Beantwoord

Luvion babyfoon werkt niet

  • 16 December 2021
  • 8 reacties
  • 6516 Bekeken

Ik heb een luvion babyfoon aangeschaft die werkt met een app op je telefoon. Je moet de camera verbinden met WiFi. Bij mij thuis krijg ik de camera niet online, terwijl dit bij mijn buren op de WiFi wel werkt. Ik heb met luvion gebeld over alle mogelijke opties en zij geven aan dat het aan onze WiFi instellingen moet liggen. Bij mijn ouders thuis(hebben ook t mobile thuis), werkt de babyfoon wél. Met t mobile gebeld om de internetverbindingen te vergelijken en er zijn geen grote verschillen te zien. Waarom lukt het bij mij thuis niet om de babyfoon goed te verbinden met WiFi?

icon

Beste antwoord door yalerta 17 December 2021, 09:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @michellevloon1995 

Welke modem heb je van T-Mobile?

Kan je eens kijken of alles werkt wanneer je in de Zyxel 5 GHz even uit zet zodat je alleen 2,4 GHz hebt?

Reputatie 7
Badge +5

@michellevloon1995 

Belangrijkste is dat zowel de telefoon als de Luvion op het hetzelfde wifi netwerk zijn verbonden.

@yalerta dat heb ik inderdaad ook gedaan, maar dit werkt niet. Vind het vooral raar dat als ik hetzelfde doe bij mijn ouders dat dan alles werkt, maar als ik het thuis probeer dan gaat de camera meteen op rood ipv groen en blijft hij offline

@Waqqas mijn 2.4 ghz en 5 ghz staan apart van elkaar in de WiFi instellingen. Het apparaat kiest dus niet zelf op welke verbinding hij Connect, maar dat moet ik zelf handmatig aanklikken. Als ik op de 2.4 ghz WiFi wil verbinden doet hij het niet

Reputatie 7
Badge +5

@Waqqas mijn 2.4 ghz en 5 ghz staan apart van elkaar in de WiFi instellingen. Het apparaat kiest dus niet zelf op welke verbinding hij Connect, maar dat moet ik zelf handmatig aanklikken. Als ik op de 2.4 ghz WiFi wil verbinden doet hij het niet

@michellevloon1995

Belangrijkste is dat zowel de telefoon als de Luvion op het hetzelfde wifi netwerk zijn verbonden.

Misschien proberen om in de modem één wifi uit te schakelen. Te beginnen met de 5Ghz UIT, juist omdat de 2.4 meer gebruikelijk is.

@yalerta heb ik ook al geprobeerd. Bij beide werkt het niet

Reputatie 7
Badge +15

@michellevloon1995

Heb je thuis een losse WiFi versterker? Misschien kan je die eens aansluiten en de WiFi op de modem uitzetten zodat de versterker de WiFi regelt.

Reputatie 7
Badge +5

@michellevloon1995 

.... Ik heb met luvion gebeld over alle mogelijke opties en zij geven aan dat het aan onze WiFi instellingen moet liggen. Bij mijn ouders thuis(hebben ook t mobile thuis), werkt de babyfoon wél. Met t mobile gebeld om de internetverbindingen te vergelijken en er zijn geen grote verschillen te zien. Waarom lukt het bij mij thuis niet om de babyfoon goed te verbinden met WiFi?

Gebruik je thuis misschien een SSID of een Wifi wachtwoord met vreemde tekens waar de Luvion niet mee overweg kan zoals de spatie, het # (hekje) of ~ (Tilde) en dergelijke.
Stel anders voor jouw wifi hetzelfde SSID en wachtwoord in als bij je ouders. Dit maakt het gebruiken van wifi apparatuur op die verschillende locaties makkelijker. Bezoeken over en weer melden zich dan soepel aan bij de wifi :hugging: (Is in onze familie ook zo geregeld)