Beantwoord

Mijn glasvezel klapt er bijna uit



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 6

Zou je hier een seintje willen geven zodra je de apparatuur van T-Mobile hebt aangesloten? Dan kan de verbinding nader bekeken worden en indien nodig een onderzoek gestart worden. Ik wil je vragen om de T-Mobile apparatuur tot nader order aangesloten te houden, zodat we de verbinding kunnen blijven monitoren. Alvast bedankt!

O ja misschien is het belangrijk om ook te melden.

Dat om 19-07-22 de verbinding om 8:00 is veranderd van RX (Ontvangstvermogen) -10.7 naar -27.2 is gegaan.

Volgende week maar de T-mobile spullen erachter doen voor een meting.

 

Gisteren een half uur de stroom eraf gehad.

Geen verschil de demping blijft hoog.

Fritzbox RX -27.2

Huawei RX -28.86 (buiten norm -27 to -8)

Omdat het internet en tv nog werkt en we het F1 weekend in gaan wil ik na het weekend er verder mee gaan.

Wat gaat T-mobile uitlezen met de Huawei en de t54 router.?

Ik neem aan dat de RX waarde meegenomen wordt.

Ik ben spook benauwd dat de verbinding eruit klapt.

Omdat de demping te hoog is.

Prettig weekend alvast.

 

Tja, bij T-Mobile gaat het allemaal iets minder makkelijk, men gaat alleen aan op eigen bevindingen, net als bij alle andere providers het hetzelfde werkt maar dan met wat kortere lijntjes en minder stappen.

@Doornekamp33 

Het vreemde is hier dat het ruim 2 weken stabiel was. (RX waarde) 

Het lijkt er wel op dat er in de pop. (wijkkast)

Wat aan de hand is met mijn patch.

Wat ik wel heel vreemd vindt.

Ik heb nu nog verbinding.

Maar de RX valt ook buiten het bereik van de spec. Huawei ont. 

Wel raar dat het niet zo opgelost kan worden.

Als ik de laptop direct op de Huawei ont aansluit en de waardes uitlees moet genoeg zijn lijkt mij.

Plaatjes zeggen genoeg. 

En dat de demping zowel bij de fritzbox zit en de Huawei ont zit het probleem buiten huis.

@peter-keetfm Dat is dus het lastige met een eigen Fritzbox, je moet eerst de T-Mobile spulletjes terug hangen voor een lijncheck, zal je bij elke provider hebben.

Maar nu ga je de storingsmolen bij T-Mobile in, en die werkt iets trager als bij de vorige provider, als de mods iets constateren word er een ticket aangemaakt zodat de technische dienst achter de schermen er naar gaat kijken, met een beetje geluk komt er daarna een monteur aan te pas, maar het zal tijd kosten.

@eric 

Ik heb de patchcover voor de fritzbox er weer op gedaan.

En alles weer schoon gemaakt met de one click cleaner.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het pop station.

Ik heb nu even geen zin in om alles weer om te zetten.

i.v.m. dat het warm is en dat ik nu de verbinding niet kan uitschakelen. (meerder gebruikers)

Ik wacht wel tot de verbinding er echt volledig uit klapt.

In ieder geval heb ik de melding gedaan en plaatjes van de situatie geplaatst.

 

Reputatie 7
Badge +14

Er is een proces dat als er Guidion monteurs of netbeheerders worden aangestuurd er de eigen apparatuur van T-mobile moet zijn aangesloten. Daarop wordt de verbinding geleverd en onderhouden. Zodra het (weer) stabiel is kun je natuurlijk je eigen apparatuur weer gebruiken. Je hebt de Huawei ONT al aangesloten, dus nu de Zyxcel nog en dan kan het support proces starten.

@Boris 

De foto's zeggen toch genoeg.

Kijk dan alleen bij de Huawei ont van jullie.

Bij de RX waarde.

Ik ben bang dat de verbinding er uitklapt.

 

Reputatie 7

Hoi @peter-keetfm,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik had graag kunnen checken of het probleem inderdaad in ons domein ligt, maar kan dit niet doen als de Fritsbox is aangesloten. Mocht je het meegeleverde Zyxel modem kunnen aansluiten, dan is er de optie om eventueel de verbinding te checken, zodat we eventuele issues kunnen uitsluiten. De optie staat natuurlijk open! 😊