Beantwoord

LSC deurbel camera kan niet verbinden met Zyxel T-54

  • 2 December 2022
  • 12 reacties
  • 2059 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds kort ben ik overgestapt naar T-mobile, maar krijg ik mijn deurbel camera (LSC, van Action) niet verbonden met mijn wifi netwerk. De onderstaande heb ik al doorlopen:

- wifi netwerk gesplitst in twee: 2.4ghz en 5ghz.

- wifi 2.4GHz netwerk op WPA2-PSK gezet.

- firewall even tijdelijk uitgezet.

- 5ghz wifi netwerk uitgezet.

- wifi wachtwoord even tijdelijk uitgezet.

- Zyxel moden en galsvezelkastje uit en aangezet.

- een asus router aangesloten op de Zyxel modem en een nieuwe wifi netwerk aangemaakt.

- LSC deurbel camera meerdere keer gereset.

- Hiervoor een Ziggo moden gehad en nooit problemen mee gehad.

 

Please, help! 

Avast bedankt.

 

 

 

icon

Beste antwoord door kolan 3 December 2022, 16:04

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kolan,

Welkom op de Community!

Goed dat je al zo veel geprobeerd hebt! Het enige wat ik nog kan bedenken is om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Hopelijk is dit de oplossing!

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.

802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11b/g/n Gemengd zetten heb ik al geprobeerd, maar zonder succes. Was vergeten dit te vermelden.

Reputatie 6

Hoi @kolan en welkom op de Community. Ik  ben zelf niet bekend met het apparaat maar een Google zoekterm geeft aan dat veel mensen problemen hebben met het verbinden van LSC producten. Kun je aangeven waar in het proces van verbinden je vastloopt? Omdat de deurbel eerder verbonden is geweest met een Ziggo netwerk: heb je de deurbel dat netwerk laten vergeten? Wellicht dat hij op zoek blijft gaan naar het bekende Ziggo netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kolan 

Ik zag tussen de specificaties staan maimaal 25 meter WiFi bereik, daar zit je wel binnen? Dit zijn de instructies om hem te verbinden :

 

@Ginny en @Waqqas 

 

Bedankt voor jullie reactie.

Ja ik heb de deurbel ziggo netwerk laten vergeten door op reset knop te drukken. 

Het gaat fout bij inscannen van de qr code, de camera van de deurbel reageert niet op de qr code. Normaal zou je een oproep van de deurbel moeten krijgen en dat doet ie niet. Toen ik ziggo had kreeg ik hem in 1x verbonden. Nu heb ik natuurlijk een andere type modem. Ik heb zelf met een andere toestel (iphone 13) geprobeerd maar dan pakt ie hem ook niet.

 

Echt jammer dat zo veel tijd kost om een apparaat te koppelen als je van de provider switcht.

@Ginny en @Waqqas bedankt voor het meedenken. Het is opgelost. Na het resetten van de deurbel zou het lampje moeten knipperen. Het lampje knipperde blauw maar niet rood. Hierdoor kon de qr code niet ingescand worden. 

Reputatie 7
Badge +15

@kolan 

Maar dan is stap 4 en 5 dus wel gelukt en heb je een WiFi verbinding?

Welke Asus router heb je precies? Misschien kan je inloggen op de web interface, links op LAN klikken en dan IPTV, 300 invullen bij internet, apply en zo kun je de Asus rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel-T54.

@Waqqas ja ik heb wifi verbinding en alles werkt naar behoren.

@Ginny en @Waqqas 

 

Bedankt voor jullie reactie.

Ja ik heb de deurbel ziggo netwerk laten vergeten door op reset knop te drukken. 

Het gaat fout bij inscannen van de qr code, de camera van de deurbel reageert niet op de qr code. Normaal zou je een oproep van de deurbel moeten krijgen en dat doet ie niet. Toen ik ziggo had kreeg ik hem in 1x verbonden. Nu heb ik natuurlijk een andere type modem. Ik heb zelf met een andere toestel (iphone 13) geprobeerd maar dan pakt ie hem ook niet.

 

Echt jammer dat zo veel tijd kost om een apparaat te koppelen als je van de provider switcht.

Ik heb hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe je het uiteindelijk heb opgelost!

Hans

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Hansjammer ,

Volgens mij heeft de reset van de deurbel de doorslag gegeven.

Ik heb hetzelfde probleem hier, ik ben inmiddels 3uur bezig maar het hij verbind niet met de wifi. Met KPN nooit problemen gehad.

Hoe krijg ik die deurbel verbonden met de wifi?

Lampje blijft blauw knipperen 

(Al het bovenstaande uiteraard al uitgevoerd)

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb hetzelfde probleem hier, ik ben inmiddels 3uur bezig maar het hij verbind niet met de wifi. Met KPN nooit problemen gehad.

Hoe krijg ik die deurbel verbonden met de wifi?

Lampje blijft blauw knipperen 

(Al het bovenstaande uiteraard al uitgevoerd)

Als eerste de bel uit de app verwijderen (ontkoppelen)

knip uit handleiding

  1. De camera kan slechts aan één account worden toegewezen.
    De camera kan alleen worden losgekoppeld van een account
    door deze uit de app te verwijderen. Bovendien wordt het
    apparaat automatisch gereset zodra het blauwe lampje
    rood wordt

Daarna reset uitvoeren middels reset op de bel.

Reageer