aan mijn nest account.

Echter kom ik tot de conclusie dat ik hiervoor IPV6 nodig heb. Dit ik al op andere topics heb gelezen nog niet mogelijk is bij t-mobile.

Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is een lokaal IPV6 netwerk op te zetten om de google nest protects te verbinden.

 

Graag jullie kennis en expertise.

 

groet,

Pim van den Hoogen

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 December 2021, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Ik lees op internet dat meer mensen er last van hebben en dat mensen zelf de brandmelders hebben geretourneerd omdat ze geen IPV6 verbinding hebben. 

Dit klopt niet helemaal, een IPv6 verbinding is niet noodzakelijk. Echt helemaal heb ik het topic waarnaar ik zo dadelijk verwijs niet gelezen. Maar ik vermoed dat een link-local (fe80:) IPv6 subnet voldoende is. Dit is een IPv6 reeks die niet voor (en op) het internet gebruikt wordt maar puur in je lokale netwerk werkt.

Tipje, lees even de topic door op Gathering of Tweakers alwaar meerdere mensen het zonder IPv6 functioneel hebben gekregen. Kortweg samengevat, vermoedelijk probeer je aan de praat te krijgen door de QR code te scannen. Op deze manier lijkt het inderdaad niet te werken, als je het handmatig instelt schijnt het wel te werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pim van den Hoogen, van harte welkom op de Community!

Momenteel ondersteunen we nog geen IPv6 inderdaad. Of en wanneer dat wel gaat gebeuren, is nog niet duidelijk. Sorry dat jij hierdoor geen verbinding kunt maken op jouw Google Nest Protects! 

Ik hoop dat er spoedig een alternatieve oplossing mogelijk is. Als we iets tegenkomen dat helpt, dan laten we je het meteen weten!

Overigens, een ietwat rare beslissing van Google om de Protects enkel toegankelijk te maken in combinatie met IPv6; zoals @eric correct opmerkte, maakt momenteel slechts een zeer klein deel in Nederland gebruik van IPv6. Daarmee belemmer je je afname dus behoorlijk, maar dat is natuurlijk geheel aan hen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pim van den Hoogen 

Omdat T-Mobile geen IPv6 ondersteunt, is het volgens mij ook niet mogelijk om dit in je thuisnetwerk te implementeren.

Ik krijg tijdens het aanmelden van de nest protect de volgende error meldingen

e013, e024 en e030. 
 

ik heb een test huis aangemaakt in de nest app en daar verbind de protect prima. Dit is op hetzelfde netwerk als mijn huidige huis. Ook heb ik in huis nu de Google nest deurbel en thermostaat. Deze verbinden ook prima aan mijn huidige huis. 

Reputatie 7
Badge +14

Ipv6 is echt alleen voor hele speciale toepassingen, op speciaal verzoek en vergt ook eigen routers die dit allemaal ondersteunen. Als 1% van Nederland hier al mee bezig is, dan is dat veel. Dus Google kan echt niet ipv6 als eis hebben, dan werkt het amper ergens. 

Dus terug naar het originele probleem. Wat doet het niet? En wat heb je geprobeerd?

Hoi @eric,

 

Dank voor je welkom.

 

Dit is mij vandaag verteld door een medewerker van Nest. 
Ik lees op internet dat meer mensen er last van hebben en dat mensen zelf de brandmelders hebben geretourneerd omdat ze geen IPV6 verbinding hebben. 
 

Weet jij misschien of wat ik vraag überhaupt mogelijk is. Of zijn er andere setting op de router die ik kan proberen om het werkend te krijgen? 
 

groet,

Pim van den Hoogen 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Pim van den Hoogen welkom bij de community.

 

Ik heb nog nooit gehoord dat dit soort devices alleen op IPv6 draaien. Waar heb je dat gelezen?